Millaista lastenhoitoapua ottaisit, jos ei olisi rahasta kiinni?
Vähän epäselvä otsikko, en keksinyt miten muutoin muotoilisin asian. Tuli mieleen kun luin artikkelia Catherinen ja Williamin suunnitelmista hankkia täysipäiväistä (tiedä sitten mitä konkreettisesti tarkoittaa) lastenhoitoapua toisen lapsensa kanssa.
Jos ei olisi millään muotoa taloudellinen kysymys, millaista apua itse tuolloin palkkaisitte? Onko joku, joka itse hoitaisi samalla tapaa kuin tähänkin mennessä? Entä voisiko joku palkata hoitajan esim lapsen yöheräilyä varten?
Itse äitiyslomalaisena (+yksi taapero) haaveilen välillä siitä, että voisin keskellä päivää käydä itsekseni hoitamassa asioita, muutaman kerran viikossa. Toki pääsen iltaisin lasten isän tultua kotiin, mutta monet jutut olisi mukavampaa hoitaa päiväsaikaan. Lisäksi iltaisin on kiva nelisteen viettää varsinaista perheaikaa kun kaikki on koossa. En voi kieltää, etteikö joskus myös itsellä hermot menisi kun taapero on riehakkaimmillaan, tuolloin olisi ihanaa kun joku veisi hänet vaikka puistoon ulkoilemaan ja vauva saisi nukkua rauhassa.
Samoin pikkuvauva-aikana olisi joskus hauska kokeilla öitä niin, että joku muu heräisi ruokkimaan/rauhoittelemaan vauvaa. Saisi kyllä nähdä pystyisinkö oikeasti itse nukkumaan, jos joku ''vieras'' olisi yövahtina. :) Onneksi itsellä ns helppo vauva ja taaperonkin kanssa pystyy päivisin lepämään, voisin kuvitella että esim koliikkivauvan vanhemmille voisi olla ihanaa saada levätä edes joitakin öitä.
Mites muilla?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:00"]
En ole varma, uskaltaisinko lähteä, jos hoitaja ei olisi tarpeeksi tuttu - mutta haluaisin joskus mennä yksinäni jonnekin vaikka perjantai-sunnuntai-matkalle Tukholmaan tai johonkin muuhun isompaan kaupunkiin.
[/quote]
Sama! Mutta jos olisi tuttu hoitaja jonka kanssa lapsi viihtyisi - lähtisin takuuvarmasti. :)
Mä haluaisin sellaisen lastenhoitajan kuin kuninkaallisilla ja muilla ylhäisillä ennen vanhaan - hoitaa lapset ja minä käyn tervehtimässä ja huvittelen ja vähän seuraan läksyjentekoa, mutta arjen kiukuttelut ja pukemiset ja sen sellaiset - siis oikeastaan kasvatuksen - hoitaa joku muu. Meillä on kohta 5- ja 7-vuotiaat. Minusta lapsiperhe-elämä on ollut ihan hirveää.
Olen hoitovapaalla ja olisi kiva, jos saisi joka päivä pari tuntia omaa aikaa. Lisäksi vaikka kerran kuukaudessa oleva lapsivapaa-viikonloppu piristäisi ja vaikka kerran viikossa pari tuntia laatuaikaa pelkästään oman miehen kanssa.
Mä en muuttaisi nykyisestä mitenkään. Taapero päivittäin puistotädillä 2h, ja silloin saan omaa aikaa. Muutoin hoidan hänet ja koululaissiskot mielelläni.
Sellainen joka veisi lapset pari kertaa viikossa puistoon/pulkkamäkeen, että saisin edes joskus nukkua hetken rauhassa.
Vauva aikana olisin maksanut mitä vaan jos olis yöllä saanut nukkua
Sellaisen supernannyn joka opettaisi lapsen käyttäytymään! Muuten vietän oikein mielelläni lapsen kanssa kaiken sen ajan jolloin hän ei ole päiväkodissa.
Sellasen niiku Mirandalla oli sinkkuelämäs se vanhempi rouva hoiteli siellä päivisin ja touhus jotain
Olen vauvan yh ja toistaiseksi saankin kaupungilta lastenhoitajan 2-4 krt/kk (3h kerrallaan) ja se riittää omien asioiden hoitoon päiväsaikaan, mutta nämä tosiaan ajoittuu virka-aikaan. Illaksi voisin kaivata jonkun, jotta pääsisin vaikkapa harrastamaan.
Joku sellainen joka hakisi lapsen ajoissa tarhasta, ja veisi häntä harrastuksiin päivällä/olisi kotona lapsen kanssa esim 2 krt viikossa (ettei tarvisi joka päivä olla tarhassa) .
Olen yh. Käyttäisin avun päivällä asioiden hoitoon ja lähtisin kavereille tai baariin yöllä kun lapsi nukkuu. Pakko päästä näkemään elämää! Harrastus olisi myös kiva
Lapsenvahti miehen ja mun omia iltamenoja varten (lapset 4 + 6 v), sellainen jonka vain soittamalla saisi paikalle! Isovanhemmat toki usein haluaa ja nyt kun lapset on jo vähän isompia niin menevätkin satunnaisesti viikonlopuiksi kylään. Sellainen lyhyen varoitusajan vahti olisi silti kiva äkillisiä menoja varten, kun itse harvemmin kehtaan isovanhempia sellaiseen pyytää!
Eihän me nyt kovin usein missään käydä, ehkä tulisi useammin käytyä jos olisi helppoa lastenhoitoapua tarjolla. Lapset jo sen verran isoja, että pärjäävät reippaasti hoitajankin kanssa enkä tunne huonoa omatuntoa niin sanotusta omasta ajasta :)
Ottaisin sellaisen mukavan nuoren lastenhoitajan, jota minä voisin työnnellä takaapäin. ;) P.S. Minulla ei ole lapsia :P
Liikuntaa opiskeleva lastenhoitaja, joka ohjaisi lapsiamme liikkumaan. Hän hallitsisi eri liikuntalajit riittävän hyvin ja hänellä olisi silmää yksityiskohtien hiomisellekin. Innostaisi lapsiamme. Lapset kouluikäisiä. Hoitaja saisi olla kuin personal trainer:)
En ole varma, uskaltaisinko lähteä, jos hoitaja ei olisi tarpeeksi tuttu - mutta haluaisin joskus mennä yksinäni jonnekin vaikka perjantai-sunnuntai-matkalle Tukholmaan tai johonkin muuhun isompaan kaupunkiin.