Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle palkka ei ole työssä tärkeintä, mutta itse työ on

Vierailija
21.08.2021 |

Tuossa Ylellä oli juttua, että Suomessa on tällä hetkellä auki yli 50 000 avointa työpaikkaa. Eniten haetaan lähihoitajia ja erilaisia myyjiä.
En yhtään ihmettele, että kyseisiin hommiin on työvoimapula. Ei niinkään palkan takia, vaan ihan siksi, koska hommat ovat yksinkertaisesti paskoja ja piste. Minä voin tehdä vaikka 10 euron tuntipalkalla töitä, jos koen palkan ja työn kohtaavan. Jos työ on rentoa ja ei niin kovinkaan hektistä saati stressaavaa, niin ei minua haittaa, jos palkka on vain kympin tunnissa. Sitten vastaavasti jotain Hesen myyjän tai lähihoitajan hommia en tekisi edes 20 euron tuntipalkalla, koska koen työn olevan niin paskaa, ettei kyseinenkään korvaus ole siitä tarpeeksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä töihin kun kelasta saa miltei saman määrän rahaa tekemättä mitään?

M30 12v työttömänä.

Vierailija
2/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä arvostus mitataan palkassa, siksi en suostuisi mihinkään paskahommiin vaikka tulenkin hyvin vähällä toimeen eikä varsinaisesti rahalle olekaan tarvetta. En kokisi että työpanostani pidetään riittävässä arvossa jos siitä saatava korvaus ei vastaa osaamistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M30 12v työttömänä.

Siksi, koska työ tuo elämään rutiineja ja voit elää joskus hieman paremmin kuin aina vain kädestä suuhun. Kympinkin tuntipalkalla elää paljon paremmin kuin Kelan tuilla (poislukien ehkä joku kallis pk-seutu).

ap

Vierailija
4/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30 12v työttömänä.

Siksi, koska työ tuo elämään rutiineja ja voit elää joskus hieman paremmin kuin aina vain kädestä suuhun. Kympinkin tuntipalkalla elää paljon paremmin kuin Kelan tuilla (poislukien ehkä joku kallis pk-seutu).

ap

Ei tarvitse. Elän askeettisesti ja saan kelan tuilla kaiken mitä tarvitsen. Rahaa jää säästöönkin.

Vierailija
5/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä arvostus mitataan palkassa, siksi en suostuisi mihinkään paskahommiin vaikka tulenkin hyvin vähällä toimeen eikä varsinaisesti rahalle olekaan tarvetta. En kokisi että työpanostani pidetään riittävässä arvossa jos siitä saatava korvaus ei vastaa osaamistani.

Totuus on, että nykypäivän työelämässä osaajalle maksetaan aina asiaan kuuluva korvaus. Ei mikään työpaikka pärjää ilman tietynlaisia osaajia. Jotkut vaan luulee itseään osaajiksi, vaikka todellisuudessa heidänlaisistaan on työmarkkinoilla ylitarjontaa ja siksi ei työnantajakaan ole valmis liikaa maksamaan, koska on varaa mistä valita.

Vierailija
6/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota mitään töitä vastaan alle 15 euron tuntipalkalla.

Vierailija
7/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30 12v työttömänä.

ap

Miksi minä kaipaisin rutiineja elämääni?  Ainoat rutiinit mitä haluan, on että nukun ja aterioin suurin piirtein samaan aikaan (näihinkin voi tulla parisen tuntia heittoa ilman että vaikutus vointiin on negatiivinen) ja että pesen hampaani aamuin illoin. Näissä pysymiseen en tarvitse ansiotyötä.  Esim. ruuhkabussissa väsyneenä kököttäminen aamun illoin on rutiini, jota en todellakaan elämääni haluaisi, en koskaan ja kaikkein vähiten näin korona-aikaan.

Kympin tuntipalkalla tekisin kokoaikaista työtä vain, jos se olisi oikeasti kiinnostavaa ja kokisin sen edes jotenkin merkitykselliseksi. Jos se olisi vastenmielistä, eläisin mieluummin tuilla, koska työ kokonaisuudessaan ottaisi silloin enemmän kuin antaisi. Sen sijaan keikkaluontoista työtä voisin tehdäkin aina silloin tällöin tuolla palkalla, vaikka se ei kummoista olisikaan, koska silloin pysyttäisiin plussan puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi