Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Daddy issues" - minulla on ongelma

Vierailija
15.09.2014 |

Menetin isän nuorena ja veikkaan, että sen takia koska en saanut lapsuudessa luotettavan, välittävän ja turvallisen isähahmon paikallaoloa tämä on ajanut minut tavoittelemaan huomiota jatkuvasti miehiltä. Tunnen oloni eläväksi ja arvokkaaksi vain, kun miehet kehuvat ulkonäköäni, antavat muutenkin kehuja ja huomiota, osoittavat halua tai haluavat nähdä. Tämähän ei olisi ongelma, jos saadakseni puuttuvan mieshuomion kohdistaisin sen johonkin turvalliseen vakisuhteeseen ja mieheen, vaan pikemminkin mitä kusipäisempi, etäisempi tai huonosti kohteleva mies - sitä enemmän kiinnostun. Ja menetän kiinnostukseni kun tuntuu, että huomiosta saatu kicksi loppuu -> uusi mies tilalle.

Olenko menetetty tapaus? Miten voin korjata ajatteluani? Tuntuu, että olen tyhjä ja saan vain intoa kun täytän sitä miesten huomiolla. Onko jollain muulla samoja kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppity

Vierailija
2/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto olenko nyt ainoa :O

Vierailija
4/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:49"]

Menetin isän nuorena ja veikkaan, että sen takia koska en saanut lapsuudessa luotettavan, välittävän ja turvallisen isähahmon paikallaoloa tämä on ajanut minut tavoittelemaan huomiota jatkuvasti miehiltä. Tunnen oloni eläväksi ja arvokkaaksi vain, kun miehet kehuvat ulkonäköäni, antavat muutenkin kehuja ja huomiota, osoittavat halua tai haluavat nähdä. Tämähän ei olisi ongelma, jos saadakseni puuttuvan mieshuomion kohdistaisin sen johonkin turvalliseen vakisuhteeseen ja mieheen, vaan pikemminkin mitä kusipäisempi, etäisempi tai huonosti kohteleva mies - sitä enemmän kiinnostun. Ja menetän kiinnostukseni kun tuntuu, että huomiosta saatu kicksi loppuu -> uusi mies tilalle.

Olenko menetetty tapaus? Miten voin korjata ajatteluani? Tuntuu, että olen tyhjä ja saan vain intoa kun täytän sitä miesten huomiolla. Onko jollain muulla samoja kokemuksia?

[/quote]

Tuon perusteella 90 %:lla naisista on ollut isäsuhteessa ongelmia eli ei pahemmin eroa perusnaisen käytöksestä.

Vierailija
5/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:49"]

[/quote]

Tuon perusteella 90 %:lla naisista on ollut isäsuhteessa ongelmia eli ei pahemmin eroa perusnaisen käytöksestä.

[/quote]

Joooooh pitihän se arvata ettei täältä saa kunnon vastausta. Kaipa mun pitää psykologille soittaa eikä kysellä ensin vertaistukea.

Kivaa muuten kuinka aliarvioit mun suurta ongelmaa tekemällä järjettömiä ja paikkaansapitämättömiä johtoäätöksiä, mua tosin ei kauheasti hymyilytä.

Vierailija
6/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka puolin ongelmainen. Isäongelmista lähtien. En siltikään viehäty kusipäistä.

Vierailija
7/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa kliseitä enemmän, mut ehkä sun kannattaa ensin itse työstää omia tunteitasi. Mistä johtuu, et haet huomiota, tuntuuko susta, ettet riitä itsenäsi jne? Pohdi myös, mistä itse tykkäät itsestäsi ja tiedosta, ettet tarvitse ketään muuta kehumaan niitä ominaisuuksia tiedostaaksesi ne ja rakastaaksesi niitä. Oot arvokas, vaikka sulla ei olisi ketään miestä, etkä ansaitse kusipäistä kohtelua.

Vierailija
8/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä nyt kaipaa mitään analyysejä onko tämä ongelma olemassa vai ei, koska faktahan on (googlettakaa jos ette usko, tätä on tutkittu), että isättömyys lapsuudessa ja kunnollisen isähahmon puuttuminen voi luoda juuri tällaisia ongelmia naisille. Vertaistukea täältä nyt etsin jos löytyisi muiden kokemuksia.

-ap

Vierailija
9/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Itse kärsin samoista ongelmista vielä pari vuotta sitten. Kolme vuotta sitten erosin pitkästä, huonosta suhteesta ja otin aikaa itsetutkiskeluun. Päätin etten ota ketään miestä ja opettelen elämään itseni kanssa ja huomaamaan, että minä itse voin tuoda onnen elämääni eikä kukaan muu. Nyt on niin paljon parempi olla!

Vierailija
10/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on ollut samanlaisia ongelmia joskus nuorempana, mutta ne loppuivat, kun musta tuli lihava ja keski-ikäinen. Sori, en osaa auttaa. Kai psykologi osais.

Vierailija
11/11 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 20:34"]

Minkä ikäinen olet? Itse kärsin samoista ongelmista vielä pari vuotta sitten. Kolme vuotta sitten erosin pitkästä, huonosta suhteesta ja otin aikaa itsetutkiskeluun. Päätin etten ota ketään miestä ja opettelen elämään itseni kanssa ja huomaamaan, että minä itse voin tuoda onnen elämääni eikä kukaan muu. Nyt on niin paljon parempi olla!

[/quote]

Alle 30. Hyvä idea kokeilla täysin yksinoloa ja tuota, että yrittää tehdä itsensä onnelliseksi, en uskalla enää edes alkaa enää seurustelemaankaan tämän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä