Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tappaa avioliittomme tekemällä liikaa töitä

Vierailija
16.09.2014 |

Tilanne on kaamea. Rakastamme toisiamme, on ihana lapsi, talo, ei viinaa, ei huumeita, ei toisia naisia, mutta... mies tekee niin paljon töitä koko ajan, että meillä ei ole ollut enää aikoihin aikaa toisillemme. On kuulemma pakko sitä ja pakko tätä. Mun mielestä työt on aina mahdollista järjestää niin, että pystyy normaalielämään. Siis mies tekee palkkaduunia noin 70h viikossa, viikonloput mukaanlukien. En jaksa enää. Olen käytännössä yh, koska mies ei töiltään jaksa. Menen kohta takaisin töihin ja sitten vasta hankalaa onkin, kun teen ensin raskaan työpäivän asiantuntijana ja sitten hoidan lapsen ja kodin päälle, yksin. Mies tekee töitään. Mies valittaa töistään kokoajan, ja mä en enää jaksa ymmärtää, en kaiken tämän ajan jälkeen. Olen koittanut auttaa, puhua, ymmärtää, neuvoa, mutta aina kun tulisi aika vähentää töitä, mies ei pysty. On kuulemma liian tärkeä se ja se. Tuntuu, että olen alkanut kylmettää itseni, tunteet takaalalle, jotta jaksan eteenpäin. Joskus muistan mitä joskus oli ja itku tulee. Mutta en voi toimia, hoitaa lasta jos vin haikailen menneitä. Nyt olen alkanut miettiä tosissani asumuseroa. Toisiko se järjen mieheeni, en tiedä. Ahdistaa, että alle 30v. olen tässä jamassa, sinnittelemässä päivästä toiseen. Mietin mitä voisi olla jonkun toisenlaisen kanssa, olisi perhe-elämää, yhteisiä viikonloppuja, lomia, aikaa, iltoja, ruokahetkiä... Nyt vain töitä. Miten tyhmä syy erota, että toinen tekee liikaatöitä. Mutta eräänlainen narkomania kait sekin on...

Anteeksi sekava teksti. Ahdistaa vaan niin paljon...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni mies tekee myös tosi paljon töitä, harrastaa paljon ja on kotona hyvin vähän. Pieniä lapsia on neljä. Mietin kuinkahan kauan tuollainen homma toimii. Pakeneekö mies eikä halua olla kotonaan.

Vierailija
2/3 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat, tilanne on jokseenkin sama. Teet yksin kaiken, tosin mies ei silloin ärsytä enää.

Kyllä mies tuolla työmäärällä ajaa itsensä burnout -lomalle ennen pitkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä pelkäänkin. Olen nähnyt läheisen ihmisen oikean burn outin, ja ei ole kaunista. Kaikki menee. En vain tiedä enää mitä tekisi tai sanoisi, kun mikään ei tehoa. Ollaan oltu yhdessä kauan ja olen kasvanut ihmiseen kiinni. Vaikea lähteä, tuntuu että repisi samalla sydämen irti rinnasta, yhtä helppoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan