Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sossu ei maksanut sähkölaskuani:(

Vierailija
15.09.2014 |

Olen siis ollut töissä 15v asti. Nyt elämän tilaneen vuoksi tarvitsen toimeentulotukea 2kk. Päätöksessä olivat maksanut 50e sähkölaskuni perusosastani. Eli sain vain 430e :\

Onko ihan laillista? Sosiaalityöntekijäni on muutenkin tapaamisilla vittuillut ja ollut ilkeä :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotenkin seuraavat sähkönkulutusta, eivätkä maksa mitä tahansa summia. Mikä se raja on, en tiedä. Onko tuo 50 kuukaudelta vai miltä ajalta?

Vierailija
2/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu apua kun sitä kerran tarvittiin. Töitä tehty koko ikä. Päätöksessä luki, että koska emme ole pitkäaikaisia hakijoita, apua ei voida myöntää. Että kiitti vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kuukaudelta :/ Tuntuu että on ihan henkilökohtaista kiusantekoa.

Ap

Vierailija
4/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myönnetty sähköön 27 €/kk. Se on ns. kohtuullinen kulutus yksinasuvalle.

Vierailija
5/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ / 5kk, no halvalla menee kun mulla on kuukaudessa jotain 30€ :)

Vierailija
6/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölaskussa on omat rajansa, mutta kyllä soittaisin tuosta että miten eivät ole hyväksyneet euroakaan laskusta...ei kuulosta ihan oikealta!

Meidän kunnassa rahat laskuun tulee tilille ja se maksetaan itse (tai maksetaan ja rahat saa palautuksena tiliotetta + laskua vastaan). Outoa kyllä, kuukauden sallittu sähkölasku on niin iso kuin meillä kahden kuukauden lasku!! Ja koneet koko ajan päällä jne.

Vierailija
7/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#6 siis lasku on noin 30€/kk, tukea en ole aikoihin tarvinnut joten siitä en tiedä. Aikanaan sain sen mitä hain ilman mutinoita.

Vierailija
8/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmessa kuukaudessa 30-40 euroa, onkohan mulla sitten jotenkin väärin laskettu jos joillakin on tuo summa kuukaudessa? :o -ohis

Vierailija
9/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Toimeentulolaki netistä ja lue, siellä kerrotaan miten tuet kuuluu maksaa.Esm § 11 kertoo ettei pienet summat tuloina tiliotteessa vaikuta tuen määrään, vaikka näin vain vähentelevät.

Kunnassamme ainakin maksetaan sähkölasku tämän 480€ lisäksi. Ei voi olla että soveltavat kuntakohtaisesti ja omanmielen mukaan sos.toimistossa.

Älä lannistu, vaan vaadi selvitys asiasta!

Vierailija
10/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta taitaa puuttua suojaväri, kun et saanut mitä pyysit.

Vierailija
11/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voinko tehdä tästä valituksen ylemmälle taholle tms ? Tiedän että keksivät selityksiään. En jaksaisi sitä riitelyä :/

Ap

Vierailija
12/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksen mistä?!

Vierailija
13/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa...meille ei kukaan maksa yhtäkään laskua vaan kaikki pitää maksaa itse! 

Vierailija
14/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Eikö kaikki hyvä olekaan ikuisiksi ajoiksi ansaittua. Minäkin olen tehnyt töitä 14 kesäisestä ja äitini opetti aikoinaan, että menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää vaikka tulot laskisivat työttömyyden, sairauden yms varalta niin että säästöönkin jää.

Vierailija
15/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä valitus. Etkähän hae muutosta päätökseen, jonka katsoit olevan virheellinen. Sinä voit esittää oman kantasi ja pyytää perustelut, miksi ei oltu hyväksytty. Eikö niin, että haluat rahaa sähkölaskuun? Silloin menettely on tuo. Jos sulle ollaan ilkeitä, on se toinen juttu, voit tehdä muistutuksen ja se sitten omaa prosessiaan. Ja jos eivät anna rahaa sähkölaskuun, niin sitten ehkä on sen valittamisen aika.

Vierailija
16/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:29"]Mulla on kolmessa kuukaudessa 30-40 euroa, onkohan mulla sitten jotenkin väärin laskettu jos joillakin on tuo summa kuukaudessa? :o -ohis
[/quote]

Samaa mietin, meillä toisin 50e/3kk. Ollaan poikaystävän kanssa aika nörttejä, kaksi konetta jatkuvaan päällä + valot + kajarit + teevee + pesukone, eikä silti ole yli tuon 50e.

Vierailija
17/17 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että antavat rahaa takaisin :(
Olen töitä tehnyt 25v niin luulisi että verojakin kun olen maksellut että vaikeassa tilanteessa apua saisi.

Mies siis hakkasi ja tyhjensi koko asunnon. Rikosilmoitus vireillä ja tili tyhjä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi