Miksi blondit äidiksi tulleet värjäävät hiukset ruskeiksi
Kommentit (25)
Madeleine, Saija Palin, Katri Sorsa yms... Luulevatko olevansa fiksumpia brunetteina ?
Minulle kampaaja sanoi että on käytännöllisen kampauksen aika eli pitkä vaalea tukka lyhyeksi ja rusehtavaksi.
Brunetteja pidetään parempina äiteinä ja vaimoina.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 02:02"]Brunetteja pidetään parempina äiteinä ja vaimoina.
[/quote] Millä perusteella ? Nainen on pahasti hukassa jos muuttaa hiustenvärin jota on pitänyt ikänsä lapsen synnyttyä.. Miksi muuttaa ulkonäköä josta pitää vain sen takia että brunetet ovat mukamas parempia äitejä. Vielä tulee se kausi kun blondit ovat yhtä hyviä tai jopa parempia kuin brunetet tai punapäät. Miten joku hiustenväri voi muka vaikuttaa siihen minkälainen äiti tai ihminen on..
Ehkä se ei johdu siitä äidiksi tulemisesta vaan iästä. Itsekin värjäsin pari vuotat sitten hiukset ruskeaksi ja olen melkein Madeleinen ikäinen, mutta lapseton. En osaa sanoa miksi, ehkä koin että tumma väri on jotenkin aikuismaisempi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 02:21"]Ehkä se ei johdu siitä äidiksi tulemisesta vaan iästä. Itsekin värjäsin pari vuotat sitten hiukset ruskeaksi ja olen melkein Madeleinen ikäinen, mutta lapseton. En osaa sanoa miksi, ehkä koin että tumma väri on jotenkin aikuismaisempi.
[/quote] Mitenkä niin aikuismaisempi? Montako vuotta tuli ikää lisää ja mitenkä siitä hyödyit ? Halusitko näyttää ikäistäsi vanhemmalta ja miksi ihmeessä ?
Mun serkun vaimo on nykyään ruma ja lihava brunette. Blondina oli todella kaunis. Varmaan värjäsi pään lihomisen myötä. Ajatteli että on näkymätön lihavana ja brunettena. Ja kyllä, hän on lihava ja ruma. Sitä saa mitä tilaa.
ei kai kukaan äiti halua näyttää halvalta?
Koska blondeja ei oteta vakavasti
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 02:38"]Koska blondeja ei oteta vakavasti
[/quote] oletko todella noin tyhmä ? Welcome to 2014, stupid ass !
stupid ass? mä vaan sanoin mitä suurin osa kuitenkin ajattelee.. don't shoot the messanger!
Niin ja tästä aiheesta on vaikka kuinka paljon tutkimustietoa jos osaat käyttää googlea.. blondit mielletään yksinkertaisemmiksi kuin muut naiset kansainvälisten selvitysten mukaan, mitäs minä sille voin :)
Juurikasvua ei ole aikaa ja varaa päivittää 2-3kk välein. Ei ole ketään kelle jättää pientä vauvaa yli kolmeksi tunniksi keskellä päivää, ja käytän mieluummin ne 180€ lapseen kuin itseeni.
No koska sillä bondatulla tukalla isketään mies kapakasta. sitte tehdään lapsi. mihin sitä blondia enää tarvitaan?
Nyt on joku ihmeellinen brunettimuoti. Tuntuu, että melkeinpä jokainen nuoristakin naisista värjää hiukset tummiksi. Itse pitkillä vaaleilla hiuksilla olen vähemmistössä, joskus jopa kysytään hiusten värjäämättömyydestä. Mut kiitos ei, en enää halua juurikasvun orjaksi - oma kivan vaalea väri raidoilla piristettynä riittää mulle.
Madeleine oli kylläkin brunetti jo kihlajaisissaan.
Juurikasvu, kuten 14 sanoi. En oikeasti tunne yhtäkään aidosti kasiastetta vaaleampihiuksista naista, joka olisi alkanut brunetiksi äitiyden myötä. Kyllä ruskeaan sävyyn siirtyvät ovat olleet brunetteja alkujaan, yleensä toki seiska- tai kutosasteen vähän epämääräisiä välisävyjä. Blondista brunetiksi palatessa tulos vaan näyttää väistämättä aluksi tosi epäaidolta, koska väri pitää "rakentaa" kokonaan uudestaan. Myöhemmin "laatikko"ruskeat ovat usein liian lämminsävyisiä, esim. omat hiukseni ovat luonnostaan kylmäsävyiset ja viitostasoa.
Ja muuten, en tarkoita tuolla "epämääräisellä", että uusbruneteilla olisi jotenkin ruma väri ollut alkujaan. Päin vastoin. Väri vaan ei ole selkeästi tumma tai vaalea. Yleensä tuollaista korostaisi parhaiten vaaleammilla raidoilla, mutta raitojen kanssa täytyy pidemmän päälle olla tarkkana, jotteivät kaikki hiukset vaalene. Yleensä jossain vaiheessa pitäisi hiuksiin alkaa tehdä tummia, keinotekoisia raitoja taas. Raidoitustahan käytetään, kun halutaan palata tummemmasta värjäyksestä omaan väriin, vähän ohuempiin hiuksiin tarvitaan oikeastaan vain pari kertaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 07:05"]Juurikasvu, kuten 14 sanoi. En oikeasti tunne yhtäkään aidosti kasiastetta vaaleampihiuksista naista, joka olisi alkanut brunetiksi äitiyden myötä. Kyllä ruskeaan sävyyn siirtyvät ovat olleet brunetteja alkujaan, yleensä toki seiska- tai kutosasteen vähän epämääräisiä välisävyjä. Blondista brunetiksi palatessa tulos vaan näyttää väistämättä aluksi tosi epäaidolta, koska väri pitää "rakentaa" kokonaan uudestaan. Myöhemmin "laatikko"ruskeat ovat usein liian lämminsävyisiä, esim. omat hiukseni ovat luonnostaan kylmäsävyiset ja viitostasoa.
[/quote]
En voi oikein sanoa, että olen blondi. Minusta se nykyään on halventava ilmaisu. Mutta joo, juureni käyn kampaajalla värjäyttämässä kullan vaaleiksi. Ruskea minun hiuksissani ei pysy, ja pitää värjätä koko hius usein ettei näyttäisi haalistuneelta. Eli on isompi projekti kun vaaleat. Vaalea pysyy, vaikkei ole ihan vaalea ja tarvii värjätä vain juurikasvua. Oma värjäämätön värini ei ole edes vaaleanruskea, vaan tiskivedenvärinen vaalea. Ei ole siis minusta vaihtoehto, mutta lapseni ollessa pieni oli käytössä ja vieläpä lyhyenä.
Vaihtelua