22-vuotiaalle tuomio seksistä 14-vuotiaan kanssa
14-vuotiaan teinitytön kanssa asuneelle miehelle vankeustuomio
Julkaistu: 17.9.2014 5:03
"Lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö toi 22-vuotiaalle miehelle vuoden ja neljän kuukauden mittaisen ehdollisen vankeustuomion.
Mies asui 14-vuotiaan tytön kanssa lähes puoli vuotta. Päijät-Hämeen käräjäoikeuden mukaan hän oli tuona aikana lukuisia kertoja lapsen kanssa sukupuoliyhteydessä.
Käräjäoikeus pitää miehen tekoja törkeinä mm. tytön iän ja tekojen toistuvuuden vuoksi."
Miten 14-vuotias on alunperin muuttanut tuonikäisen kanssa asumaan? Vanhempien suostumuksella?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:58"]
Lisäksi tossa 22 sarjaraiskaajan tapauksessa on pahoinpitelyä:
"Mies tuomittiin myös pahoinpitelystä. Hän löi tyttöä kädellä useita kertoja kasvoihin. Tyttö sai mustelmia kasvoihinsa."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288738898602.html
Onko tässä mukana etnistä värinää ja siksi tuomio on niin naurettava? Selittäisi myös tytön vanhempien piittamattomuuden/puuttumisen.
Toisaalta tuomio on kyllä Ruotsin feministipuolueen tavoitteen mukainen, siis ei (ehdotonta) vankeutta.
Minusta olisi pitänyt rodusta/kulttuurista/uskonnosta riippumatta tuomita pitkä ehdoton tuomio tai ainakin (ehdollinen ja) ulos maasta. M40
[/quote]
Saattaa olla että on vain harjoittanut kulttuurinsa mukaista toimintaa ja siksi lievä tuomio...
Jos hän on nähnyt lapsessa tulevan vaimonsa ja nainen on 10 vuoden päästä kansanedustaja
Huh, kun itse olin tuon ikäinen, moni luokkakaveri seurusteli yli parikymppisten kanssa, pari oli muka ihan kihloissakin!! EI silloin kyllä kukaan ajatellut, että seurusteleva pari on jotenkin outo, tai että mies ois pedofiili. Niin ne ajat muuttuu??
ja en siis puolustele nyt ketään tai mitään hyväksikäyttöä, joten turha aloittaa sitä alapeukutus rumbaa..
Katsos kun kaikkia vanhempia ei paljon lastensa kehitys kiinnosta. Tälläkin palstalla on enemmän kuin yksi tai kaksi mammaa, jotka hyväksyy alle 16 vuotiaiden seurustelun täysi-ikäisten kanssa ja ehkä vielä ostavat näille sidukat mukaan yökyläreissuilleen.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:32"]
Huh, kun itse olin tuon ikäinen, moni luokkakaveri seurusteli yli parikymppisten kanssa, pari oli muka ihan kihloissakin!! EI silloin kyllä kukaan ajatellut, että seurusteleva pari on jotenkin outo, tai että mies ois pedofiili. Niin ne ajat muuttuu??
ja en siis puolustele nyt ketään tai mitään hyväksikäyttöä, joten turha aloittaa sitä alapeukutus rumbaa..
[/quote]No oliko tuokin asia mielestäsi siis ennen paremmin vai huonommin?
Mummoni kertoi että neidonryöstäjät vei kylistä vaimoikseen jopa 12 vuotiaita työttöjä ja tämä tapahtui alle 100 vuotta sitten Suomessa.
No... en sano että paremmin totesin vain että niin se maailma muuttuu, mutta silloin tosiaan pari vaan seurusteli, ei syyllistynyt mihinkään pedofiliaan. Tai, toki lain mukaan juu, mutta oli se ihan yleisesti hyväkstyttyä kuitenkin. Moni pari on edelleen yhdessä ja saivat lapsia.
Itse olin ihan penska vielä tuossa iässä, leikin barbeilla :) joten en tod. olisi voinut mitään sänkyhommia kenenkään kanssa harrastaakaan! Samoin oma tytär täyttää kohta 14, ja ois kyllä melko shokki jos jonkun miehen tänne raahaisi (tia ylipäätään poikaystävän).
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:36"]
Mummoni kertoi että neidonryöstäjät vei kylistä vaimoikseen jopa 12 vuotiaita työttöjä ja tämä tapahtui alle 100 vuotta sitten Suomessa.
[/quote]
Ihan OT, mutta ryöstössä tyttö viedään väkisin. Joten vähän huono rinnastus avoliitolle.
[/quote]
Tällaisia uutisia tulee ja se härskimpi tapaus tältä kesältä vaietaan kuoliaaksi?!
En minäkään puolustele aikuisen miehen tekoa mitenkään. Mutta toivottavasti lapsen vanhemmat saivat myös jonkinnäköisen syytteen niskaansa tästä välinpitämättömyydestä. Jos ao. Pariskunta ei itse näe suhteessa kyseenalaistettvaa, se homma on ihan viime kädessä läheisten tehtävä. Ainakin paheksua ja yrittää saada ymmärtämään. Hiljainen hyväksyntä ei ikinä ole hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:47"]
En minäkään puolustele aikuisen miehen tekoa mitenkään. Mutta toivottavasti lapsen vanhemmat saivat myös jonkinnäköisen syytteen niskaansa tästä välinpitämättömyydestä. Jos ao. Pariskunta ei itse näe suhteessa kyseenalaistettvaa, se homma on ihan viime kädessä läheisten tehtävä. Ainakin paheksua ja yrittää saada ymmärtämään. Hiljainen hyväksyntä ei ikinä ole hyväksi.
[/quote]
Tätä tapausta en tunne, mutta kuvittelisin että ne on juuri vanhemmat/läheiset, jotka tällaisissa lapsiinsekaantumisissa rikosilmoituksen tekevät.
[/quote]
Omassa nuoruudessani 90-luvulla kylllä ne yläastetytöt ihan omasta tahdosta seurustelivat vanhempien poikien kanssa. Jos 18v "mies (=poika) vähän panee rippikoulutyttöä joka on jo vuotta ollut karvapilluinen pikku kiimakko niin onko se niin pahasta?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:47"]
[/quote]
Tätä tapausta en tunne, mutta kuvittelisin että ne on juuri vanhemmat/läheiset, jotka tällaisissa lapsiinsekaantumisissa rikosilmoituksen tekevät.
[/quote]
Joo en epäile etteikö tässäkin (hyvä niin), mutta miten ne vanhemmat ovat olleet tiedottomia siitä jo alkujaan missä lapsi asuu ja oleilee ja kenen kanssa? Jälkeenpäinhän on toki hyvä lähteä puimaan oikeudessa lapsen oikeuksista.
En kyllä kutsuis alle 14v:ta miksään "karvapilluseks pikkukiimakoks"...
Suojaikäraja on 16v. ja sillä mennään eli aikuiset pitäköön pervonäppinsä irti alle 16v. tytöistä.
Joo, posliinejahan ne nykyään on.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:21"]
[/quote]
Lisäksi tossa 22 sarjaraiskaajan tapauksessa on pahoinpitelyä:
"Mies tuomittiin myös pahoinpitelystä. Hän löi tyttöä kädellä useita kertoja kasvoihin. Tyttö sai mustelmia kasvoihinsa."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288738898602.html
Onko tässä mukana etnistä värinää ja siksi tuomio on niin naurettava? Selittäisi myös tytön vanhempien piittamattomuuden/puuttumisen.
Toisaalta tuomio on kyllä Ruotsin feministipuolueen tavoitteen mukainen, siis ei (ehdotonta) vankeutta.
Minusta olisi pitänyt rodusta/kulttuurista/uskonnosta riippumatta tuomita pitkä ehdoton tuomio tai ainakin (ehdollinen ja) ulos maasta. M40
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:21"]
[/quote]
Niin, eihän ne sitä voi olla vaikka pillussa on karvat ja seksihaluja löytyy? Pojan vika jos panee halukasta kiimakkoa?
Mitkä ne vanhempien/läheisten (lailliset) keinot on saada 14 v. pois asumasta jonkun luota? Huostaanotto? Muita?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:11"]
Lapsiahan nuo molemmat olivat.
[/quote]
En ymmärrä mitään "ymmärrystä" koska:
En surisi vaikka tämä 22v lähetettäisiin IS alueelle muslimien tapettavaksi. M40