Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilolinssit: silmä kipeä?

Vierailija
15.09.2014 |

Pidin 2 kk taukoa piilolinsseistä silmän kipeytymisen vuoksi. Sain antibioottitippaa ja kortisonitippaa lääkkeeksi.. Nyt laitoin tauon jälkeen linssit, ja heti kipeytyi. Olivat ehkä 5 min silmässä kun tuntui kipu taas. Mistä tuo aiheutuu, osaisiko kukaan sanoa? :/ Kurjaa, kun en pidä laseista yhtään..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sinun vaihtaa piilolasimerkkiä ja ehkä tyyppiä... Esim. itselleni käy noin kuukauslinssien kanssa, mutta tietyn merkin erittäin ohuet, kosteuttavat kertakäyttöpiilarit toimii hyvin.

Vierailija
2/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin kuukausilinssejä, jolloin silmät kipeytyivät ja laitoin sitten tosiaan tauolle lääkärin määräyksestä. kokeilin niitä kuvailemiasi linssejä sitten eilen, ja tuli heti kipeäksi. Mietin, voisikohan liian suuri voimakkuus olla syynä kun näköä ei ole tarkistettu aikoihin? Silmä on vieläkin kipeä vaikka eilen pidin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli usein silmä/silmät kipeät kun käytin piilareita, epäilen että johtui liian voimakkaista linsseistä! Niissä voimakkuus yli 4,5 kun uudessa näöntarkastuksessa voimakkuus vain ~3,0.

Vierailija
4/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, millaista silmäkipua sinulla oli? Mulla tuntuu selaista särkyä silmän takana sekä joskus liikutellessa sattuu.. Johtuiskohan tosiaan voimakkuudesta. Kaksi vuotta viime tarkastuksesta.. Linssit päässä eilen ajattelin että miten näenkään noin paljon tarkemmin tällä kipeytyneellä, vaikka toisellakin näin hyvin.

Vierailija
5/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sellaista "painavaa" tunnetta silmän takana, ehdin jo epäillä vaikka mitä.. Välillä tuntui vihlontaa tai miten sen nyt selittäisi, kipua kuitenkin :) Ei ollut silmänpainetta tms. Kannattaa toki käydä optikolla.

Vierailija
6/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Kunnon vastauksen saat lääkäriltä, mutta kuulostaa siltä, että silmäsi pinnassa olisi joku vaurio, joka aiheuttaa tuota kipua. Älä käytä piilareita ennen kuin olet käynyt näyttämässä silmiäsi silmälääkärillä. 

Vierailija
7/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kuulostaa samalta! ei hirveän terävää kipua, mutta sellaista inhottavaa häiritsevää särkyä kuitenkin.

Kävinkin silmälääkärillä, hän antoi kortisonia silmään. Ajan kanssa helpotti kunnes nyt sitten eilisen käytön jälkeen taas kipeytyi.

Vierailija
8/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla vaurio silmän pinnassa. Mulle tuli sellainen aikanaan juuri piilarista ja vaikka silmä parani aika pian, niin vaiva palasi aina kun laitto piilarin takas, joten jouduin lopettamaan niiden käytön. 

Vierailija
9/10 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse samasta asiasta, mutat mulla on jatkuvasti silmät kipeät. Kipu tuntuu silmän "takana" ja väsyneenä silmälihaksena. Ei siis islmän pinnalla. Tästä aiheutuu usein päänsärkyä ja migreeniä ja olen joutunut rajoittamaan tietokoneen tuijotatmista tosi paljon.

Silmälaseja ei ole ollut, mutta nyt sain lukulasit, ja katsotaan vaikuttako mitenkään.

Vierailija
10/10 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko mitään hoitoa siihen? tai miten se sitten lopulta päättyi? Auttakaa. Mulla about sama nyt tammikuussa. Olen käyttänyt piilolinssejä 4vuotta kuukausilinssejä ja yhtäkkiä töissä silmään sattu vähän ja mitään ei ollut osunut. Lääkäri määräsi Artelac ja Oftagel ja niitä olen käyttäny päviittäin ja ei olla liikuttu mihinkään, kipu on jonkin verran lievempää mutta silti kivuliasta. Ja en pidä silmälaseista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme