Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teidän mielestänne 18-20-vuotiaat ovat siis lapsia? Viittaan tuohon ketjuun uusperhematkailusta?

Vierailija
29.08.2006 |

Me emme siis saa mennä " perhelomille" moneen vuoteen ilman miehen poikaa, koska muuten olen ilkeä äitipuoli ja emme kohtele " lapsia" samanarvoisesti? Sillähän ei ole merkitystä, että olen maksanut hänen matkansa viimeiset kahdeksan vuotta samanarvoisesti yms. Ja nyt, kun poika on jo 18-v, ni minun pitäisi edelleen ottaa hänet ilmeisesti seuraavat 10 vuotta mukaan, etten vaan " syrji" ketään. Ja jos en tätä enää haluaisi tehdä, ni olen ihan hirviö? Voi saatana sentään.

Hui kauheaa, että edes ehdotan tai oletan, että tuossa iässä perheen vanhin lapsi on jo kenties kesätöissä rahaa tienaamassa yms. Minun pitää edelleen myös sponssata hänen erästä, erittäin kallista, harrastustaan 3-kymppiseksi. SIllähän ei ole väliä, että olen hyvä hyvyyttäni sponssanut yhdessä miehen kanssa tätä harrastusta 8 viimeistä vuotta. Omien lapsieni harrastukset eivät yhdessäkään maksa edes puolta siitä, mitä tämän erään " lapsen" harrastukset maksavat. Sehän on jo vallan kauheaa, että oleten pojan kesäansioillaan alkavan myös itse tukemaan tätä harrastustoimintaansa.

Ehkä olen hirviö, mutta kun on itse 19-vuotiaasta maksanut oman vuokrani ja sitä ennen vaatteet yms useamman vuoden, ni hiukan kyllä alkaa nyppiä.

PS. Äitipuolen ei oikeasti edes kuulu osallistua lapsipuolen kuluihin, ei lain mukaan. Itse olen sen kuitenkin tehnyt. Nyt kun lapsi on jo 18 ens viikolla, ni alan pikkuhiljaa ( hirviäö kun olen), keskittymään vähän myös itseeni, myös taloudellisesti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että ihmiset nykyään ilman varsinaista syytä helposti eroavat ja aiheuttavat lapsilleen tälläisiä tilanteita!!

Vierailija
2/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vain haukkuja.

T: Toinen uusperheellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan varmasti tarkoittanut että jo omillaan elävän lapsen matka täytyisi maksaa.

Mutta tämä poikahan elää vielä perheessänne ja käy koulua kuten tuon ikäiset yleensäkin!

Ehkä olisi kannattanut miettiä tuotakin asiaa ennen kuin laitoit hynttyyt yhteen miehesi kanssa.

Vierailija
4/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap, täysin. Et ole todellakaan hirviö. Vapaaehtoisesti olet tukenut miehesi poikaa taloudellisesti 8 vuotta, se on pitkä aika. Minusta ei olisi/ole siihen, siispä käytän omat rahat vain omaan perheeseeni.

Vierailija
5/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aikaiseksi melkoisen paljon rumia sanoja ja ilkeitä ajatuksia.

Kasva aikuiseksi. Ei se ole lapsen tai nuoren syy, että hänen vanhempansa ovat eronneet. Jos sinulla on mahdollisuus tasoittaa ja helpottaa hänen elämäänsä, niin tee se ihmeessä.

Vierailija
6/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut omista vaateostoista yms, jotta saisin pojan harrastuksen maksettua ( oma äitinsä ei maksa edes elatusmaksuja eikä mieheni ole vienyt asiaa oikeuteen). Omilta lapsiltanikin tulen ehdottomasti vaatimaan töihinmenoa, se on selvä. Ja mun mielestä on luonnollista, etten enää halua maksella matkoja jatkossa, kun poika jo nyttenkin on ens viikolla sen 18 vuotta? Eikö riitä, että olen huolehtinut ja hoitanut lapsuuden? Kyllä oletan, että yo-kesän jälkeen jo siirrytään pikkuhiljaa omilleen. Ainakin siinä mielessä, ettei makseta lomia yms? EN maksa omillenikaan, ei sen puoleen. Ikävää, mutta kun kyseessä ei ole oma lapsi, niin sitä ei enää aikuista ihmistä halua sponsoroida kovin kauaa. Toki on tervetullut kylään yms ja aion elättää niin kauan kuin menee opiskelemaan yms. EN näe tässä mitään väärää. Mun mielestä omat lapsenikin jo saavat luvan saada jotain vaatteita ja kalliimpia harratuksia ja he ovat sentään vielä pieniä.

Vierailija
7/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lis kiintymyssuhteen teidän välille syntyneen. Että pitäisit häntä kuin omaasi. Se tässä on surullista, että näin ei ole käynyt.

Vierailija
8/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitanut. Mutta ei hän ole minun omani, hänellähän on äitikin muualla. Ette ymmärrä näitä asioita, jos ette ole eläneet samassa tilanteessa. Ei ole mitään väärää, että äitipuolena en lopun ikääni halua taloud. huolehtia muiden lapsista. Siinä ei ole mitään väärää tai outoa. Vaikka lapsi sinänsä olisi kiva, mutta vastuuni päättyy nyt.

Vierailija
9/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankkaat tätä samaa asiaa?

Vierailija
10/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

exä ei maksa eikä mies ole karhunnut. Silloin ei saa mistään.

Vierailija
11/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei ole asiaa hoitanut niin ei voi kuin ihmetellä teitä molempia.

Vierailija
12/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ihmetyttää että korostat koko ajan omaa osuuttasi. Ihan kuin yksinäsi kustantaisit miehesi lapsen elämän. Eiköhän miehesikin kanna taloudellisen vastuun perheestänne siinä missä sinäkin?

Eikö kannattaisi ennemmin keskustella asiasta miehesi kanssa. Ilmeisesti ongelma on enemmän sinun ja miehesi väleissä kuin tässä lapsessa jos olette asioista täysin eri linjoilla.

Vierailija
13/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä vain oikeudessa, jos exä ei ole yhteistyökykyinen. Ja mies ei ole halunnut ko. prosessiin lähteä, koska " kyllä hän lapsensa elättää" . Ja hyvä niin, säästytty tappeluilta. Mutta minun kannaltani tietysti epäreilua, kun minä olen sitten tavallaan hoitanut äidin osuuden, vaikka en äiti olekaan.

Vierailija
14/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä sitä ymmärrystä ei hevillä löydy, kun äidit elävät sellaisessa tunnehuuruisessa lapsi, lapsi, lapsi -parka huurussa. Poika töihin vaan ja tienaamaan omia rahojaan.

Keskustele myös näkemyksistäsi ja ajatuksistasi miehesi kanssa ja tehkää pelisäännöt sen suhteen mitä pojalle maksatte ja mitä ette. Ei lapsia tarvitse aikuisiksi asti elättää ja sitä pikkuhiljaa voi jo tuossa iässä nuorelle opettaa. (itse asiassa viikkorahan ideahan on juuri tämä, että lapsi joutuu itse valikoimaan mitä saa ja mitä ei, joten kasvatus alkaa jo pienestä ja tämä vaihe elämässänne on vain sen jatkumoa)

Vierailija
15/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ylipäätään väärä foorumi tälle. Ihmettelen syvästi, miksi haet täältä ymmärrystä ja jankkaat perheesi tilannetta. Miehesi kanssa sinun tämä pitäisi selvittää, olisi pitänyt selvittää jo ajat sitten.

Vierailija
16/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mahtavatkaan olla lähtöisin...

Täälläkin jo kaksi vatkaa ihan samaa ongelmaa.

Voisikohan siitäkin päätellä jotain?

Vierailija
17/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi keskustelupalsta löytyy uusperheellisten liiton sivuilta.

Enemmän olet miehesi pojan eteen tehnyt kuin sinulle kuuluu. Hatunnosto siitä. Aikuinen poika voi jo hieman itsenäistyä ja oppia tienaamaan omiin huvituksiinsa ja reissuihinsa itsekin. Tai sitten voi äitinsä maksaa sen mikä HÄNELLE on kuulunut/kuuluu, EI sinulle.

Vierailija
18/18 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljosta paitsi. Kaikki bioäidit eivät ole täydellisiä ja moni äitipuoli tarjoaa lapselle paljon hyvää, vaikkei lasta rakastaisikaan. Mutta hoitaa, huoltaa, leipoo, näyttää normaalia naisen mallia.

Mutta kiitosta on turha odottaa, se on selvää. Ydinperheelliset naiset eivät asiaa tajua ja sitä on turha vatkata täällä. Mutta äitipuolet lyllä ymmärtävät, jos ovat itse kokeneet saman. Ainut, mitä täältä saa, on haukut yms tuomiot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi