MIKSI mulle käy aina ihmisten kanssa näin?!?!
Olenko minä jotenkin autistinen, tai muuten vain tönkkö ja tyhmä kun en enää ymmärrä? Jos olen yhtään kauempaa tuntenut jonkun, alkaa meidän juttutuokiot olla sitä että minä kuuntelen ja toinen puhuu. Jos yhtään saan keskustelua vietyä vaikka omiin kuulumisiini, ei sitä toista kiinnosta yhtään ellei asia ole jokin todella samaistuttava hänelle.
Ja aivan sama, onko kuulumiseni positiivisia tai ei, niin reaktio on välinpitämötön hiljaisuus ja omista jutuista jatkaminen.
Toinen, mikä käy yllättävän usein on se, että luon ennakkokuvan itsestäni ilmeisen inhottavana tyyppinä, ja sitten saan odotella esimerkiksi asiakaspalvelua hamaan tappiin asti. Ei auta, että otan katsekontaktin, hymyilen, tervehdin, ja esitän asiani. Usein minua on vastassa tylyys.
Tällä hetkellä olemme mieheni kanssa rakentamassa taloa, ja sain tänään reilusti yli kaksi tuntia kestäneen keittiösuunnittelupalaverin aikana jonkin verran rikkoa jäätä, ennen kuin päästiin samalle aaltopituudelle.
Mikä hemmetti minussa on vikana? Ja joo olen nainen, kohta 40-vuotias. Pullea, ihan tavallinen. En haise, en ole kassialma.
Kommentit (3)
Odotatko liikoja ihmisten reaktioilta? Ala ajattelemaan, että reaktiot kertovat muista ihmisistä, eivät sinusta. Olet valinnut kuulumisiisi neutraalisti reagoivia tuttuja. Jos olet alunperin ollut myötäilevä, he eivät välttämättä halua, että huomio lähtee pois heistä. Älä kuitenkaan alistu siihen, vaan kerro rohkeasti omia juttujasi.
Miksi odotat, että asiakaspalvelija on tietynlainen? Jotkut voivat reagoida nimenomaan makeilevaan tyyliin skeptisesti. Jos olisit vain asiallisen kohtelias, testaa, saisitko erilaista kohtelua itsekin.
Kaikki eivät reagoi toisten kertomiin asioihin. Jotkut eivät myöskään myönnä minkään toisen kertoman paikkansa pitävyyttä, jos toinen vaikuttaa kertovan hänelle, miten joku asia on. Ihmeellistä ylpeyttä tai jäykkyyttä, vaikka muuten olisivat kuinka sosiaalisia.
Oletko mieheltäsi kysynyt miltä tilanne hänestä näyttää?
Kysy joltain, joka sinut hyvin tuntee, onko sinussa jotain mikä aiheuttaa ko tilanteet.