Conversien pesu pesukoneessa?
onnistuuko vai menee pilalle? :s
ps. onko se conversejen vai conversien? :D
Kommentit (22)
Olen pessyt moneen kertaan, ei mitään ongelmia.
Onnistuu hyvin ja ei mene miksikään. Kuivatat vaan niin, että se läppä nauhojen alta pois, ni kuivuukin nopeemmin ja ei tuu tunkkasuutta.
Mä pesin käsin ja nauhat värjäänty :( Ota siis tosiaan pois
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 16:57"]Mä pesin käsin ja nauhat värjäänty :( Ota siis tosiaan pois
[/quote]
Ei värjäänny koneessa.
ok kiitos, oon jo jonkuaikaa funtsaillu että uskaltaako pistä pyörimään, mutta menköön nyt :)
Vanhoja lenkkareita pesin montakin kertaa. Jossain vaiheessa piti se "kärki" muovi joka jatkuu pohjamuovista liimata uusiksi kontaktiliimalla mutta en tiedä johtuiko se pesukoneesta vai paljosta käytöstä.
Lopulta ne tossut sitten lahosivat siellä koneessa, eli pehmusteet riekaleina, mutta siinä vaiheessa ne olivat jo yli-ikäiset ja aika totaalisen loppuunkäytetyt muutenkin :)
Olen pessyt monta kertaa ja kyllä ne sen kestää. Valkoisia olen liottanut Vansihissä ennen koneeseen laittoa ja aika hyvin ne lähtee puhtaaksi. Ei tosin loputtoman montaa kertaa.
Missä lämpötilassa olette pesseet? Itse pesin 30 asteessa, mutta eivät puhdistuneet niin hyvin. Kestääkö 40 asteen pesua?
Ota nauhat pois, lähti ainakin mulla väriä. :/
Kerran on yhdet valkoiset värjääntyneet hailakan vaalean punaisiksi, en tiedä mistä väri tuli.
Mutta siis hyvin voi pestä ja samoja kenkiä useammankin kerran. Nauhat laitan pesupussiin jotta tulevat nekin valkoisiksi. Värikkäitä consseja en ole kokeillut pestä vielä
Pesun jälkeen kannattaa harkita kenkien kankaan kyllästämistä siihen tarkoitetulla kyllästeellä, esim. nikwaxin kangas- ja nahkakyllästeellä, joka tekee niistä vettähylkivät, eivät likaannu niin helposti.
Pohjan liimauksessa käytettävä liima voi pesussa levitä kankaaseen, tämä aiheuttaa värjäytymisen, joka voi siis olla vaikkapa pinkki, kuten oli jollain teistä tapahtunutkin. Eli pesu omalla vastuulla, ja aina mahdollisimman viileällä vedellä, liima irtoaa helpommin mitä kuumempaa vesi on.
Ei ainakaan lingota varmaan kannata.
Joo laitoin äsken 40, tapahtuukoha mitään? :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 15:10"]
Joo laitoin äsken 40, tapahtuukoha mitään? :D
[/quote]
No miten kävi?
Voiko myös fjläl räävenin pestä koneessa?
Etkö voisi käyttää normaalimpia housuja, vaan taas jotain trendikästä rahastustuotetta?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:28"]
Voiko myös fjläl räävenin pestä koneessa?
[/quote]
Eikös tuo olisi eläinrääkkäystä?
tehty on, ei käynyt mitään. nauhat kannattaa ottaa pois ja pujoittaa takaisin pesun jälkeen.