Tilasin henkilökortin.
Ja tämähän pitäisi noutaa ärrältä. Minulla on vain ajokortti. Miten tämän henkilökortin saisi noudettua sitten? 😆
Kommentit (12)
Sinulle on toivottavasti virkailija selittänyt, että sinulla on raksi ruudussa myönnetään vanhentuneella tms. todistuksella. Tai selittänyt, että tarvitset tunnistajan mukaan tai voit antaa valtakirjan. Virkailijan kuuluu selittää nuo hommat.
Teet jollekkin henkilökortin tai passin omaavalle henkilölle valtakirjan, ja se hakee sen.
Sen voi noutaa joku täysin randomi kadulta, kunhan sillä on valtakirja. Todella luotettavaa toimintaa jälleen kerran...
Entä jos ei ole ketään läheistä jolta voisi pyytää noutoa?
Itse ei voi noutaa, mutta tuntematon voi jos on vain passi ja henkilökortti. 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan sitä saa. Turhaan maksettu ja ärrä palauttaa rahat.
Itse olen näyttänyt r-kioskilla aina ajokorttia, ei ole kukaan valittanut.
Joo, itse et saa sitä ilman passia tai henkilökorttia, mutta kuka tahansa random-tyyppi jolla on henkkarit ja valtakirja voi noutaa sen puolestasi. Pyydä joku ärrän edessä notkuva puliäijä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku vähemmän läheinen. Se voi olla ihan kuka vaan, vaikka Pena siitä ärrän edestä.
Minulla tosin tehtiin niin että avattiin kuori ja katsoi passista että olen se kuka väitän, sen verran luotti myyjä kun ajokorttia näytin.
Juu meillä oli tuo esikoisen kanssa. Korona on vienyt passit pois voimasta ja havahduttiin asiaan liian myöhään. Ei annettu ärrältä valtakirjalla 17-vuotiaalle pikkuveljelle, jolla voimassaoleva passi. Onneksi yksi kaveri asuu muutaman kilsan päässä ja hänellä oli passi voimassa, piti pyytää hänet hakemaan.
Jos sinulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, sinun on tehtävä valtakirja jollekin, jolla on.