Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kiipeää pois kärryistä!!! Apua!

Vierailija
16.09.2014 |

Tuossa otsikossa ongelma tulikin! Lisäksi kiipeää myös suöttötuolista pois! Oon ihan hermoraunio!! 1.5v lapsi vaan ilmoittaa että pois! ja se on sitten menoa....
Takaisin laitto ei onnistu, jännittää itsensä kaarelle ja kiipeää yhä uudelleen ja alkaa infernaalinen huuto!
Kaupassa käynti ei enää onnistu!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun ei komenneta. Syöttötuoliin ja rattaisiin saa valjaat, ostoskärryissä pitäisi saada pidettyä ihan vanhemman auktoriteetilla.

Vierailija
2/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä remmillä kiinni ja rattaissa vyöt kiinni, kyllä se nopeasti tottuu olemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat?

Vierailija
4/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 todella energistä ja aikaisin liikkuvaista lasta. Syöttötuolissa oli valjaat, koska enhän voinut koko ajan istua vahtimassa, että päätön 1v nousee seisomaan, kun haen ruokaa pöytään tai siivoan pöytää. Kärryissähän on 5 pistevyöt muutenkin, joten meillä riitti ne alaosien kiinnittäminen pitämään paikallaan kumpaakin lasta. Muuten kävellessä tms. ei valjaita käytetty.

Vierailija
5/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, meillä täysin samanlainen tempperamenttinen 1v4kk ikäinen. Valjaat ostin syöttötuoliin, vanhempien lasten kanssa ei ikinä ollut tällaista ongelmaa. Kahviloissa olen ihan helisemässä, kun pitää samalla auttaa isompia ja vahtia kiipeilijää.

Niin ja on tätä komennettu, luonnekysymys taitaa olla ennemmin.

Vierailija
6/10 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:41"]

Sen siitä saa kun ei komenneta. Syöttötuoliin ja rattaisiin saa valjaat, ostoskärryissä pitäisi saada pidettyä ihan vanhemman auktoriteetilla.

[/quote]

Minä ymmärrän lasta, joka ei siinä epämukavassa jakkarassa halua istua. Ap, onnistuuko autokärryt, jos kaupassa sellaiset on? Menkää kaikki itse istumaan vastaavaan tuoliin puoli tuntia ja olemaan liikkumatta. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miten pienet lapset jaksavat siinä vain olla ällöttää äärimmäisen epämukavassa istuimessa.  

Vierailija
7/10 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1v2kk ikäisellä valjaat syöttötuolissa (sellaiset kävelyvaljaat, myydään ainakin prismoissa ja lastentarvikeliikkeissä). Rattaissa on valjaat valmiina, mutta varmaan saisi noi kävelyvaljaat rattaisiinkin kiinnitettyä. Kaupassa pysyy ostoskärryissä, ei ole tajunnut vielä yrittää pois. Meillä käytetään valjaita, koska muuten tulee vaaratilanteita, kun tämän ikäinen on jo nopea liikkeissään, mutta järkeä ei ole päässä vielä yhtään. Ainoastaan anoppi ihmettelee valjaita, mutta sillä on muutenkin vähän oudot ajatukset lasten kasvatuksesta. Esimerkiksi 1-vuotiasta ei saisi kieltää lyömästä äitiä, mutta jos ruokapöydässä vähän hassutellaan ilmeilemällä on lapsi ihan pilalla.

Vierailija
8/10 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:41"]

[/quote]

Minä ymmärrän lasta, joka ei siinä epämukavassa jakkarassa halua istua. Ap, onnistuuko autokärryt, jos kaupassa sellaiset on? Menkää kaikki itse istumaan vastaavaan tuoliin puoli tuntia ja olemaan liikkumatta. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miten pienet lapset jaksavat siinä vain olla ällöttää äärimmäisen epämukavassa istuimessa.  
[/quote]

Itse en ymmärrä, miten pieni lapsi pääsee ostoskärryjen istuimesta kiipeämään pois. Siinähän ollaan koko ajan vanhemman valvovan silmän alla ja kyllä sen verran pitäisi saada lapsi tottelemaan, että istuu siinä kauppareissun ajan jos ei kiltisti suostu vierelläkään kävelemään.

Vierailija
9/10 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:41"]

[/quote]

[/quote]

Itse en ymmärrä, miten pieni lapsi pääsee ostoskärryjen istuimesta kiipeämään pois. Siinähän ollaan koko ajan vanhemman valvovan silmän alla ja kyllä sen verran pitäisi saada lapsi tottelemaan, että istuu siinä kauppareissun ajan jos ei kiltisti suostu vierelläkään kävelemään.
[/quote]
Tuu meidän kanssa kauppaan! Ihan hyvin onnistuu!!
Kiemurrellaan ja ulvotaan naama punaisena!

Vierailija
10/10 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää pois syöttötuolista. Osaa tuon ikäinen jo normaalisti istua. Ei ehkä yllä kovin hyvin mutta omapa on ongelmansa.
Ja jos poistuu pöydästä niin ruokaa vasta seuraavana ruoka-aikana vaikka miten valittaisi nälkää.

Ostoskärryt oli meillekin maailman tylsin paikka. Vaihtoehdot: jos on pakko niissä olla niin pidin aina jalasta kiinni niin ei voinut kiivetä, lapsen kanssa hoidetaan vain pikaiset kauppareissut että oppii ettei se piina pitkään kestä. Tai lapsi kantoreppuun selkään, sieltä ei pääse pois. Tai lapsi kävelee itse, ja ohjataan mitä voi tehdä (eli annetaan tehtäviä) ettei räpellä tai juokse turhia, taas ne reissut pidetään lyhyinä.