Olen lähihoitaja, palkkani on...
Tuli tuosta siivoojan palkka ketjusta mieleen omat ansioni! Siivoojathan tienaa samaa liksaa kuin minä!!
Teen osittaista hoitovapaata , 90h/3vk, ja nettoan noin 1500 kuussa. Tuo summa sisältää lisät..,
Kommentit (23)
Kyllä se siitä nousee, kun tulee ikälisät. Mä tienaan nettona 1900-2400/ kk ja vero% pidän sen verran korkealla, että palautuksia yleensä väh. 1000€. Ja vuodessa 6 vkoa palkallista lomaa :)
Ei siivoojaksikaan niin vaan pääse, siihenkin on koulutus. Lähihoitajan koulutus on perus ammattikoulututkinto, kuten siivousala. Ihmettelen miksi te kuvittelette olevanne siivoojia parempia?
Ja niitä ikäisiä joutuukin odottelee ihan hyvän tovin! Vituttaa hirvee kiire ja vastuu töissä, ja sitten siivooja saa saman palkan!!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:55"]
Ja niitä ikäisiä joutuukin odottelee ihan hyvän tovin! Vituttaa hirvee kiire ja vastuu töissä, ja sitten siivooja saa saman palkan!!
[/quote]
ala siivoojaksi sitten äläkä narise
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ap narisee ihan aiheesta. Kyllä työstä pitää saada työtä vastaava palkka. Ihmettelen syvästi lähihoitajien palkkusta. Sama palkka kaikilla sektoreilla. Olen työskennellyt päiväkodissa, sairaaloissa akuuttipuolella, kroonikkopuolella, kuntoutuksessa vanhusten hoidossa, terveysasemilla ja sossussa. Esim päiväkotityötä ja sairaalaa ei voi edes raskaudessa verrata. Palkka kuitenkin tismalleen sama. Tämä on jotain käsittämätöntä! Kun työskentelee 8h fyysisesti raskaassa työssä, jossa kerkee hyvällä tsäkällä istumaan perseelleen 10 minuutiksi jalisäksi on väkivallan uhkaa ja huoritellaan, on ihan eri tavalla poikki, kun esim pvkodissa missä voi ottaa pienet päivähuilit ja saa ulkoilla tuntitolkulla.
Miten voit verrata osittaisen hoitovapaasi ansioita täyspäiväisen ansioihin? On se niin epistä joo... Äly hoi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:09"]Miten voit verrata osittaisen hoitovapaasi ansioita täyspäiväisen ansioihin? On se niin epistä joo... Äly hoi.
[/quote]
Tietenni ap voi. Ap.n ilmoittamalla tulolla kk palkka olis n. 1750€ ja se sisältää lisät!! Eli vuorotyöstä! Siivoja pääsis lähes samaan tekemällä vuorotyötä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:09"]Miten voit verrata osittaisen hoitovapaasi ansioita täyspäiväisen ansioihin? On se niin epistä joo... Äly hoi.
[/quote] mitenkö voin verrata?! Ihan hyvin voin... Osittaisen hoitovapaan palkka on 75% normi kuukausi palkasta.
No lähihoitajan työ on ihmisten siivousta?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:16"]No lähihoitajan työ on ihmisten siivousta?
[/quote] on paljon paljon muutakin.. Ihminen ei ole vaindiivottava jätettä tuottava olento, vaan psykofyysissosiaalunen yksilö.
http://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/siivooja?experience=0-2
ja vaihda siihen sitten lähihoitaja vertailuksi
On lähihoitajilla kyllä ihan liian pienet palkat!!!
No[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ap narisee ihan aiheesta. Kyllä työstä pitää saada työtä vastaava palkka. Ihmettelen syvästi lähihoitajien palkkusta. Sama palkka kaikilla sektoreilla. Olen työskennellyt päiväkodissa, sairaaloissa akuuttipuolella, kroonikkopuolella, kuntoutuksessa vanhusten hoidossa, terveysasemilla ja sossussa. Esim päiväkotityötä ja sairaalaa ei voi edes raskaudessa verrata. Palkka kuitenkin tismalleen sama. Tämä on jotain käsittämätöntä! Kun työskentelee 8h fyysisesti raskaassa työssä, jossa kerkee hyvällä tsäkällä istumaan perseelleen 10 minuutiksi jalisäksi on väkivallan uhkaa ja huoritellaan, on ihan eri tavalla poikki, kun esim pvkodissa missä voi ottaa pienet päivähuilit ja saa ulkoilla tuntitolkulla.
[/quote]
No riippuu päiväkodista, mutta kun meilläkin on hyvin pieniä ja jatkuvaa aikuisen läsnäoloa vaativia lapsia ryhmässä laittoman iso määrä, niin ei siinä kyllä huilia ehdi. Kaikki ei koskaan nukahda päiväunille kun ei ole tarpeeksi työvoimaa nukuttamassa pieniä, paperihommat pitäisi hoitaa, lapset eivät vielä pue itse jnejne. En minä työpäivän aikana ehdi tauolle oikein koskaan. En silti sano että olisi raskaampaa kuin sairaalatyö (kokemusta ei ole), mutta alipalkattua mielestäni tämäkin. Riippuu varmasti toki päiväkodista.
Mulle jää tällä hetkellä käteen kuussa 1300 euroa. Mä en tee muuta kuin hoidan 1-vuotiasta lasta kotona. Näin sitä voi erilaisilla tuilla elää paremmin kuin jotkut palkkatyössä. On se elämä vaan epäreilua.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:27"]Mulle jää tällä hetkellä käteen kuussa 1300 euroa. Mä en tee muuta kuin hoidan 1-vuotiasta lasta kotona. Näin sitä voi erilaisilla tuilla elää paremmin kuin jotkut palkkatyössä. On se elämä vaan epäreilua.
[/quote]
Nolo vertaus. Saanhan minäki palkan lisäkai tukia. Esim asumislisää, elatusmaksuja ja lapsiliaät tulee palkan päälle, joten rahaa tupsahtaa tilille 3000€ kk. On se paljon enemmän, kun sun 1300, joten käyn kyllä ennemmin töissä. T. Lähihoitaja
Miksi tämä lähihoitajuus kirvoittaa täällä jatkuvasti näin paljon keskustelua?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:27"]Mulle jää tällä hetkellä käteen kuussa 1300 euroa. Mä en tee muuta kuin hoidan 1-vuotiasta lasta kotona. Näin sitä voi erilaisilla tuilla elää paremmin kuin jotkut palkkatyössä. On se elämä vaan epäreilua. [/quote] Nolo vertaus. Saanhan minäki palkan lisäkai tukia. Esim asumislisää, elatusmaksuja ja lapsiliaät tulee palkan päälle, joten rahaa tupsahtaa tilille 3000€ kk. On se paljon enemmän, kun sun 1300, joten käyn kyllä ennemmin töissä. T. Lähihoitaja
[/quote]
Saat vielä asumistukea tuon päälle ja silti olet täällä valittamassa? Tiesitkö, että jos tulot nousee, niin asumistuki jää pois? Ei kaikki ihmiset saa asumistukia, ihan näin tiedoksi.
Ilmaiseksiko lähihoitajien pitäisi tehdä töitä? Alkupalkat ovat ainakin 500 euroa liian pienet.
Yksityisethän eivät maksa kunnallisten palkkoja. Itse olen ollut kummassakin, mutta tullut siihen tulokseen, että monet yksityiset paikat ovat paljon rennompia ja niissä on leppoisampi työtahti kuin kaupunkien paikoissa. Henkilökunta on pysyvämpää ja asukkaat mukavampia. Asukkaista huolehditaan paremmin.