Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sterilisaation purku

13.09.2014 |

Hei kaikki kuumeilijat! Olen pian 37-vuotias nainen. Minulle on tehty sterilisaatio kolmannen sektion yhteydessä vuonna 2004. Lapset siis -00,-03 ja -04. Nyt kuitenkin on pikkuhiljaa hiipunut kaipuu vielä yhteen lapseen. Olen ymmärtänyt, että sterilisaationpurku on mahdollista, mulla munajohtimet suljettu klipsein. Onko täällä ketään kelle olisi tehty kyseinen operaatio ja minkähintainen se on? Miten raskaaksi tulo onnistunut jne? Olisin tosi kiitollinen mikäli jakaisitte kokemuksia! :)

Kommentit (22)

21/22 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelen tänne vanhaan ketjuun mutta täälläkin purkuleikkauksesta haaveileva lapseton 32 vuotias nainen. Sterilisaatio tehty klipseillä 01/15. Nyt on elämäntilanne täysin toinen ja vähän vauvakuumetta ilmassa. En vaan tiedä miten tätä asiaa lähtisin ajamaan. Otanko yhteyttä julkiselle vai yksityiselle alkuun? Julkisella äitiysneuvolaan vai terveyskeskuksen lääkäriin? 

Haluaisin perusteellisen ultraäänitutkimuksen ja kolmannen gynekologin mielipiteen kohdustani ennen kuin alan asiaa pidemmälle miettimään. Minulle on kerrottu että kohdussani on pientä rakennevikaa ja väliseinämää. Sanottiin raskautumisen olevan mahdollista mutta tulevat aina olemaan riskiraskauksia. Tämä on vaikuttanut sterilisaatiopäätökseen, takana on yksi epäonninen raskaus.

No ultrassa leikkausaamuna todettiin vielä että kaikki ok, normaali kohtu. Minä äimänkäkenä ihmettelemään ja tämä gyne ei nähnyt kohdussani mitään muuta vikaa kuin että se on vähän taaksepäin kallellaan mikä on kai melko yleistä. 

Nyt harmittaa etten silloin puhaltunut peliä poikki. Jotenkin mietti että siellä on leikkaussali valmiina odottamassa, nyt on myöhäistä. Olisiko järkevintä käydä yksityisellä ultrassa ja niiden tulosten kanssa lähteä lähestymään julkista? Edellyttäen, että tulokset olisivat positiivisia.

Olisi myös mukava kuulla onko tähän ketjuun kommentoineilla haikaraa näkynyt? 

22/22 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin ketjua, tässä oli hyvää tietoa alkuun. 

Nykyään alan olla jo epävarma, tehdäänkö tässä maassa näitä toimenpiteitä enää ollenkaan vai onko suunnattava ulkomaille?

Purku toimenpiteessä käyviltä toivoisin kovasti tietoa, tulitteko raskaaksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla