Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en uskalla mennä verikokeisiin, pelkään että

Vierailija
14.09.2014 |

mitä sieltä paljastuu...Olen nyt viimeisen vuoden ajan juonut viikolla useana iltana viiniä ruoan kanssa, onneksi kuitenkaan en paria lasia enempää. Mitä vaurioita tämä on voinut aiheuttaa maksalleni? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli jos lopetan viinin nauttimisen kokonaan niin arvot parantuvat?

Vierailija
2/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sulla on hätää. Itse alkkisaikoinani join vuosikausia (yli 7v) liki päivittäin, pahimmassa vaiheessa 3l/viiniä/päivä. Raitistumisen jälkeen maksa-arvot parantui/normalisoitui 3kk:ssa. Toki yksilöllistä tuo, ja tiedostan, että mulla on ollut myös tosi hyvä tuuri, että kroppani kesti tuota paskaa enkä ole nyt haudassa - olen siis nainen ja vielä aika pienikokoinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noihin kohonneisiin arvoihin olla muitakin syitä, esim. jotkut lääkkeet tai ruokavalio. Toisaalta maksat on hieman erilaisia. Toisilla kestää alkoholia yms. hyvin ilman arvojen muutosta, toisilla sitten vaikuttaa suhteellisen pienet määrät.

Pitäisi käydä niissä kokeissa että tietäisi onko edes mitään syytä huoleen :)

Jos testeissä näkyy jotain, niin sitten voi ruveta hakemaan sitä syyllistä ja muutosta ruokailuun yms.

ps. olen nettikoulutuksen saanut epätohtori, joten jos meni ihan metsään niin sitten meni :)

Vierailija
4/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanottu että arvot olisivat koholla. Itse kiskoin vuosikausia viunaa kaksin käsin, ja verikokeissa kaikki arvot, ml. maksa-arvot olivat optimaaliset, täysin keskiarvot. Ei ollut mikään koholla. Nykyään en tosin enää edes juo.

Vierailija
5/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen juopottelun, ja ne arvot pikkuhiljaa paranee jos ei jostain syystä maksa ole pahasti vaurioitunut.

Vierailija
6/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on vaikuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän