Luokanopettajan tulot 44 000
Minulla siis tuon verran. 14 vuotta työkokemusta, pari ylituntia. Paljonko muut saatte?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:19"]
Ja lehmät lentää.
[/quote]No, sattuu nyt kyllä olemaan totta. Viime viikolla tuli viime vuoden verotodistus, jossa tuo seisoo. Ensi vuonna saan siis kolmannen määrävuosikorotuksen, jolloin tulot vielä nousevat. Eihän tuo nettona vielä hirveitä tee, vaikka maksankin vain 22 prossaa.
Mitäs lentämistä tuossa on?
Minä olen lukion opettaja, 15-v. kokemusta ja kk-palkka reilut 4500€.
Iik, ei saa sanoa, ettei herätä kateutta.
Ei ole enää syrjäseutulisiä, jos on vain 14 vuotta työkokemusta. Ne nostivat aikanaan palkkaa aika reilusti. En minä sitä mahdottomana pidä, mutta ei ole tavallisen luokanopettajan palkka, vaan jotain erikoistumilisää siinä on. Erityisopettajako?
Olen ihan tavisluokanopettaja. Normaalit erikoistumisaineet. Muutaman kympin saan kuussa jotain henk.koht. lisää. Ap
Vaikea uskoa. Olin töissä vastikään ja tuloni olivat ehkä vähän reilu puolet tuosta. Tosin, olen vasta uralla aloitteleva. Vaikea uskoa, että ikälisien kautta palkkaan tulisi yli tonnin korotus. Paitsi jos sinulla on 60 op.jotain sivuainetta eli pätevyys opettaa sitä yläasteellakin.
Eipä ole sivuainetta. Tukiopetusta annan tunnin viikossa, se jäi mainitsematta. Kiinnostaisi kyllä tietää, paljonko muut saavat samalla kokemuksella. Eikä tuo palkka nettona nyt mikään niin ihmeellinen ole. Ap
Alkuopetus? Vissiin saa vähän parempaa palkkaa kuin muut alakoulun opet.
Siis mitä? Ovatko opettajan palkat oikeasti noin alhaisia? Enkä provoile, vaan ihan oikeasti ihmettelen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:59"]Siis mitä? Ovatko opettajan palkat oikeasti noin alhaisia? Enkä provoile, vaan ihan oikeasti ihmettelen.
[/quote]
Samaa äimistelen minäkin. Luulin oikeasti että brutto olisi huomattavasti korkeampi :o
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:45"]
Mitäs lentämistä tuossa on?
Minä olen lukion opettaja, 15-v. kokemusta ja kk-palkka reilut 4500€.
Iik, ei saa sanoa, ettei herätä kateutta.
[/quote]
Hyvä että kerrotte totuuden. Ärsyttää kun Suomessa on tapana hyssytellä ja salailla omia palkkoja ja aina maristaan kun tienataan niin vähän. Parempi vaan kertoa paljon tienaa suoraan ja antaa muiden arvioida onko se heidän mielestään vähän vai ei verrattuna heidän omaan palkkaan.
Tavallisen luokanopettajan alkupalkka 22 tunnin opetusvelvollisuudella II kuntaryhmässä on jotain 1900 ja päälle. Erityisluokanopettajan alkupalkka samoilla tunneilla on n. 2200. Nämä oaj:n määrittelemät alkupalkat. Ap:lla on pakosti paljon lisätunteja tai jostain syystä onnistunut saamaan muita peremmat edut. Yleensä kunnissa ei kyllä poikkeuksia palkoissa tehdä ellei .... ;)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:14"]Tavallisen luokanopettajan alkupalkka 22 tunnin opetusvelvollisuudella II kuntaryhmässä on jotain 1900 ja päälle. Erityisluokanopettajan alkupalkka samoilla tunneilla on n. 2200. Nämä oaj:n määrittelemät alkupalkat. Ap:lla on pakosti paljon lisätunteja tai jostain syystä onnistunut saamaan muita peremmat edut. Yleensä kunnissa ei kyllä poikkeuksia palkoissa tehdä ellei .... ;)
[/quote]
Siis ihan järkyttävän p*skat palkat :(
Luokanopettajan opetusvelvollisuus on kyllä 24 tuntia. Ovatkohan tietosi muutenkin vääriä?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:10"]
Alkuopetus? Vissiin saa vähän parempaa palkkaa kuin muut alakoulun opet.
[/quote]Tämä oli joskus muinoin. Ei ole vuosikausiin maksettu enää alkuopetuslisää.
Ap:n kunnassa/kaupungissa saa näköjään tehdä ylitunteja. Joissakin kaupungeissa on ylituntikielto.
Tarkoitukseni ei ollut kehua tai moittia palkkaani. Yritin vain kysellä, paljonko muilla saman kokemuksen omaavilla tulot ovat.
Minulla on siis ylitunteja ja säännöllinen tukitunti ja muutaman kympin henkilökohtainen lisä. Mielestäni nettopalkkani on kohtuullinen, ei suuri eikä pieni. Saisi isompikin olla.
Ihan asiallisia kommentteja on tullut, mutta ei yhtään vastausta alkuperäiseen kysymykseeni. Ap
Luokanopettajan alkupalkka on kyllä oikeasti yli 2500, jos pätevyys löytyy. Ikälisien kera yltää yli 3000 euron palkkaan. Ap:n 44 000 on lähellä opettajakunnan keskivuosiansiota. Ihan ok, ei tällä alalla palkoissa ole valittamista jos ei kehumistakaan. Keskinkertaisen hyviä ansioita, kunhan ikälisille pääsee ja tunnit täyttyvät.
Olen erityisluokanopettaja, kokemusvuosia noin 15v, opetusvelvollisuus 22t, teen tällähetkellä 26t eli 4 ylituntia. Palkka kuussa noin 4000€ eli vuosiatasolla hieman alle 50000€ kun lomarahat lasketaan mukaan.
vai opetusvelvollisuus 22 tuntia...heh. Ja palkatkin päin honkia. Osaatko googlettaa?
Ja lehmät lentää.