Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ala mitään! Pointsilla tokaa päivää ja koko ajan menee pisteet yli

Vierailija
29.08.2006 |

Olen ollut ennenkin pointsilla vanhan cd-romin aikaan eikä se silloin ollut näin vaikeaa! Mitä ihmettä mä voisin keksiä ruoaksi, ettei menisi koko ajan pisteet yli?

Saan syödä 19 pistettä ja tänään söin omasta mielestäni vähän:

aamiaiseksi neljänviljan puuroa ja maitoa

Lounaaksi tomaattikeittoa, raejuustoa ja salaattia ja lasin piimää

Välipalaksi yhden viipaleen Täyshyvät moniviljaleipää (päällä palvikinkkua)

Päivälliseksi riisiä ja karjalanpaistia, tomaatti- ja kurkkulohkoja.

Tuolla setillä olen nyt kaksi pistettä miinuksella. Tää ei vaikuta lupaavalta. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ongelma lehtisalaatissa vai kasviksissa ylipäänsä? Jos vain lehtisalaatti ei maistu, niin syö enemmän kurkkua ja tomaattia (puolikas kurkku menee aterialla helposti ja täyttää vatsaa), höyrytä muita vihanneksi ruuan oheen (porkkanoita, parsakaalia, kukkakaalia, pakastevihannessekoituksia...), paista vokkivihanneksia jne. ´

Kannattaa myös kokeilla eri lajien salaatteja, se perus-lehtisalaatti on joskus aika inhaa. Itse pidän enemmän rapeasta jäävuorisalaatista, toiset kehuu tammenlehväsalaattia, mutta siihen en itse ole ihastunut.

Vierailija
2/10 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ollut ennenkin pointsilla vanhan cd-romin aikaan eikä se silloin ollut näin vaikeaa! Mitä ihmettä mä voisin keksiä ruoaksi, ettei menisi koko ajan pisteet yli?

Tuolla setillä olen nyt kaksi pistettä miinuksella. Tää ei vaikuta lupaavalta. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Tuon täyshyväleivän vaihtaisin ruisleipään, mieluiten vielä sellaiseen jonka valmistuksessa ei ole käytetty vehnäjauhoja. Vehnäjauhot vievät pisteita aika paljon. Leivälle lisäisin vielä kurkkua, tomaattia ja vaikkapa salaatin lehden. Jos nälkä vielä olisi, söisin vielä jonkin pisteettömän hedelmän tai marjoja.

Oliko päivällisesi lautasmallin mukaan koottu? Täysjyväriisiä neljäsosa lautasesta, yhtä paljon lihaa ja loppulautanen kasviksilla täytetty.

Muistathan vielä lisätä ruokiisi muutaman teelusikallisen öljyä päivittäin.

Ainoastaan rasvasta tulisi tuohon lisäpisteitä, muut lisäykset ovat pisteettomiä.

Karppausta ehdottaneelle; minä syön Montignacin kakkosvaiheen mukaan ja päivän ateriani voisivat olla suurinpiirtein samanlaisia kuin ap:n. Riisiä en syö yhtä aikaa lihan kanssa, mutta syön kuitenkin. Leipäni on ruisleipää ja puuroni terveellisemmäksi todettua kauraa tuorepuurona. Joka ateriaan lisään teelusikallisen ruokaöljyä, mutta muuten ruokapäiväkirjani voisi olla samanlainen.

Ap. käväise kalorilaskuri. fi sivuilla laskemassa saatko tarpeeksi proteiineja ja rasvaa (jos et pelkää hiilihydraatteja, voit silti vilkaista ettei niitä tule liikaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä sauvakävelyllä ym. että saa lisää pisteitä.

Vierailija
4/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

* Millaiset annoskoot? Mitä maitoa?

* keiton kalorit? annoskoko? Mitä piimää?

* leivästä rokotetaan aika paljon muistaakseni. Montako kinkkua?

* vaihda riisi keitettyihin vihanneksiin tai reilumpaan salaattiin. Karjalanpaistin annoskoko?

Vierailija
5/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin ongelma onkin kai se, että salaatti ei todellakaan maistu. Tänään söin väkisin salaattia ja se yökötti niin, että en saanut kaikkea alas. Tää on kai joku kausi, mutta ei paljon lohduta.

Vastauksia kysymyksiisi:

* Millaiset annoskoot? Mitä maitoa?

DESI HIUTALEITA, YKKÖSMAITOA (EN TYKKÄÄ RASVATTOMASTA)

* keiton kalorit? annoskoko? Mitä piimää?

KEITTO LOUNASRUOKALASTA, MUTTA VEIKKAAN SEN OLLEEN TOMAATTIMURSKASTA TEHTYÄ ELI AIKA KEVYTTÄ. ANNOSKOKO TAVALLINEN RUOKALAN LAUTASELLINEN. PIIMÄ RASVATONTA.

* leivästä rokotetaan aika paljon muistaakseni. Montako kinkkua?

JEP. EI PITÄISI SYÖDÄ LEIPÄÄ :( YKSI VIIPALE KINKKUA, MUTTA SIITÄ EI MENNYT KUIN 0,5 P. PITÄÄ EHKÄ SIIRTYÄ VIHANNEKSIIN TAI KOKONAAN PUUROON

* vaihda riisi keitettyihin vihanneksiin tai reilumpaan salaattiin. Karjalanpaistin annoskoko?

ALAN KEITTÄÄ ENEMMÄN VIHANNEKSIA JA LOPETAN RIISIN SYÖMISEN. EN EDES ERITYISEMMIN PIDÄ SIITÄ.

Mun ongelma on kai tämä nirsous. Ihmeellistä pahoinvointia iltapäivisin eikä salaatti mene alas. Eikä erityisemmin maistu juuri mikään. Ja ei, en voi olla raskaana, jos joku sitä kysyy.

Vierailija
6/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pisteiden lasku on todella helppoa kun sen sisäistää.

Vierailija
7/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kuurilla syödään liian vähän ja laihdutetaan proteiininpuutteen vuoksi lihakset. Läskit säilyy ja lihakset lähtee.

www. karppaus. info

Vierailija
8/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin onnistuu!

Syön usein 0-pisteistä vihanneskeittoa ja sen kanssa ruisleipää, johon päälle 2 prosenttista sulatejuustoa. Ruisleipäähän saa syödä 2 pisteellä niin paljon kuin haluaa per ateria, samoin kuin perunoita. Syön pastoja, ne pitävät nälkää. Välipalaksi marjoja ja hedelmiä, joissa 0 pistettä. Tai esim. rasvaton jogurtti + hedelmiä. Tykkään kasviksista tosi paljon, myös salaatista. Teen usein esim. broilerisaalatin tms. töihin evääksi tai otan keittoa ja voileivät ja syön illalla kotona perheen kanssa kunnon aterian. Tykkään myös uunissa laitetuista kasvisruuista, joissa on vähän pisteitä.

Vierailija
9/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nälässä tarvitse olla, jos osaa käyttää niitä 0 pisteen ruokia.

Varaa jääkaappiin paljon esim. tomaattia, kurkkua ja porkkanaa. Jos nälkä yllättää vaikka pisteitä ei olisikaan varaa käyttää niin sitten syöt vaikka porkkanaa. Voit tehdä myös esim. kasviskeittoa, jossa ei siis pisteitä ole. Kyllä se siitä =)

Vierailija
10/10 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]aamiaiseksi neljänviljan puuroa ja maitoa [/b]

Puuroon menee pisteitä 1,5, jos se on veteen keitetty (Päälle voi laittaa esim. marjoja +0 pojoo). Ykkösmaitoa 1,5dl on 1p.

PISTEITÄ 2,5

[b]Lounaaksi tomaattikeittoa, raejuustoa ja salaattia ja lasin piimää [/b]

Tomaattikeitto voi olla täysin pisteetönkin, mutta arvio 2p. Piimä on 1p, jos rasvatonta. Raejuusto 1dl, n. 2p, jos vähärasvaista, voi jäädä reiluun pisteeseenkin.

PISTEITÄ 5p (Jos tomaattikeitto 0p, niin pisteitä vain 3p)

[b]Välipalaksi yhden viipaleen Täyshyvät moniviljaleipää (päällä palvikinkkua) [/b]

Leipä 1p ja kinkku max. 0,5p. Suosittelen muuten kalkkunaleikettä, 0,5p saa syödä väh. 2 viipaletta.

PISTEITÄ 1,5p

[b]Päivälliseksi riisiä ja karjalanpaistia, tomaatti- ja kurkkulohkoja. [/b]

Kurkusta ja tomaatista ei pisteitä mene.

Riisiä (2dl) 2,5-3p, karjalanpaistista 1,5dl n. 4p (voi olla vähemmänkin, riippuu valmistustavasta jne.)

PISTEITÄ 7p (MAX.)

Yhteensä MAX. 16p.

Vielä voisit syödä esim. iltapuuron tai ottaa maitolasillisen kanssa 2 näkkileipää, päällä hieman rasvaa kalkkunafileetä ja esim. paprikaa.

Lisäksi kasviksia niin paljon kuin jaksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän