Onko sinulla ja miehelläsi vakuutuksia?
Miesystävä järkyttyi (lähes suuttui) kun en omista vakuutuksia. Miehellä on kaikki mahdolliset vakuutukset turvaamassa. En ole vähävarainen enkä työtön mutten ole kokenut vakuutuksia tarpeelliseksi mutta mies on eri mieltä ja varovainen kaikessa. Mies järkyttyi kun mainitsin etten omista henkivakuutusta eikä aluksi uskonut asiaa mutta ei ole mitään vakuutuksia. Miten on teidän suhteessanne vakuutusten laita?
Kommentit (5)
Meillä on talonvakuutus jos sattuu palo tai muu, irtain omaisuus on vakuutettu, autot, prätkät, mönkkäri. Kotivakuutukseen kuuluu toki oikeusturva ja vastuuvakuutus. Eläimillä on myös koirilla ja hevosella.
Sit on tapaturma ja henkivakuutukset sekä sairaskuluvakuutus kaikilla, eli yksityistä käytetään kaikessa.
On vakuutuksia, pitkä lista. Entisenä vakuutusalan työntekijänä olen törmännyt kaikenlaisiin tapahtumiin, kaikki tarpeellinen on siis vakuutettu.
Meilläkin on koti, mökki, auto, koira sekä lapsi on vakuutettuna. Meillä on molemmilla myös tapaturmavakuutukset. Tapaturmavakuutus on minulla lähinnä kompromissina, minulle olisi itselle riittänyt liiton tarjoama vakuutusturva.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla jos asut vuokralla tai talo on pankin velalla.
Asun vuokralla eikä vakuutus ole pakollinen.
Pakko olla jos asut vuokralla tai talo on pankin velalla.