Tapaatteko normaalisti tyyppejä, jotka tulevat tapaamisiin mahataudissa?
Minulla on yksi erittäin rasittava äitikaveri, joka suhtautuu täysin välinpitämättömästi mahatautien, rokkojen yms hieman tavallista flunssaa pahempien tautien tartuttamiseen. Melkein joka kerta, kun tulevat kylään, sanoo vasta ovella, että hei, ollaan muuten hieman kuumeessa/räkäisiä, eihän se haittaa. No, tuo nyt ei edes ole niin paha, mutta jos lapsensa oksentavat, hän vie seuraavana päivänä hoitoon, vie "terveet" sisaret hoitoon, jos yksi oksentaa yms. Kun lapsensa olivat enterorokossa, hän ihan surutta toi perhekerhoon ja kyläilemään meille. Nyt sitten on lapseni syntymäpäiväjuhlat tulossa parin päivän päästä. Kuulin, että heillä yksi lapsista on oksennustaudissa. Oletin, etteivät sitten tule kukaan, ja sanoin vain tavatessamme ohimennen, että harmi nyt kun ette pääsekään, mutta pidetään sitten vaikka rääppiäiset seuraavalla viikolla. Hän loukkaantui ja sanoi että eiväthän he voi karanteenissa olla muu perhe jos yksi oksentaa. He siis ovat tulossa meille tuosta mahataudista huolimatta. "Kiva" kun tulossa on paljon muitakin lapsivieraita, "mukava" jos meidän juhlista sitten tulee tartunta vieraillekin. Että mua rasittaa! Hän kyselee koko ajan muutenkin, milloin voisimme tulla kylään, enkä haluaisi mennä, kun rasittaa niin paljon tuo täydellinen piittaamattomuus. Omaan napaan keskittymistä korostaa vielä se, että kun meidän lapsista yksi oli ollut kipeänä, hän kehotti meitä pysymään poissa puistosta seuraavana päivänä, ettei tartutettais muita! :D No, pysyttiin joo poissa, mut vähän ihmetyttää, ettei taudit ikinä voi heiltä tarttua hänen mielestään.
Onko muilla tällaisia tuttavia? Kutsutteko heitä enää kylään? Mua ei huvita häntä pyytää edes mihinkään lapsiperhejuttuihin mukaan, missä käyn itse, kun ikinä ei tiedä missä rokossa he paikalle saapuvat. Kurjaa toisaalta, että yhteydenpito jää, mutta jos loukkaantuu siitä, että rohkenen kyseenalaistaa mahataudissa juhliin tulemisen, niin ei kyllä kauheasti ole intoa heitä enää sisätiloissa nähdä niin kauan kun lapset ovat pieniä.
Kommentit (2)
No en! Ja valitettavasti tunnekin yhden tällaisen. On kyllä kaikessa muussakin itsekäs, kiusaa vieraita lapsia pihassa ym. Vajoaa heti lapsen tasolle, ja matkii esim. lapsien puhetapaa jos ei tykkää niistä yms. En vapaaehtoisesti vietä aikaa tän lajityypin ihmisten kanssa. Hän ei edes tajua hävetä käytöstään. En haluaisi yleistää, muttei ole kovin korkeasti koulutettu ihminen (kaupan kassa). Ja tunnen monta ihanaa ja fiksua kaupan kassaa! Kuitenkaan vastaavalla tavalla käyttäytyvää toista henkilöä en tunne, ja hän on omassa tuttavapiirissäni ainoa, jolla ei ole yliopistokoulutusta. En sano että yliopistokoulutetut olisivat sen parempia ihmisiä, mutta he sentään tajuavat hävetä käytöstään ja edes yrittävät piilottaa inhottavaa käytöstään, tämä huutaa sitä julki kaikkialla.
En kyllä enää kutsuisi kylään parin kerran jälkeen. Etenkin mahatautia kammoan niin kovasti, että inhottaisi tollainen tyyli! Luulis ko. tyypinkin jossain vaiheessa tajuavan, jos kukaan ei enää kutsu kylään/halua tulla kylään....