Jumalakuva
Vastauksena äskettäin poistettuun keskusteluun, jossa aloittaja kertoi miksi maailmassa on sairautta, onnettomuuksia ja kuolemaa.
Sairaudet ja onnettomuudet tapahtuvat koska tämä maailma on rakentunut tai rakennettu sellaiseksi. Syy/Seuraus-suhde ja biologia. Kuolemaa ja tapaturmia on ollut maailman alusta asti, kauan ennen ihmisiä.
Jotenkin häiritsevä ajatus, että Jumala on tehnyt tämän maailman tällaiseksi vain että ihminen tuskissaan (pakotettuna) joutuu kääntymään Jumalan puoleen. Ei oikeasta rakkaudesta ja kiinnostuksesta, vaan viimeisenä epätoivona. Sitten jos et halua olla missään tekemisissä tällaisen "pakottaja" Jumalan kanssa, niin sinut tuhotaan.
Kommentit (5)
Missä järki ja ymmärrys loppuu, alkaa jumalusko.
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi itse päättää, että haluaako uskoa Jumalaan ja seurata Jeesusta vai ei. Jumala ei pakota ihmistä uskomaan. Ihminen voi itse päättää, haluaako hän ikuiseen yhteyteen vai ikuiseen eroon Jumalasta. Jumala ei pakota. Synti on seurausta ihmisten pahoista teoista. Uskomalla Jeesukseen ja siihen, että Hän on kuollut ihmisten syntien puolesta ja pyytämällä syntejään anteeksi, voi päästä Taivaan kotiin. Taivas on paikka, jossa saa levätä ikuisessa Rakkaudessa. Mutta Jumala ei pakota ketään taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Ihminen voi itse päättää, että haluaako uskoa Jumalaan ja seurata Jeesusta vai ei. Jumala ei pakota ihmistä uskomaan. Ihminen voi itse päättää, haluaako hän ikuiseen yhteyteen vai ikuiseen eroon Jumalasta. Jumala ei pakota. Synti on seurausta ihmisten pahoista teoista. Uskomalla Jeesukseen ja siihen, että Hän on kuollut ihmisten syntien puolesta ja pyytämällä syntejään anteeksi, voi päästä Taivaan kotiin. Taivas on paikka, jossa saa levätä ikuisessa Rakkaudessa. Mutta Jumala ei pakota ketään taivaaseen.
Ei pakota mutta joudut kadotukseen jos et usko :)
Enkä ymmärrä kun sanotaan, että synti toi kuoleman. Ihminen oli kuolevainen jo alusta asti. Minkä takia paratiisissa olisi ollut Elämän Puu joka antaa ikuisen elämän, jos ihminen olisi ollut jo kuolematon?
up