Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas miten tässä tilanteessa pitäisi ottaa koronatestit jos vähänkin flunssaoireita?

Vierailija
21.08.2021 |

Olen itse sairaalan henkilökuntaa joten minusta on meidän labraan kestolähete voimassa eli voin suoraan varata ajan näytteenottoon. Mutta käsittääkseni varaus voidaan tehdä vain keskussairaalalle jonne minulla ei ole mitenkään kävely- tai polkupyörämatkakaan. Ei autoa käytössä. Ei ketään kuskaamaankaan. Eli vaihtoehdot näin viikonloppuna olisivat:
- menen nyt lauantaina keskussairaalalle taksilla ja maksan tuosta hyvästä 2x20 eur vähintään, altistutan ehkä taksikuskin
- menen nyt lauantaina keskussairaalalle bussilla (kuten yleensäkin työmatkat), ilmainen kun on kuukausikortti mutta saatan altistuttaa bussilastillisen matkustajia
- jään odottamaan maanantaihin ja otan yhteyttä oman kunnan näytteenottoon ja saan ajan ehkä jo maanantaille jonne voin mennä kävelemällä, en altistuta ketään ja voin pitää karanteenia

Tämä siis täysin hypoteettinen tilanne kun sattumalta huomasin ettei meidän kunnassa pääse viikonloppuisin testiin ollenkaan. En ole käynyt koko pandemian aikana vielä kertaakaan testissä niin ei ole tullut vastaan miten tämä pitäisi hoitaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja olen kahdesti rokotettu työn puolesta. ap

Vierailija
2/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät tietysti viikonlopun kotona tapaamatta ketään ja menet maanantaina omalle asemalle. Eihän sillä silloin ole yhteiskunnan kannalta merkitystä, menitkö koronatestiin heti kun oli oireita vai vasta maanantaina. Olennaista on pysyä karanteenissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietät tietysti viikonlopun kotona tapaamatta ketään ja menet maanantaina omalle asemalle. Eihän sillä silloin ole yhteiskunnan kannalta merkitystä, menitkö koronatestiin heti kun oli oireita vai vasta maanantaina. Olennaista on pysyä karanteenissa.

Tämä. Ja testituloskin on luotettavampi, kuin heti oireiden alettua otetussa.

Vierailija
4/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kun toisaalta meistä on tehty tuo kestolähete juurikin siksi että pääsee heti testiin. Eikä tarvitsisi teettää mitään hoidonarviotakaan ammattilaisilla. ap

Vierailija
5/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun toisaalta meistä on tehty tuo kestolähete juurikin siksi että pääsee heti testiin. Eikä tarvitsisi teettää mitään hoidonarviotakaan ammattilaisilla. ap

Ja minusta monikin työkaveri juoksee siellä alvariinsa pienestäkin oireesta mutta helppohan se sitten on jos itse asuu testipaikan vieressä tai autolla surauttaa. ap

Vierailija
6/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en koskaan joudu sinun hoitoosi. Et tunnu olevan penaalin terävin kynä.

Vierailija
7/7 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pientä flunssanpoikasta. Miksi juokset testiin?

Se ei ole luotettava, sillä tavoin saadaan vaan isot altistusluvut joilla media vouhkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä