Onko tällaiset ensioireita alkaneessa raskaudessa?
Mulla tullut parina päivänä välillä kovia äkkivihlaisuja alavatsassa oikealla. Vähän vatsasärkyinen olo.
Pää hieman kipeä, vähän krapulainen olo. Rinnat täysin normaalin tuntuiset.
Millaisia ensioireita teillä on ollut ja missä vaiheessa? Voi olla, että nämä ihan muuta vaan. Ilman ehkäisyä oltu ja siis vauva on toiveissa.
Kp24, tein illalla raskaustestin joka oli puhdas nega..olin malttamaton.
Kommentit (19)
Mulla ei nyt ole ihan perusmenkkaoloja vaan enemmän krapulainen/särkyinen olo kuin sellainen jomottava. Mutta olisko testissä pitänyt jo näkyä haamua? ap
Mullakin vatsavihlaisuja ja menkkajomotusta, palelua yms.
Ei kun uutta testiä hieman myöhemmin tekemään. Sulla varmaan vasta kiinnittynyt, joten hiukan menee aikaa ennen kuin testissä näkyisi. Toivottavasti tärppäsi!
No niin ei todellakaan olisi pitänyt tehdä testiä eilen ja vielä iltamyöhällä, mutten saanut nukutuksi, oli outo ja levoton olo ja tempaisin tekemään..;) On vaan jotenkin erilainen olo, vähän etovakin ja vatsaa särkee. En tiedä, voi olla että on ihan muuta eikä saisi miettiä näin. Silti olo muistuttelee asiasta jotenkin koko ajan..ap
Mulla oli tavallisissa raskauteen johtavissa kierroissa ovulaation jälkeen vaihtelevasti eri kombinaatioina repäisykipuja, vihlontaa, kuvotusta, tissikipua ja kaikkea mahdollista. Siinä mikä johti raskauteen, oli muutama päivä ovulaation jälkeen papakoefiilis eli joku outo raapina ja pystysuoria tuntemuksia kohdussa. Näitä ei ollut koskaan muuten, enkä osannut odottaa tällaista. Pari pv ennen menkkojen alkamiskohtaa alkoi kuitenkin normaalisti menkkakivut ja menetin toivon. vuotoa ei vaan koskaan tullut. Tissikipu ja ällötys tuli vasta parin viikon päästä tästä. Eli olipa oireet mitkä tahansa, voit joko olla raskaana tai sitten et :D tsemppiä!
Siis raskauteen johtamattomissa.... t. Edellinen
Mulla on vaan koko ajan "olo", yritän unohtaa mutta nousee pintaan. Vähän särkee vatsaa ja ellottaa, vesi nousee suuhun..sellainen vähän utuinen ja krapulainen olo. Eilen oli just noita pystysuoria äkkivihlaisuja.
Ja mietin, että unohda nyt, voi olla pms-oireiluja milloin mitäkin ja petyt kun vuoto alkaa. ap
Menkkakivut tulleet molemmissa samaan aikaan kuin menkkojen olis pitänyt alkaa (ultran mukaan viikko hedelmöittymisestä). Toisessa vihlaisuja sivuilla myös. Silloin jo hedelmöittymisen jälkeen kipeytyi nännit (imetin) ja seurasin oireita tarkkaan kun olin jo pari viikkoa ennen plussaa varma raskaudesta, tein useamman negan. Pahoinvointi alkoi molemmista vasta hiukan plussan tienoilla/jälkeen ja kestänytkin sitten rv16 tai synnytykseen. Plussa tullut vasta kun menkat olleet yli viikon myöhässä. Tsemppiä!
Jatkan vielä että ekassa tein testin vaan "olon" perusteella, en tajunnut että menkat oli niin paljon myöhässä. Muistan että menkkojen aikaan tuli noi menkkakivut koska silloin ajattelin että nyt alkoi menkat, mutta en sitten myöhemmin tajunnut niitä kaivata :D oltiin siis jo kolme vuotta oltu ilman ehkäisyä. Toisessa olin myös varma vaikka tein parin viikon aikana useamman negan. Ja plussa tullut myöhään varmaan tuon takia kun ultran mukaan hedelmöittyminen on ollut viikon "myöhässä", kierto 30-31pvää aina.
psykofyysisiä oireita, lopeta itsesi tarkkailu
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:58"]
Mulla on vaan koko ajan "olo", yritän unohtaa mutta nousee pintaan. Vähän särkee vatsaa ja ellottaa, vesi nousee suuhun..sellainen vähän utuinen ja krapulainen olo. Eilen oli just noita pystysuoria äkkivihlaisuja. Ja mietin, että unohda nyt, voi olla pms-oireiluja milloin mitäkin ja petyt kun vuoto alkaa. ap
[/quote]
Tästä muistui mieleen, minulla oli ihan ensimmäinen oire runsas syljen erittyminen, sellainen kihelmöivä tunne sylkirauhasissa kuin ennen oksentamista. Tästä oireesta meni vielä yli 2 viikoa, ennen kuin tuli plussa, jostain syystä sain sen näkyviin vasta kp 53...
Voi olla psykofyysisiä oireita, mutta toisaalta oltu ilman ehkäisyä ½v eikä näitä oireita ole aiemmin tullut.
Sylkeä tosiaan tulee suuhun eikä tee mieli kahvia. ap
Tänään kp26, vatsassa tuntuu kiristelyä ja pientä särkyä, pms-oireita ei tunnu. Eilen tuli testiin viivanpaikka, eli näin viivan mutta en väriä siinä. ap
Voi olla raskausoireita, mulla ainakin oli ekat oireet nimenomaan vihlaisuja vatsassa. Mutta toisaalta, etenkin jos kovasti toivot olevasi raskaana, voi myös olla psykofyysistä. Itellä ainakin oli joka kierron jälkeen raskausoireita, kun toivoin niin kovasti:)
Voiko äkillisesti puhjennut ihottuma olla raskausoire? Mulla ei oo ikinä ennen ollut sellaista, mutta nyt se on iskenyt täydellä voimalla kaikkien mahdollisesti psykofyysisten, hieman menkkaoireista poikkeavien olotilojen lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:34"]
Voiko äkillisesti puhjennut ihottuma olla raskausoire? Mulla ei oo ikinä ennen ollut sellaista, mutta nyt se on iskenyt täydellä voimalla kaikkien mahdollisesti psykofyysisten, hieman menkkaoireista poikkeavien olotilojen lisäksi.
[/quote]
Hei, minulla oli sama eli plussan kaverina tuli ihottuma. Muutenkin ihoni oli ihan kummallinen, esim. kaulalle tuli näppylöitä. En tiedä, kauan ihottumaa olisi jatkunut, koska se hävisi yhtäkkiä ja sitten raskaus menikin kesken. :/
Kiitos 18, kuulostaa ihan samalta kuin mulla! Tosin testiä en ole vielä tehnyt, mutta ehkä uskallan edes vähän elätellä toiveita plussasta... Ikävä kuulla kuitenkin että sulla meni kesken.
Minua vihlaisi ikävästi kohtuun, kun jännitin lantionpohjan lihaksia. Voisiko se liittyä jotenkin raskauteen/kiinnittymiseen?
Mulla oli menkkamaista jomotusta, mutta menkat ei koskaan sitten tulleetkaan. Muutamia kertoja ennen ja jälkeen plussauksen heräsin siihen, että sattui hetken aikaa hyvin kovaa alavatsaa ja pelkäsin, että nyt alko vuoto. Onneksi kivut ei enteilyt keskenmenoa. Krapulainen olotila kesti sinne vko 12 asti.