Eksän uusi naisystävä oli takavarikoinut 6-vuotiaan värityskirjat kun "värittää niitä liian maanisesti"
Lapsi on vuoroviikkosysteemillä isällään ja minulla. Lapsi keskittyy värittäessään kovasti, eikä aina vastaa jos jotain kysytään.
Ottaa päähän niin pirusti, koska lapsi rakastaa värittämistä yli kaiken. Isänsä ei ota kantaa koko asiaan, koska naisen asunto - nainen päättää. Ottaisinko suoraan yhteyttä tähän naiseen?
Kommentit (20)
Ja mikä exän uuden naisystävän ammatti on?
Ehkä se uusi nainen sit keksii uutta tekemistä sun lapselle..
Luulisi nyksän olevan vaan tyytyväinen, kun lapsi on poissa jaloista.
Exän lapsi - exä päättää lapsen asiat. Ei asunnon omistaja.
Tyrkkäsikö älypuhelimen käteen korvikkeeksi? -_-
Tällein aikuisena erolapsena sanoisin, että puhu nyt vielä sen lapsen isän kanssa ja sitten jos se ei auta, niin puhu sille nyksälle. Mun isän puoliso oli kamala tyranni, jonka mielestä en olisi saanut lukea kirjoja isän luona tuntikaupalla, mutta kun ei siellä ollut mitään muutakaan tekemistä. Teini-iässä piti tulla klo. 19 kotiin, koska sama kotiintuloaika ekaluokkalaisellakin. Aina rutinaa isän vaimolta, että näin pitäisi olla ja käyttäytyä, näistä asioista pitäisi olla kiinnostunut, ei saanut olla oma itsensä ja isä ei tehnyt eikä sanonut mitään.
Mitä se asunnon omistajuus siinä merkitsee? Nainen voi omistaa asunnon, mutta ei lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tällein aikuisena erolapsena sanoisin, että puhu nyt vielä sen lapsen isän kanssa ja sitten jos se ei auta, niin puhu sille nyksälle. Mun isän puoliso oli kamala tyranni, jonka mielestä en olisi saanut lukea kirjoja isän luona tuntikaupalla, mutta kun ei siellä ollut mitään muutakaan tekemistä. Teini-iässä piti tulla klo. 19 kotiin, koska sama kotiintuloaika ekaluokkalaisellakin. Aina rutinaa isän vaimolta, että näin pitäisi olla ja käyttäytyä, näistä asioista pitäisi olla kiinnostunut, ei saanut olla oma itsensä ja isä ei tehnyt eikä sanonut mitään.
Meillä kävi vastaavalla tavalla nyt 17 vuotiaan kanssa. Järjettömät rajoitukset kaikessa isänsä nyxän vaatimuksesta. Musiikkiakaan ei saanut kuunnella kuulokkeilla klo 19 jälkeen, sillä se katsottiin peliajaksi.
Kun tyttö täytti 12 alkoi hän itse vaatimaan, ettei tarvitse mennä isälleen kuin joka toinen kerta, ja senkin jälkeen vähensi joka toiseen viikonloppuun. Isänsä ei osanut keskustella asiasta naisensa kanssa, eikä lasta voinut sinne pakottaakaan.
Isä menetti melkolailla yhteyden lapseensa ihan omasta syystään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi vastaavalla tavalla nyt 17 vuotiaan kanssa. Järjettömät rajoitukset kaikessa isänsä nyxän vaatimuksesta. Musiikkiakaan ei saanut kuunnella kuulokkeilla klo 19 jälkeen, sillä se katsottiin peliajaksi.
Kun tyttö täytti 12 alkoi hän itse vaatimaan, ettei tarvitse mennä isälleen kuin joka toinen kerta, ja senkin jälkeen vähensi joka toiseen viikonloppuun. Isänsä ei osanut keskustella asiasta naisensa kanssa, eikä lasta voinut sinne pakottaakaan.
Tämä ilmiö ei kuitenkaan ihan varsinaisesti liity nyksyyteen. Noita kontrollifriikkejä löytyy biovanhempina ja esihenkilöinäkin. Sitten ihmetellään, kun ei tietyssä tiimissä ihmiset pysy. Ihmisinä nuo saattavat olla ihan mukavia muuten, kiva rupatella lounastunnilla, ja usein ovat käytökseltään ystävällisiä. Käytöksen sisältö vain on kovin kontrolloivaa ja omista tarpeista lähtevää, ei lapsen/alaisen/kaverin/kenenkään muun.
Jos mun lapsen isä olisi ulkoistanut lapsen kasvattamisen jollekin muulle ihmiselle, todellakin alkaisin sitten pitää yhteyttä tähän ihmiseen suoraan. Veisin myös lapsen isän ja lapsen välisen tapaamisasian lastenvalvojalle ja sieltä oikeuteen. Hommat pitää katsoa uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö ei kuitenkaan ihan varsinaisesti liity nyksyyteen. Noita kontrollifriikkejä löytyy biovanhempina ja esihenkilöinäkin. Sitten ihmetellään, kun ei tietyssä tiimissä ihmiset pysy. Ihmisinä nuo saattavat olla ihan mukavia muuten, kiva rupatella lounastunnilla, ja usein ovat käytökseltään ystävällisiä. Käytöksen sisältö vain on kovin kontrolloivaa ja omista tarpeista lähtevää, ei lapsen/alaisen/kaverin/kenenkään muun.
tässä tapauksessa liittyi kyllä exän nyxään joka määritteli kaikki säännöt taloudessa. Exä ei ottanut mitään kantaa, liekö pelänneensä riitaa.
En päästäisi lastani tuollaisen sekoämmän luo
Minun lapsi, minä määrään. Näin ajattelisin itse. Jos isänsä ei kykene niin sanoisin sen tällä uudelle naiselle itse.
Peli poikki heti! Jos isä ei uskalla pitää lapsen puolta, ei enää isän luokse! Mikä isä se sellainen on?
Hyvän kaverin tytär ei enää lähtenyt äidin luo kun siellä uusi miesystävä alkoi kasvattaa oman mielensä mukaan. Saamaton äiti itki 2 vuotta, erosi miehestä ja nyt yrittää suhdetta tyttöön, joka ei voisi vähempää enää välittää. Tapaavat „shoppailemassa“ kerran kuussa (tyttö saa mitä ikinä sormellaan osoittaa) ja etelänlomalle menevät kaksi kertaa vuodessa (ja tietysti tyttö saa sielläkin mitä haluaa). Kaverilleni se sopii oilein hyvin. Mitään juhlia ei tyttö äitinsä kanssa halua juhlia, kielsi tulemasta rippijuhliinkin.
Muuten hyvä idea ettei lasta enää tuollaisen ihmisen luo, mutta lain mukaan isä saa vaikka omat viikkonsa hoidattaa lapsen jollain muulla, hänellä on siihen oikeus. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä eksän nyksä pakotti 16-vuotiaan luopumaan huoneestaan, kun heille syntyi vauva, joka tarvitsee oman huoneen. Teini joutuisi nukkumaan olohuoneen levitettävällä sohvalla, hiljaisuus pitää laskeutua taloon klo 20, jolloin olisi siis oltava kotona myös viikonloppuisin. Herätys muun perheen mukana aikaisin aamulla, luonnollisesti. Isä ei sano asiaan mitään. No, onneksi 16-v. saa jo itse päättää kumman luona viettää aikansa, yllätys ettei kovin usein kiinnosta sinne enää mennä. Sekös isää harmittaa.
Voi pyhä sylvi sentäs. Sitten jos tuijottaisi älypuhelinta koko vuorokauden ympäri niin se olisi varmaa okei.
Mietin aina miksi Tuhkimon ja Lumikin isät ei puolustaneet tyttäriään pahalta äitipuolelta... Monen palstalaisen eksät samaa sorttia.
Sanoisin exän nyksälle ettei tuollainen ole ok.
Isän asia tuohon olisi puuttua.