Voiko ihminen olla osa-aikanarsisti?
Minussa on paljon narsistin piirteitä, ja olen kuullut samanlaista palautetta myös muilta.
Minulla on kuitenkin tunnepurkausteni vaimennuttua tapana syyttää asioista itseäni eikä muita, ja myönnän sen myös muille, kadun (aidosti) käytöstäni ja häpeän toimintaani.
Ehkä olen muuten vain luonnehäiriöinen? Minun toimintatapani ja sisäinen kokemukseni ovat ristiriidassa. Kun olen vuorovaikutuksessa muiden kanssa, käyttäydyn epätasapainoisesti (en aina, mutta silloin jos impulssikontrolli pettää). Oman pääni sisällä olen kuin eri ihminen - aika tasapainoinen, asioita eri näkökulmista ymmärtävä, empatiaa kokeva, enkä tunne että maailma olisi minua vastaan tai minä sitä vastaan tai että minua kohdeltaisiin epäoikeudenmukaisesti.
Kommentit (5)
Stressitilanne voi laukaista narsistisen käytöksen, kun muutoin jaksaa käyttäytyä.
Ja tietenkin narsku on omasta mielestään tasapainoinen. Hänhän on aina oikeassa.
Käyttäydytkö kaikkien kanssa samalla lailla?
Olet epävakaa , narsisti EI KOSKAAN tunne häpeää. Narsistinen käytös pohjautuu häpeän piilottamiseen. Eikä voi olla osa-aika narsisti , narsistilla on kulissit jotka kiiltää ja helvetti kulissien takana. Ei narsisti osaa kyseenalaistaa huonoja tekojaan , koska on mielestään aina oikeassa. Muut ovat väärässä kun ei hypi narsistin pillin mukaan.
No ehkä olet epävakaa tai huomiohakuinen persoona, ne kuuluu samaan ryhmään kuin narsisti.