Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipu alavatsalla oikealla - pitäisikö huolestua?!!

29.08.2006 |

Kiitos jos joku viitsii rauhoitella mieltäni. Omien laskujen mukaan meneillään raskausviikko 7. Tuossa jokin aika sitten alkoi ilkeän tuntuinen kipu oikealla puoella alavatsalla. Kuuluuko tähän alkuraskauteen vai voisiko viitata esim siihen, että sikiö on väärässä paikassa?

Tämä on kauan odotettu ja toivottu raskaus. Nyt pelottaa että jos kaikki ei olekaan hyvin.

t. huolestunut iida-linnea

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oma kokemukseni vastaavanlaisesta kivusta ei tule tuomaan mielenrauhaa sinulle. Minulla oli vihlovaa kipua munasarjojen kohdalla n. vuosi sitten ja menin terveyskeskukseen. Lääkäri otti virtsanäytteen ja iltapäivällä ilmoitteli, että olen raskaana. Kipuun hän ei sanonut mitään. Mieltäni kuitenkin painoi tuo kipu joten varasin ajan yksityiselle gynegologille. Tämä lääkäri totesi, että minulla on kohdun ulkopuolinen raskaus ja siitä siis tuo kipu.

Toivon todella, että sinulla oleva kipu on ihan jotain muuta esim. suoliston kaasuja tms. Suosittelisin kuitenkin asian tarkistamaan.

Olen itsekin tällä hetkellä n. 7 vkolla raskaana ja välillä vihloo sieltä sun täältä. Neljän keskenmenon/ulkopuolisen raskauden jälkeen mieli ei ole kovin luottava kipujen suhteen, mutta yritän ajatella järkevästi ja olla huomioimatta noita kipuja. Vatsani on kuitenkin sellainen joka reagoi kovin herkästi ja varmaankin suurin osa noista kivuista on juuri noita ilmavaivoja tms. Paljon lasken myös psyykkeen piikkiin ja mitä enemmän ajattelen, sitä varmemmin saan kipuja. Kun taasen unohdan " ajatella" ei ole myöskään kipuja.

Ihmismieli on niin ihmeellinen.

Vierailija
2/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös useammin oikealla puolella kuin vasemmalla puolella alavatsalla semmosta pientä pistelyä, jomotusta tms. Se ei kuitenkaan ole kipua siinä määrin, että se tuntuisi kipeältä. Lähinnä muistuttaa jotain menkkamaisia oireita, mutta enemmän tuossa oikealla puolella. Toki välillä jomottelee vasemmaltakin puolelta. Vatsa ei koko alkuaikana ole ollut niin kipeä, että pitäisi kärvistellä, vaan ihan normaalisti olen pystynyt olemaan. Itsellänikin hieman paniikin poikasta juuri sen takia, että tuntemukset ovat oikealla puolella, ja eka ultra on vasta ylihuomenna...Mutta olen täällä palstalla lukenut, että jollain on oikealla puolella esiintyviä tuntemuksia alavatsalla ja silti on ihan asiat kunnossa. Mulla on ollut aina menkkaoireetkin juuri tuolla oikealla puolella. Ei auta muuta kun ootella ultraan ja neuvolaan aikaa ja sielläpä se sitten selviää mikä tilanne on.

Kismet79 rv 9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu yltyi sen verran kovaksi, että menin terveyskeskuksen päivystykseen. Sieltä sain lähetteen naistenklinikalle. Yöhön meni ennen kuin kotona taas oltiin.

Tavallaan voin kai olla helpottunut, koska alkio löytyi ihan oikeasta paikasta. Mitään erityistä syytä kipuun ei siis ollut.

Nyt on tosi pelokas olo että miten tässä tulee käymään. Vielä ei kuulunut sydänmenäänet eli viikkoja vähemmän kuin itse olin laskenut.

Odottavalla mielellä siis.... Tänäänkin kipuilua on ollut mutta ei siinä määrin kuin eilen.

t. i-l

Vierailija
4/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselläni alkuraskaudessa vihvoi oikein urakalla alavatsaa. (ja välillä heräsin keskellä yötä koskuun) Ja mietin pidemmän aikaa, että onko jokin nyt huonosti. Neuvolantädille soitin ja hän sanoi, että liitoskipuja ovat. Joten oletan, että sinulla myös liitoskipuja olleet nuo.

Vierailija
5/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoista odottaessani kaikenlaiset jomotukset ja muut olivat normaalia. Vihlomisetkin on normaaleja kohdun mukautumista tulevaan koitokseen. Ja nuo jomotukset on kohdun kasvua ja supparharjoittelua.

En usko, että sinulla on syytä huoleen!

Nalle =)

Vierailija
6/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin oikealla puolella aika ajoin säännöllinen jomo jomo ja painontunnetta alavatsalla eli tavallista on ellei käy todella kovaksi ja sietämättömäksi tai tule vuotoa

Vierailija
7/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli myos todella kovat ja vihlova kipu tuolla alavatsalla, erityisesti oikealla puolella jotka sitten ajan kanssa helpotti - nyt kuitenkin taas vk28 aina valilla jomottaa.

eikohan nuo ole niita liitoskipuja kun kohtu kasvaa. yrita olla huolehtimatta. (helppoahn se on sanoa, mutta yrita kuitenkin)

Vierailija
8/10 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kaikki on hyvin ja hemmo oikeassa paikassa. Onnea odotukseen!

T:mirames rv 8 tai 9

Vierailija
9/10 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä samanlaista kipuilua on minullakin nyt (rv 7) ja oli lohdullista lukea näitä teidän viestejä... kiitos!

Yksi km on takana, joten tietty huoli tietenkin mieltä painaa, mutta toisaalta olen ajatellut asian niin, että jos jotain ikävää sattuisi, niin sitten sen kanssa on vaan elettävä ja siksi yritän vain ottaa päivän kerrallaan ja yritän olla huolehtimatta...

Pitäisi uskaltaa antaa jo ilon tulla pintaan! Mutta kuitenkin ehkä vasta ultran jälkeen. Eka neuvolakin on vasta 18.pvä, joten vielä tässä menee muutama viikko ennen vauvan tulon " varmistumista" ....

Vierailija
10/10 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuntuivat myös alkuraskaudessa ja niitä kauheasti jänskätinkin. Jostai syystä nipisteli ja tuntui että paikat veeeenyyy vaikka mitään ai päällepäin näkynytkään.

Mulla kuuluivat vaan asiaan niin ja nyt mennään rv 20+6 =)

Ohranjyvän tekstiä lukiessani kuulosti ihan minulta =)

Sama tilanne oli minullakin yksi km takana ja uuden raskauden kanssa tosi sekavat olot! Ensin sitä pelästyy kaikkia tuntemuksia, no sitten kun tuntemuksia ei enää tullutkaan joskus rv 9:n jälkeen niin kauhea paniikki että no nyt se on kuollut tuonne jne.. eikun neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan !

Toivottavasti teille kaikkille osuu yhtä mukava neuvolahoitsu kun mulle ja pääsee vähän ylimääräisiäkin kertoja tutkaileen =)

Tsemmpiä ja onnea kaikille !!