Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eräs ihminen väittää sairastavansa kaikenmaailman sairauksia?

Vierailija
14.09.2014 |

Ensin sillä oli kauhea tappavan korkea verenpaine. Sen jälkeen syöpä. Ne unohtuivat ja nyt sillä on diabetes. Tuskin on sekään oikeasti. Kysyin syövästä niin olikin väärä hälytys. Mistä toi johtuu? En usko että on diabeteskaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio-huora.

Vierailija
2/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulosairas", joka kanavoi henkistä pahaa oloaan fyysisiksi vaivoiksi. Aina entisen vaivan tilalle tulee uusi vaiva, koska perusongelma eli henkinen ahdistus ei katoa, vaikka muuttaakin ilmenemismuotoaan. Kaipaisi pitkää psykoterapiaa parantuakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia.. :/

Vierailija
5/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakua ja niinkuin edellä todettiin, syy on mielenterveyspuolella.

Vierailija
6/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tätini riutuu myös aina jonkun hivuttavan sairauden kourissa. Mlekin kaksikymmentä vuotta olen nyt vaivoja kuunnellut, enää en jaksa. Mistään muusta ei koskaan voi puhua. En pidä tätiini enää yhteyttä, koska sairastun itse ainaisesta kuuntelemisesta.

Tädilläni käsittelemättömiä suruja ja selvästi huono itsetunto.

Vierailija
7/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on huomionhakua. Minulla on ollut useita erilaisia kuvittelemiani sairauksia, jotka perustuvat oikeisiin fyysisiin oireisiin. En ole kertonut niistä paljon kellekään, mutta ne ovat totta. Ap:nkin kuvailema ihminen on varmasti samanlainen, mutta on vain erehdyksissään kertonut asiasta vähän liian julkisesti. Syynä voi olla luulosairaus tai sitten jokin elimellinen syy paljastuu myöhemmin syyksi. 

Vierailija
8/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti ja varttihulluus on hauska yhdistelmä, sitä on kiva seurata vierestä. Selatkaa yhdessä vaikka lääkärikirjoja. Tyyppi tulee saamaan varmasti ihan helvetinmoisia kiksejä.

Vierailija
9/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa huomiota

Vierailija
10/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:57"]

Tuskin on huomionhakua. Minulla on ollut useita erilaisia kuvittelemiani sairauksia, jotka perustuvat oikeisiin fyysisiin oireisiin. En ole kertonut niistä paljon kellekään, mutta ne ovat totta. Ap:nkin kuvailema ihminen on varmasti samanlainen, mutta on vain erehdyksissään kertonut asiasta vähän liian julkisesti. Syynä voi olla luulosairaus tai sitten jokin elimellinen syy paljastuu myöhemmin syyksi. 

[/quote]

Olemattomat syöpä- ja muut diagnoosit, tai olematon korkea verenpaine kertovat kyllä, että kyse ei ole elimellisistä sairauksista. Eri asia ovat oireet joihin lääkäri ei löydä selitystä, ne voivat olla ihan todelliisa ja voivat kertoa ihan todellisesta sairaudesta jota ei vaan kyetä sillä hetkellä diagnosoimaan. Onhan myös sellaisia sairauksia joita ei vielä edes tunneta, eikä siten voida diagnosoida. Korkean verenpaineen diagnosointi on kyllä superhelppoa :)

Vierailija
11/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:38"]

Ensin sillä oli kauhea tappavan korkea verenpaine. Sen jälkeen syöpä. Ne unohtuivat ja nyt sillä on diabetes. Tuskin on sekään oikeasti. Kysyin syövästä niin olikin väärä hälytys. Mistä toi johtuu? En usko että on diabeteskaan.

[/quote]

Mitä pahaa ap:n tuttava on tehnyt ap:lle, kun noin ilkeämielisesti epäilee kaikkea tuttavan sanomaa? Entäpä jos vika onkin sinussa, ap, kun suhtaudut ihmisiin noin epäluuloisesti ja haudot harhaluulojasi täällä AV:lla.

Entäpä jos sillä tuttavallasi onkin löytynyt tutkimuksissa epäilyttäviä solumuutoksia, jotka lähemmin tutkittuna osoittautuivatkin ihan hyvälaatuisiksi? Verenpainekin voi myös heitellä. Esimerkiksi stressin yhteydessä verenpaine kohoaa. Tuttavasi on stressannut syöpäepäilyn vuoksi niin, että verenpaineet kohoaa. 

Kakkostyypin diabetes puhkeaa aikuisiällä, joten sekin voi olla ihan totta. Odottaessani toista lasta sokeriarvoni kohosivat hälyttävästi. Pelättiin, että saan diabeteksen ja jouduin tiukalle ruokavaliolle. Onneksi sokeriarvot tasoittuivat lapsen synnyttyä. Pari tuttavaa on saanut kakkostyypin diabeteksen samalla tavalla. Raskauajan jälkeen paino ei ole pudonnut eikä dieetti pitänyt.

Vierailija
12/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:54"]

Huomionhakua ja niinkuin edellä todettiin, syy on mielenterveyspuolella.

[/quote]

Olisikohan se huomionhakuinen kuitenkin ap, joka täällä kaikelle maailmalle levittelee omia epäluulojaan. Tuttava kertoi kuulumisensa kysyttäessä ja nyt ap ei usko. Ap:lla on niin paha olla epäluulonsa kanssa, että av:lle tulee poraamaan. Mikähän hoito tuollaiseen pahansuopaisuuteen auttaisi?

Vierailija
13/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ehkä Munchhausenin oireyhtymä. (sori en tabletilla onnistu saamaan u-umlauttia)

Vierailija
14/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös vai kakkostyypin diabetes? Jos et tiedä niin kysy siltä, ja kysele yksityiskohtia taudista. Tyyliin mitkä lääkitykset jne. Jos ei osaa vastailla niin ei varmasti ole diabetesta (oli se sitten ykköstyypin eli autoimmuunisairaus vai kakkostyyppi eli elämäntapatauti). 

Vierailija
15/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No mulla on 10v ollut verenpainetauti. Paineet olivat alkuun todella korkeat, mutta nyt kun säännöllisesti syön kahta eri lääkettä, verenpainetaso on normaali.

Minulla on myös astma , johon menee vakituinen lääkitys. Lisäksi olen sairastanut cx-syövän , kohtu poistettu ja sytostaatit saatu.

Mutta tällähetkellä voin ihan hyvin. Luuleekohan joku minuakin luulosairaaksi ? Kun sairaudet alkoivat ja kun esim. syöpähoidot olivat meneillään, puhuin kyllä niistä. Nyt en enää koe tarvetta puhua koska koen voivani hyvin.

Vierailija
16/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli raskauden aikana korkeaa verenpainetta ja verensokerit koholla ja on minulla kerran ollut iso kasvain, joka poistettiin kiireellisesti, mutta osoittautui hyvälaatuiseksi. Minä minua vaivaa? Ei mikään tällä hetkellä, paitsi unettomuus.

Vierailija
17/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä tulee varmaan erilaisia fyysisiä olotiloja joita alkaa vanhetessan tiedostamaan, eikä ne aina ole kovin hyviä. Se ei ole joko tai sairaus vaan eri asteisia muotoja. Niiden kanssa on elettävä. Jos oireet ovat kovin pahoja suhteessa tahdonvoimaan, ne rajoittavat elämää. Voi olla monenlaisia diagnosoimattomia ruoka-allergioita ja muita herkkyyksiä. Olennaista on oppia huoltamaan itseään, kehoaan ja mieltään.

Vierailija
18/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on mies. Ei mitään raskausvaivoja. 32v työtön kouluttamaton alkoholisti. En ole kysellyt kuulumisia vaan ihan itse kertoo.

Vierailija
19/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisit nyt vaan omaa elämääsi.

Vierailija
20/23 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:10"]

Kyseessä on mies. Ei mitään raskausvaivoja. 32v työtön kouluttamaton alkoholisti. En ole kysellyt kuulumisia vaan ihan itse kertoo.

[/quote]

Alkoholismi selittääkin paljon. Alkoholisteille jotka juovat on tyypillistä ettei tunteita osata käsitellä tunteina, vaan pahaa oloa puretaan juovuksissa epäsuorilla keinoilla. Tämä fyysisistä vaivoista valittaminen voi hyvinkin olla yksi sellainen tapa kertoa että on sisäisesti huono olla.