Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansaitsenko olla äiti?

Vierailija
16.09.2014 |

Minua vaivaa itseni, se lähinnä mitä kaikkea ajattelen lapsestani.ajatukset ovat todellisia ja olen oikeasti sitä mieltä. En vain ymmärrä miksi en voi olla parempi ihminen kuin olen...

Eli minulla on 4 vuotiaat kaksoistytöt.
Jo silloin kun olivat vauvoja niin huomasin että toinen tytöistä ei ole terve.
Tytön ollessa 2 vuotta hän saikin kehitysvamma diagnoosin, minkä olin kyllä jo tienny pitkän aikaa.
Minua ei haittaa että tyttö on kehitysvammainen vaan se millaista arkemme on hänen kanssaan.
En suoraan sanottuna pidä enää elämästämme ja valitettavasti se johtuu tytöstä.
Tyttö on niin ylikierroksilla käyvä ettei kotirauhaa meillä tunneta.
Ei ymmärrä juuri ollenkaan puhetta ja mitään käytöstapoja ei ole.
Jatkuvaa riehumista, siskon kiusaamista, tavaroiden rikkomista, huutamista, ulosteella sotkemista, 15 min välein pahoja raivokohtauksia ja niin paljon muuta.
Kaikki elämässämme pyörii tämän työn ympärillä, elämä ei ole elämää.

Parisuhteessa on ongelmia jotka liittyvät tähän kehitysvamman aiheuttamiin tilanteisiin.
Kerran kahdessa viikossa käy hoitaja joka vie tytön ulos 2 tunniksi.
Muuta apua ei ole. Eikä kukaan ota tyttöä hoitoon, sen ymmärrän hyvin.
Rakastan lastani, mutta itken ja välillä tuntuu että jos hän asuisi muualla niin elämä olisi parempaa edes elämää.nyt sitä ei ole!

Emme voi perheenä mennä juuri mihinkään tytön käytöksen takia.
Hänen vammansa ei näy ulospäin joten sekin vaikeuttaa tilanteita.
Olemme vain lukkiutuneet kotiin kärsimään ja taistelemaan.
Tuntuu että en voi tarjota mitään tälle toiselle terveelle lapsellemme kun voimavarat kuluu muualla.

Välillä mietin katkerana miksi meille kävi näin?
Olemme terveitä, elin moitteettomasti raskausajan, suvussa ei sairauksia jne.
Ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Olen vain vihainen ja vihaan elämäämme, itseäni!
Miksi en jaksa tätä tilannetta?
Miksi ajattelen näin julmasti omasta lapsestani?

Kaikki pidätte minua varmaan hirviönä, mutta purkaudun kun en enää jaksa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jaksa? Ehkä siksi, että tuo tilanne kuulostaa kauhealta. Olisin itsekin masentunut.

Vierailija
2/2 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt autististen (ei sama kuin kehitysvamma, kuitenkin) lasten parissa. Vanhempien jaksamista tuettiin, niin kamalalta kuin se kuulostaa, esim. viikon tai kahden laitosjaksoilla. Laitos kuulostaa hirveältä, mutta tietysti paikasta riippuen ei ne ole laitoksia. Meillä ainakin yksikkö oli vähän kuin päiväkoti, lapset vaan oli siellä pitemmän ajan. Ja juurikin tuo vanhempien jaksaminen oli pääsyy sinne tuloon.
Yksikössä opeteltiin notmaaleja käytöstapoja esim ruokailutilanteissa, leikkihetkinä muiden kanssa jne. Normaalia kasvatustyötä. Viikonloppuisin saattoi olla retkiä ja matkoja pienissä ryhmissä tai vain lapsi ja oma ohjaaja.
Vanhemmat lapset pääsivät harjoittelemaan mm kaupassa asiointia jne. Nuorimmat olivat neljän vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme