Voice Kids eilen. Kyselikö teidän lapset liukuvoidemainoksesta?
Kommentit (50)
Onneksi ei oo lapsia, en keksisi mitään vastausta. Ihan asiatonta tuollainen mainos ohjelmassa jota niin monet lapset katsoo.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:39"]Se on sellaista voidetta mitä laitetaan talvella pulkan pohjaan.
[/quote]
Se onkin kiva sitten tarhassa kertoa että seksiä pulkan pohjaan niin luistaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:12"]No todellakin saa! Ihan naurettavaa alkaa tuollaisesta vauhkoamaan!!! Oikeesti, Halooo!!!!! Mun mielestä lapsille pitää sitten selittää asiat ikätason mukaan, eikä vaieta ja peitellä!! Ihan täysin viaton mainos.
[/quote]
Kukaan muu ei vauhkoo kuin sinä! Ihan hillittyä ja asiallista keskustelua on ollut. Lapset vaan ei mun mielestä ollut tämän mainoksen kohderyhmä eikä kaikilla välttämättä ole aikuista siinä vieressä selittämässä seksijuttuja.
Ei vanhemmilla ole aina helppoa tiedonhaluisen pikkuväen kanssa. Liukuvoide herätti ilmeisesti tuttuja juttuja. Lasten maailmaan kuuluu samansuuntaisia asioita on iuku-, ja vesiliukumäkiä tai liukuportaita. Jollei lapsi saa kyselyynsä vastausta, saattaa tuo juttu tulla melko noloissa tilanteissa uudelleen esille. Tarhassa, kaupassa, raitiovaunussa tai bussissa. Mitäs jos muksu suureen ääneen kailottaa kaupassa: Äitiiii ostatko sä sitä liukuvoidetta? niin mitäs silloin vastaisit?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:19"]
Toki seksiin liittyvistä asioista täytyy keskustella lapsen kanssa. Mutta sitten kun on sen aika. Mun mielestä alle alakoulu ikäisten ei tarvitse tietää mitään seksistä, se ei vain kuulu lapsen maailmaan millään lailla. Sori sitten jos oon nipo.
[/quote]
Ei meillä ainakaan alle kouluikäiset katso enää kasin jälkeen telkkaria arki-iltana.
Miksei seksi kuulu alle kouluikäisen maailmaan? Sen ikäiset ovat usein kiinnostuneita eläimistä ja luonnosta, joten lisääntyminen tulee luonnostaan puheeksi sitä kautta. On myös lastenkirjoja, missä selitetään ihmisruumiin toimintoja, myös lisääntyminen. Kannattaa aloittaa niillä jo ennen kuin lapsi kuulee muualta seksistä vääriä asioita.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:12"]No todellakin saa! Ihan naurettavaa alkaa tuollaisesta vauhkoamaan!!! Oikeesti, Halooo!!!!! Mun mielestä lapsille pitää sitten selittää asiat ikätason mukaan, eikä vaieta ja peitellä!! Ihan täysin viaton mainos.
[/quote]ok. Miten selittäisit 4- vuotiaalle? Entä 10- vuotiaalle?
[/quote]
Se on semmoista aikuisten rasvaa. That's it, olipa taas ongelma. Ja mahdolliset lisäutelut pystyy väistämään kun kiinnittää muksun huomion vaikka sillä hetkellä menevään mainokseen.
[/quote]Kiitos vastauksesta, mutta ei minulla ollut ongelmaa :) Mielenkiinnosta kyselin miten muut ovat selittäneet, kun aikuisten rasva ei riittänyt selitykseksi meillä...
[/quote]
Kannattaisi muotoilla viestinsä pikkuisen vähemmän vittumaiseen muotoon, jos haluat keskustella etkä vain naljailla.
[/quote]Loukkasiko sinua sana ok vai mikä? Ihan oikeasti. Kysyin, että miten selittäisit 4-vuotiaalle? Entä 10- vuotiaalle? Kyllähän tämä kirjoittelu on siitä hankalaa, että äänen sävy ei tietenkään välity, mutta ei pidä myöskään ajatella kaikkea vittuiluna. Siis ihan tavallista kysymystä jossa ei mitenkään kyseenalaisteta edes.
Jos lapsi on vaikka 12, niin hän ymmärtää kyllä sinänsä seksin jo ihan kouluopetuksenkin kautta, mutta en kyllä tykkää vastailla seksin apuvälineitä koskeviin kysymyksiin.
minusta oli kyllä aika hauska tempaus mainosmiehiltä :D ja jos lapsi alkais kyselee, sanoisin vaan että voidetta mitä laitetaan aikuisen pimpsukkaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:50"]Mitäs jos muksu suureen ääneen kailottaa kaupassa: Äitiiii ostatko sä sitä liukuvoidetta? niin mitäs silloin vastaisit?
[/quote]
"Ei osteta liukuvoidetta, mennäänpäs valitsemaan mitä muroja ostetaan" tai jotain. Nolous on vain sun päässäsi. Minusta tuo ei olisi yhtään noloa, ei äitinä eikä sivullisena kaupassakäyjänä. Lapset nyt vaan sanovat tuollaisia, koska eivät tiedä, mitä liukuvoide on.
Kyllähän se 5 v:kin oppii pitämään turpansa kiinni, kun näkee, että joistain asioista ei saa puhua ja kysellä. Vaikenemisesta ei kannata päätellä, ettei asia olisi jäänyt mietityttämään.
Ukkivainaallani oli joskus tapana sanoa minulle kysellessäni hankalia, että "työnnä peukalo perseesees ja ime sitä". Mitähän sekin mahtoi tarkoittaa? :D
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:19"]
Toki seksiin liittyvistä asioista täytyy keskustella lapsen kanssa. Mutta sitten kun on sen aika. Mun mielestä alle alakoulu ikäisten ei tarvitse tietää mitään seksistä, se ei vain kuulu lapsen maailmaan millään lailla. Sori sitten jos oon nipo.
[/quote]
Ei meillä ainakaan alle kouluikäiset katso enää kasin jälkeen telkkaria arki-iltana.
[/quote]
Samainen mainos tuli esim. perjantaina klo 18 eli ei paljon auta jos eivät 20 jälkeen katso telkkaria. Mun mielestä helvetin typerää laittaa kyseinen mainos tulemaan 18-21 aikoihin.
''Kuules martta-Birgit, se on sellaista voidetta jota äiti laittaa vaginaansa *laskee housut alas* tämä on vagina. Isi työntää sinne peniksensä *isä laskee housunsa alas* tämä on isin penis. Isi työntää peniksen äitin vaginaan, mutta ensin äiti laittaa vagisania sinne. *truuttaa vagisania vaginaansa* katsos näin. Nyt isi voi työntää *isi työntää peniksensä vaginaan* katsos näin martta-birgit. Ymmärsitkö?"
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:26"]
Ei alle 10-vuotiaden kuuluisi edes tietää koko asiasta yhtään mitään. 12-vuotiaat kyllä yleensä tietävät seksistä paljonkin, ei kyllä ole sen ikäisille sellainen juttu jota harrastavat.
[/quote]
Toivottavasti olet vitsillä liikkeessä. Monella tytöllä on jo menkat tossakohtaa käynnissä, tokaluokalla kerrotaan jo mistä ihmiset tulevat. Grow up.
Jos lapsi kysyy seksistä niin silloin vastataan, että aikuisten juttu. That's it. Lapsia ei voi kasvattaa kuplassa.