Onko puhumaton nuorenne avautunut joskus myöhemmin?
Siis nuori 17v ei juttele ollenkaan, näpyttelee kännykkäänsä vaan. Onkohan enää mitään toivoa saada enää ikinä häneen sellaista avointa keskusteluyhteyttä? Olisi kiva kuulla , jos. Jollakulla on kokemuksia. Tahtoisin nuoreni takaisin, vaikka aikuisena edes.
Kommentit (8)
Kiva kuulla. Lapseni ei juo, nuori ei tosiaan ele edes täysi-ikäinen ihan vielä. Olen miettinyt, että tuo hyvä seurustelusuhde voisi muuttaa asioita ehkä joskus. Nuorella on pitkä seurustelusuhde takana, sen katkeamisen aikaan puhui. Mutta sitten meni kiinni. Toivon, että hänellä olisi järkeä, ettei tee mitään ihan typerää.
:) Meillä 3. lapsista kommunikoi meidän kanssa teini-iässä n 5 vuotta vain murahdellen ja yksitavuisilla sanoilla. Eikä tuohon liittynyt mitenkään huonoja välejä, meille ei vaan ollut mitään sanottavaa:) Kun sitten muutti kotoa 19v:nä ja tuli ensimmäistä kertaa kotona käymään puhui 2h yhtä soittoa:D Ja sama puheliaisuus on jatkunut jo 5 vuotta... Meillä on upeat välit hänenkin kanssaan, viestittelemme viikolla ja tapaamme saman pöydän ääressä parikertaa kuukaudessa koko sisaruskatraan kanssa.
Aloin puhumaan sen jälkeen, kun pääsin kotiin kolmen vuoden laitoskierteen jälkeen. Tarvitsin vain vähän omaa tilaa. t. 17v
Mä erakoiduin seiskalla ja pysyin erakoituneena lukion loppuun. Sen jälkeen laski murrosiän kuohunta ja alkoi taas kiinnostaa ihmisten seura.
Ihan sama murhe täällä. Meillä aika ujo nuori,on kyllä kavereita, muttei ole kovin meneväinen. Paljon viihtyy omassa huoneessaan pelaillen, lukien jne. Olen huolissani, mutta mitä se auttaa? Mitään murheita hän ei meille kerro, eikä se ainakaan auta, että tenttaa onko kaikki hyvin.
4: ihana kuulla. Itse en jaksa uskoa tuohon pari tuntiseen puheripuliin. Mutta ehkä vähän pienempikin lisäys nykyiseen riittäisi. Nuori asuu kotona. Puhumattomuudesta huolimatta voisin luonnehtia välejämme hyviksi. Mitään välirikkoa ei ole syntynyt. Nuori tosin tietää, että välillä murehdin ja pelkään hänen menevän tietyn rajan yli. kun tuosta sielunmaisemasta ei ota selvää...
ap.
Nuori puhuu silloin, kun tarvitsee jotakin. Esim. Autokyytiä. Muulloin vastaukset on joko hiljaisuutta tai "jotain" tai "jaa". Tulkinnanvaraa siis jää js paljon. Muutosta odotellen täälläkin...
Lapseni on 25v ja yläasteikäisestä erakoitui meistä perheenjäsenistä. Ei puhunut asioistaan ja olin välillä tosi huolissani. Ei juopotellut huolestuttavan paljon niin se vähän helpotti oloani.
Vuoden on seurustellut vakavasti ja valtava muutos on tapahtunut. Olen saanut lapseni "takaisin". Soitellaan usein ja nuoripari käy usein kylässä. Murrosikä on niin yksilöllinen juttu, huolissani en olisi jos koulu hoituu, kavereita on ja alko olisi vähäistä.