Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoajan nälkä ja syön paljon, silti kaikki kysyy olenko laihtunut…

Vierailija
19.08.2021 |

Ja olen kyllä varmaan joitakin kiloja laihtunut sanotaan vuoden aikana. Enemmän ihmettelen tätä jatkuvaa nälkää… Olen nainen ja ikää lähes 40v.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Mistä voi johtua.. Pitäiskö huolestua? Olen normaalipainoinen/hoikka. Muuten vointi ihan hyvä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matotauti?

Vierailija
2/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se kokoaja on ja miksi sillä on nälkä? Eikö se syö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole onnellinen. Varmaan harvoilla keski-ikäisillä noin päin. Tai ainakaan tuntemillani.

Vierailija
4/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaktiivinen kilpirauhanen?

Vierailija
5/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se kokoaja on ja miksi sillä on nälkä? Eikö se syö?

Kuka se mahtaa olla noin vitsikäs…

Vierailija
6/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen. Onko ap:llä ehkä lisäksi ripulia tai vilkas vatsantoiminta, hikoilua, hermostuneisuutta...?

Vierailija
7/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPAMATO!

Vierailija
8/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös jano koko ajan? Jos on ,niin on sokeritauti.

Vierailija
9/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tuo "kokoajan" on nuorisokieltä. Luulisi 4-kymppisen tietävän, että se kirjoitetaan erikseen, siis koko ajan, ellei siis ole tosiaan jostain kokoajasta kyse.

Vierailija
10/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen. Onko ap:llä ehkä lisäksi ripulia tai vilkas vatsantoiminta, hikoilua, hermostuneisuutta...?

Vatsa on aina toiminut normaalisti, en ole ikinä kärsinyt ummetuksesta. Kerran päivässä toimii vatsa, joskus kahdesti. Ehkä satunnaisesti ollut ripulia. Hikoilua en ole myöskään huomannut, en yleensäkään hikoile paljoa. Hermostuneisuutta on aika ajoin kyllä.. Mutta en ole huomannut että sitä olisi tavallista enemmän. Väsymys on nyt kyllä loman jälkeen painanut tosi paljon, mutta ehkä se on normaalia ja ohimenevää… T. Ap

Vierailija
11/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös jano koko ajan? Jos on ,niin on sokeritauti.

Ei ole jano koko_ajan. T. Ap

Vierailija
12/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Vierailija
13/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tuo "kokoajan" on nuorisokieltä. Luulisi 4-kymppisen tietävän, että se kirjoitetaan erikseen, siis koko ajan, ellei siis ole tosiaan jostain kokoajasta kyse.

Ja epäolennaisesta pikkuvirheestä nipottaminen se vasta fiksua ja kypsää on. "4-kymppinen"...

Vierailija
14/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen vaihdevuosi oireita.. siitä pari vuotta eteenpäin niin menkat loppui kuin kanan lento.

Vierailija
15/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsa on aina toiminut normaalisti, en ole ikinä kärsinyt ummetuksesta. Kerran päivässä toimii vatsa, joskus kahdesti. Ehkä satunnaisesti ollut ripulia. Hikoilua en ole myöskään huomannut, en yleensäkään hikoile paljoa. Hermostuneisuutta on aika ajoin kyllä.. Mutta en ole huomannut että sitä olisi tavallista enemmän. Väsymys on nyt kyllä loman jälkeen painanut tosi paljon, mutta ehkä se on normaalia ja ohimenevää… T. Ap

Ok. Toisaalta, jos kilpirauhasen liikatoiminta olisi ollut vaikka jo kauemmin, niin oireisiin olisi ehkä tottunut. Mutta eipä tuo kuulosta siltä että ainakaan huomattavaa liikatoimintaa voisi olla.

Vierailija
16/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen vaihdevuosi oireita.. siitä pari vuotta eteenpäin niin menkat loppui kuin kanan lento.

Aapuaaa… Voiko tulla vaihdevuodet jo niin nopeasti? Oma äitini synnytti vielä yli 40-vuotiaana ja oli kuukautiset vielä pitkästi yli 50-vuotiaaksi. T. Ap

Vierailija
17/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapuaaa… Voiko tulla vaihdevuodet jo niin nopeasti? Oma äitini synnytti vielä yli 40-vuotiaana ja oli kuukautiset vielä pitkästi yli 50-vuotiaaksi. T. Ap

Yleensähän ne tulevat jotakuinkin samanikäisenä kuin äidilläkin, mutta varmaan tästäkin poikkeuksia on.

Vierailija
18/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhdessä vaiheessa sama tilanne, n. 45-vuotiaana. Laihduin, vaikka en mielestäni tehnyt mitään sen eteen. Myös ystäväni huomasivat painon tippumisen, mietin itsekin, onkohan minulla sokeritauti, tai joku syöpä. Olo oli kuitenkin terve. Paino laski hitaasti n. 5 kiloa.

Myöhemmin hoksasin, että kyse taisikin olla siitä, että en iltaisin syö juuri mitään. Ateriarytmini on aamupäiväpainotteinen, se sopii minulle, nukun paremmin, jos vatsa ei ole täynnä. Lisäksi tein (ja teen edelleen) lihaskuntoliikkeitä, koska ärsyynnyin jossain vaiheessa löysiin käsivarsiini, ja ostin kotiin puntit. Treeni auttaa myös niskajumeihin. Teen lihaskuntoa 2-4 kertaa viikossa, n. 15 minuuttia kerrallaan, eli en mitenkään paljoa. En mieltänyt, että se voisi vaikuttaa painoon, mutta ehkä sillä on ollut jotain vaikutusta. Nyt on sama paino pysynyt vuosia, vaikka olen ajatellut lihovani takuuvarmasti etätyön ja vaihdevuosien seurauksena. Olen nyt 51-vuotias.

Vierailija
19/19 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva nälkä kertoo huonosta ravinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi