Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tatuoitu luovuttaa verta?

Vierailija
15.09.2014 |

Tuli yhteisvastuullisuuspäivänä puheeksi sen jälkeen kun olin oessyt ikkunat että helpommalla olisin päässyt jos olisin köynyt luovuttamassa verta. Yksi sitten sanoi ettei tatuoitu voi luovuttaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luovuttaa, tietenkin. Ainoa rajoitus että tuoreen tatskan/lävistyksen kanssa tulee puolen vuoden este. Muistaakseni. Sama neljän kuukauden este uudesta seksikumppanista.

Vierailija
2/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luovuttaa, mutta uuden tatuoinnin jälkeen on karenssi. En nyt muista onko 6 vai 12 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taitaa karenssi olla 4kk tatuoinnin ottamisesta. Muuten ei ole este, itselläni on yli puolet kropan pinta-alasta peitossa ja aina on otettu ilolla luovuttamaan kuhan vaan on Se 4kk edellisestä.

Vierailija
4/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne siellä verenluovutuksessa muka tietää? Minä voib mennä luovuttamaan verta ja sanoa, että tatuointini on jo vuosia vanha. Voin jättää vain sanomatta, että tatuointi on kuukauden vanha, röökaan ja olen rietas homo.

Vierailija
5/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:20"]

Mistä ne siellä verenluovutuksessa muka tietää? Minä voib mennä luovuttamaan verta ja sanoa, että tatuointini on jo vuosia vanha. Voin jättää vain sanomatta, että tatuointi on kuukauden vanha, röökaan ja olen rietas homo.

[/quote]

Näkeehän tatuoinnista onko se tuore vai ei. No ei ehkä enää kuukausien jälkeen, mutta kyllä kuukauden vanhan tatuoinnin erottaa.

Vierailija
6/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ne tiedäkään. Paljonhan siitä perustuu luottamukseen ja siihen, ettei ihmiset ole ihan älyttömiä kusipäitä. Kyllähän se meinaan aika suuren kusipäätason vaatii, että menee riskitilassa verta luovuttamaan.

Vierailija
7/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:23"]

[/quote]

Näkeehän tatuoinnista onko se tuore vai ei. No ei ehkä enää kuukausien jälkeen, mutta kyllä kuukauden vanhan tatuoinnin erottaa.

[/quote]

Tai no, saahan tatuoinnit usein aika helposti piiloonkin... Kyllähän tuossa paljon luotetaan luovuttajien rehellisyyteen. Toisaalta, miksi kukaan ehdoin tahdoin menisi valehtelemaan luovutuksessa?

Vierailija
8/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:24"]

[/quote]

Ei ne tiedäkään. Paljonhan siitä perustuu luottamukseen ja siihen, ettei ihmiset ole ihan älyttömiä kusipäitä. Kyllähän se meinaan aika suuren kusipäätason vaatii, että menee riskitilassa verta luovuttamaan.

[/quote]

Näinpä, eipä ne tiedäkään. Siksi kaikki näyteet jokatapauksessa tukitaan tiettyjen sairauksien varalta (mm. HIV). Tuo tarkka alkukartoitus on karsimassa sitä tutkittavien ja epäkelpojen näyteiden määrää.

Vierailija
9/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei! Tatuoidut on jotenkin niin saastaisen oloisia.

Vierailija
10/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, mitäsiel valehtelee. veret testataan kuitenkin. ei  kai kenenkään pelkkään sanaan luoteta ja anneta sitten jollekkin keskosvauvalle saastunutta verta.

Vierailija
11/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:55"]Toivottavasti ei! Tatuoidut on jotenkin niin saastaisen oloisia.
[/quote]
Mikä tatuoidusta tekee saastaisen? Se että on kuva hakattu ihoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän