Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva pettymys suhteessa: Mies ottaa etäisyyttä aina, kun suhde voisi syventyä

Vierailija
21.08.2021 |

Kyseessä ei ole virallinen parisuhde. Emme ole yhdessä, emmekä asu saman katon alla. Mutta suhde ollut monta vuotta. Vakiintunut siis kuitenkin. Itselläni paljonkin tunteita. Elätellyt toiveita, että tästä tulisi joku päivä oikea parisuhde. Kuitenkin aina sama kaava toistuu. Aina, kun on ollut ihanaa ja kivaa yhdessä ja on viihdytty hyvin, tunteita osoitettu ja tätä on jatkunut jonkin aikaa niin sen jälkeen mies yhtäkkiä etääntyy ja käytös muuttuu välinpitämättömäksi, jopa kylmäksi joksikin aikaa. On niin henkisesti, kuin fyysisesti etäämmällä. En koskaan ymmärrä tätä. Aina yhtä pettynyt ja jollain lailla hyväksikäytetty ja hylätty olo tulee. Sitten taas yhtäkkiä etäisyys loppuu ja kaikki on taas hyvin. Tätä siis ollut monta vuotta. Miehen mielestä kaikki on aina hyvin, eikä halua sen koommin keskustella asiasta. Olen yrittänyt olla kärsivällinen, enkä painostaa, sekä olla ymmärtäväinen, mutta nyt alkaa tuntua liian pahalta tuo ainainen etääntyminen. Onko kokemusta tuollaisesta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skorpionimies. Et ole hänelle se oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan noita elämässä vastaan. Vastaavassa "suhteessa" katsoin etten näköjään ole suhteessa vaan panokaveri, ja aloin tapailla muita. Tapasinkin sitten pian tulevan mieheni.

Tällä panokaverilla tulikin sitten kiire "syventää meidän suhdetta" kun sanoin että olen nyt tavannut yhden vakavasti otettavan, ja meidän juttu on nyt ohi.

No oli myöhäistä hänelle, eihän se noin toimi.

Vierailija
4/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Eihän siitä lopulta mitään tullut.

Välttelevä kiintymyssuhdetyylihän tuo miehelläsi on. Eikä siitä parannuta helpolla, ja sekin on mahdollista vain jos henkilö on itse motivoitunut muutokseen.

Kantsii miettiä tuota niin, että oletko valmis kestämään tuota loppuikäsi.

Vierailija
5/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ota mitään riskiä menettääkseen sen oikean. Et ole hänelle se oikea. Roikut siinä saatavilla ja käytettävissä.

Vierailija
6/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmaan naimisissa tai seurustelee, ja pitää sinua siinä sivussa.

Vierailija
7/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuo etääntyminen samassa vaiheessa missä itse otan etäisyyttä että alat kertomaan hänelle yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmista jotka sinä olet suunnitellut yksin eli kerrotko sinä miten miehen täytyy toimia ja tehdä ilman hänen mielipidettä

Vierailija
8/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistat että sinulla on hyväksikäytetty olo, tunnistat miehet toistuvan kaavan, kylma-kuuma-leikin.

Ei, hän ei ole sinulle se oikea. Hän roikottaa sinua varalla, ja sinä häntä.

Odotettavissa: jos ilmoitat hänelle että otat etäisyyttä, niin hän onkin yhtäkkiä "tosi rakastunut". Kun saa sinut taas pihteihinsä, henkinen väkivalta jatkuu. Eli lopetat tuon. Heti ja lupia kyselemättä, lopullisesti.

Vierailija
9/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä vaikuttaa, että mies käyttää sinua hyväkseen saadakseen seuraa, läheisyyttä ja seksiä halutessaan, ihan perustarpeitahan ne ovat. Ilmeisesti haluaa kuitenkin pitää ovet auki, jos joku muu sattuisi ilmaantumaan. Jos arvostaa ja rakastaa toista, niin kyllä sen haluaa näyttää ja pitää toisesta kiinni. Onko esitellyt sinut ystävilleen ja vanhemmilleen? Teettekö reissuja yhdessä? Sunnitteletteko ikinä mitään tulevaa yhdessä? Pari vuotta on kyllä niin pitkä aika, että kyllä sen kuluessa olisi miehelle pitänyt selvitä, haluaako hän vakavan suhteen kanssasi.

Olin itse samantapaisessa suhteessa joskus, ei kannattanut. Ei kannata tuhlata aikaa, sillä aivan varmasti löydät jonkun, joka haluaa oikean suhteen kanssasi.

Vierailija
10/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sattuu sydämeen, kun lukee kommentteja tänne. Siksi koska ne ovat niin totta. Ja siksi, koska tajuaa, että niinhän se on. Olen vain se helppo ja käytettävänä roikkuva hyödyke, jota mies voi käyttää silloin, kun itse haluaa.

Tyhmästi olen ajatellut, että olemalla ”täydellinen” saan miehen oikeasti itselleni joku päivä. En toki ole ainoa, joka häntä tavoittelee. Komea ja suosittu mies kyseessä. Minulla aidot tunteet. En nyt ensimmäisenä ole ollut odottamassa hääkellojen kilinää vaan ymmärtänyt, että suhde on ns. ilman sitoumuksia. Kuitenkin, kun jatkunut monta vuotta ja tiiviisti, välillä hyvinkin romanttista ja mies ainakin käyttäytynyt, kuin todella rakastunut niin kyllä siinä on toivonut, että suhde syvenisi.

Mielestäni mies on antanut kaikin tavoin olettaa, että suhde voisi syventyä todelliseksi parisuhteeksi. Ihmetyttää millainen mies jaksaisi monta vuotta esittää rakkautta jos sellaista ei ole ja minkä vuoksi? Alkaa vaan usko mennä, kun kerta toisensa jälkeen ihanan ajan perästä tulee tuo etääntyminen ja kylmyys aina silloin, kun olisi ollut tilaisuus suhteen syventyä.

Tunnen itseni tyhmäksi ja tuntuu, että pää on aivan sekaisin, enkä tajua mistä oikeasti on kyse? Samalla surullinen ja hyväksikäytetty olo.

Vierailija
11/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varatulta mieheltä tai haluaa elää sinkun elämää. Oletko tutkinut avovaimon mahdollisuutta salaa, onko miehellä jo nainen tai muuta menossa. Voit lähteä milloin tahansa, hän ei ole sitoutunut ilmeisesti.

12/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumiskammoinen. Siipensäpolttanut.

Voi olla hulluna sinuun, mutta ei uskalla näyttää tunteitaan. Pelkää niit liian voimakkaina itsekin.

Sitten, kun turhautuu tähän omaan ristiriitaansa, alkaa rakentaa jopa riitaa, jotta sinä ajaisit hänet pois eli hylkäisit. Näin hänen ei tarvitse päättää/ottaa vastuuta vaan siirtää ratkaisun sinulle.

Sitten, kun jätät, niin uhriutuu tehokkaasti.

Näitä on kuule paljon.

Vierailija
13/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varattu. Mutta liitto on pelkästään nimellinen ja käytännön asioiden vuoksi. Tiedän, että mies ei ole sitoutunut siihen oikeasti. Ja myöskin itse olen varattu ns. ”kylmässä” parisuhteessa myös vain arkisten asioiden vuoksi. Itse eroaisin heti jos tunteideni kohde eli tämä mies haluaisi oikeaan suhteeseen kanssani. Mutta, jotta kuvio olisi mahdollisimman haastava niin miehellä on minun lisäksi muitakin naisia ja ties, kuinka paljon. Eli ei kait oikeasti ole sitoutunut keneenkään. Erittäin taidokkaasti kuitenkin osaa antaa ymmärtää, että vakava suhde voisi olla mahdollinen ja käytös hyvin romanttista. Tiedän olevani tyhmä, mutta rakastuneena sitä kait haluaa uskoa mitä vain, eikä halua luovuttaa, kun suhde kestänyt jo monta vuotta.

Vierailija
14/16 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on välttelevä kiintymyssuhdetyyppi. Suosittelen lukemaan tästä lisää (esim. kirja "Ymmärrä itseäsi, ymmärrä suhteitasi tai verkosta vaikka https://www.terveyskirjasto.fi/odk00026 .)

"Kun välttelevästi kiintyneet lapset kasvavat aikuisiksi, heillä on usein ongelmia läheisyyden kanssa (McCarthy, 1999). Parisuhteissaan he eivät usein näytä kiintymystään, eivätkä vaadi sitä kumppaniltaankaan.

He saattavat olla suhteessa vetäytyviä, voivat esimerkiksi vedota kiireeseen tai muihin selityksiin välttääkseen heille liiallisen läheisyyden ja riippuvuuden kumppanistaan. Kasuaalit seksisuhteet saattavat olla heille yleisempiä.

Välttelevästi kiintyneet aikuiset saattavat ajatella, ja sanoakin, että eivät pidä ihmissuhteita kovin tärkeinä, ja että mieluummin keskittyisivät toisenlaisiin asioihin, kuten töihin tai harrastuksiin. Heille turvallisesti kiintyneen kumppanin täysin normaalit tarpeet voivat näyttäytyä liiallisena tarvitsevuutena. 

Jos koet, että sinun täytyy jahdata kumppaniasi, tai vaatia läheisyyttä, saattaa olla että olet suhteessa välttelevästi kiintyneen kanssa."

15/16 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaistakin esiintynyt, että mies, joka pelkää näyttää rakkauttaan, esittää vihaista.

Ikäänkuin se olisi sen syy, ketä rakastaa.

Koska on niin kauheaa olla altavastaajana ja heikko.

En nyt löydä sanoja, mutta tämän kokeneet, kyllä tajuavat.

Vierailija
16/16 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Eihän siitä lopulta mitään tullut.

Välttelevä kiintymyssuhdetyylihän tuo miehelläsi on. Eikä siitä parannuta helpolla, ja sekin on mahdollista vain jos henkilö on itse motivoitunut muutokseen.

Kantsii miettiä tuota niin, että oletko valmis kestämään tuota loppuikäsi.

Ja kannattaa muistaa myös se, että jos mies muuttuu niin ei siinä sitten ainoa muuttuva asia ole se, että suhteenne syvenee.

Kyllä se mies muuttuu muutenkin.

Kannattaa ottaa sellainen joka on valmiiksi itselle sopiva ja jonka ei tarvitse muuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän