Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sterilisaation purku

13.09.2014 |

Hei kaikki kuumeilijat! Olen pian 37-vuotias nainen. Minulle on tehty sterilisaatio kolmannen sektion yhteydessä vuonna 2004. Lapset siis -00,-03 ja -04. Nyt kuitenkin on pikkuhiljaa hiipunut kaipuu vielä yhteen lapseen. Olen ymmärtänyt, että sterilisaationpurku on mahdollista, mulla munajohtimet suljettu klipsein. Onko täällä ketään kelle olisi tehty kyseinen operaatio ja minkähintainen se on? Miten raskaaksi tulo onnistunut jne? Olisin tosi kiitollinen mikäli jakaisitte kokemuksia! :)

Kommentit (22)

1/22 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans vauvakuumeija :) lapsia on ennestään jo kuusi mutta vielä nostaa päätään tyhjän sylin syndrooma ;) . mulla siis klipsit laitettu 2011 n. vuosi nuorimmaisten syntymän jälkeen.. eli siis missä näitä purkuja tehdään ja mitä se maksaa n. suurinpiirtein? ja kokemuksia haluaisin kuulla kans ja varsinkin niitä onnellisen lopun tarinoita :)

2/22 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Oon ite menossa purkuun ensi viikolla! Kolme isoa lasta on ennestään, jännittää!!!Oon 40v...Ykistyisellä tehdään, mutta aika harvassa paikassa. Maksaa noin 4000. Ittee huolestuttaa lähinnä, kauanko oon kipeä leikkauksesta, oon yrittäjä, ei viitsis paljon lomia pitää ellei oo ihan pakko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan ! Palatakseni ensimmäiseen viestiini(30.9.). Kävin lääkärillä ja purkuleikkauksessa LaserTilkassa Helsingissä. Hintaa tuli lähemmäs 6000e. Päiväkirurgisena tehtiin ja pääsin samana iltana pois. Oli kyllä erittäin hyvä ja ihana hoitohenkilökunta siellä. Saikkuu tuli neljä päivää, mutta nyt reilu viikko leikkauksen jälkeen en koe vielä olevani valmis täysipainoisesti työhön. Työni on fyysisesti raskasta, paljon nostamista. Tai sitten vaan tuntuu, ettei uskalla. En haluaisi riskeerata tätä. Teen kevennetysti. Haavat ovat vielä semmoiset arat, jos niihin joku osuu, mutta ei kipeät. Mutta kyllä 5-6 päivää meni täysin kivuttomuuteen.

Jännityksellä tässä nyt mennään etiäpäin. Aika näyttää sitten miten leikkaus onnistui....

4/22 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on leikkaus tehty. Yksi yö sairaalassa, täällä makaillaan; avoleikkaus, ihan kunnon haava ja melkoiset kivut. Saikkua kuukausi, mikä tuntuu todella pitkältä, jos esim Sarpolla oli 4 päivää??

Nyt kun vielä saa miestä kuumeilemaan, se ei ole mahdollisesta vauvasta yhtä innoissaan. Pehmitys jatkuu...:)

5/22 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia avoleikkaus? Oliko siihen jokin tietty syy? Minulla siksi lyhyt saikku kun leikkaus oli tähystyksellä tehty...

Toivottavasti mieskin saa kuumetartunnan ;)

6/22 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi avoleikkaus? Mulla on tosin "verkko" navan alla kun korjattiin tyrä kolmosen jälkeen, ehkä se kaasuhomma olis ollu vaikea tehdä sen läpi. Mut ihmeen nopeesti toipunut oon, tänään jo kävelinkin muutaman kilometrin. Joko Sarru on yritys päällä? :)

7/22 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sitten selittää isomman leikkauksen... Hyvä kuitenkin, että toipuminen on nopeeta. Itselläni on jo olo kun ei mitään toimenpidettä olisi tehtykkään, välillä vaan arvet kutisee :))

Yritys on täysillä täällä päällä ;) jännitetään joko natsas ekasta oviksesta ilman klipsejä, mutta epäilys on suurempi kuin toivo siitä. Tuskin nyt ihan heti onnistuu..

8/22 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas ja onnea outolinnulle ja sarpolle vauvantekopuuhiin ;) meillä ei olla vielä saatu mitään aikaiseksi... Edes vielä aikaa varattua.. Oliko sarppolle tehty ivf hoitoja kans? Ja miksi niihin päädytään ennen purkua? Täytys varmaan vaan varata se aika niin selviäis nää asiat eikä mietiskellä omassa päässään..

9/22 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulle tehtiin kolme IVF-hoitokierrosta.. tuloksetta.. alunperin menin pyytämään purkua, mutta lääkäri sanoi silloin, että hoidoilla on paremmat onnistumisprosentit.. eipä ollu.. yleisellä puolella meille tehtiin ne ja enempää ei luvattu, joten päätettiin ottaa yhteyttä paikkaan, jossa purkuleikkaus tehdään.. Nyt positiivisia tuloksia odotellessa.. :)

10/22 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille! täällä 40v nainen kans kyselee että missä ootta käyny steriilisaation purussa? ja minkä hintasta homma on?

11/22 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt löysinki että Oulun terveystalolla tehtäsiin purkuleikkauksia, onko kellään tuolta kokemusta?

12/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia! Viirulle tervetuloa, ja 4000 oli oman leikkaukseni hinta. Hyvin oon toipunut ja nyt jo jännätään ekaa yrityskiertoo kp 28/28 iik! Oireita on tietysti kasapäin, niinkuin aina kun jotakin odottaa kovasti heh. Mites muilla etenee?

13/22 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa outolintu666! miten sinulle oli tehty sterilisaatio? minulla on leikattu poikki ja päät poltettu... aika on ouluun Hannulle ensikuussa...ja jännittää.. Mutta kiva kuulla että sinulla on leikkaus onnistunut!

14/22 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filshie-klipseillä neljä vuotta sitten. On ilmeisesti helpoin korjata?
Tää on ihan uskomatonta, mutta mä taidan olla jo raskaana. Mulla ei oo ikinä menkat myöhässä, nyt on, ja jo viikon ollut pahoinvointia, rinnat kipeät ja itken ja liikutun joka asiasta... En voi käsittää, purusta vasta 6 viikkoa...huomenna testataan tuliko melkoinen joululahja. Oon täysin puulla päähän lyöty jos tää meni näin. Palaan!

15/22 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoo että sait ajan Viiru! Tsemppiä!

16/22 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Seurailin tätä keskustelua ja ajattelin myös kertoo että mulla purettiin klipsit 2014 toukokuussa hesassa terveystalossa. Samana päivänä pääs kotii ja abaut 6200e maksoi. Kipee olin sen 4 päivää. Leikkaus onnistu erittäin hyvin. Ei oo vielä onnistunu raskaus mutta kovin olis toivottu :) oon 35 ja klipsit kerkes olla vain 3,5 vuotta. haluisin kans muilta kuulla onnistumisia.. 

17/22 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minulle on tehty purku 08/2010 ja tyttö syntyi 12/2012. Tehtiin Oulussa odl:ssä ja tuli maksamaan n.2900€. Vähän oli haavanparanemisessa ongelmia mutta lopputulokseen tyytyväinen äiti ❤️

18/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Onko missä tehty purku?. Etsin vähän huokeampia vaihtoehtoja, sillä ikää jo senverran, että omakustanteiseksi menee?. Oliko pitkä jonotusaika?. Olisin todella kiitollinen tiedoista :).

19/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tiistaina kävin purkuleikkauksessa Oulun Terveystalolla, Martikaisen Hannu teki sen ja kuulemma onnistui todella hyvin! :) kipuja ei ole ollut kuin vain leikkauspäivänä :) maksoi 3900e. Nyt sitten vaan ootellaan että päästään vauhtiin :D

20/22 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ninnau !

Itseänikin kiinnostasi onnistumiset purun jälkeen... 8.10. on aika varattuna lääkärille katsomaan onko purku mahdollinen... Olen nyt 38 v. ja minulla on neljä lasta. Heidän isänsä menehtyi äkillisesti kuusi vuotta sitten. Nyt olen uusissa naimisissa, eikä nykyisellä miehelläni ole aikasempia lapsia. Toiveenamme olisi saada vielä yhteinen lapsi, lisänä tähän katraaseen... Kävin jo aiemmin (2010) lääkärillä purkumahdollisuutta kyselemässä, mutta silloin päädyttiin IVF-hoitoihin. Niillä olisi pitänyt olla paremmat mahdollisuudet. Nyt kolme hoitokierrosta, yhtä "hipaisuraskausta",yhtä tuulimunaa ja monta monta pettymystä ja itkua myöhemmin, niistä on luovuttu. Toiveikkaana nyt ootellaan pääsenkö leikkaukseen...