Asuntokaupasta reklamointi
Oletko koskaan reklamoinut tai onko sinulle reklamoitu asuntokaupan jälkeen jostakin? Kiinnostaisi tietää, minkä suuruisia virheitä ihmiset yleensä reklamoivat. Ostin hiljattain asunnon, ja vaikka mitään varsinaista reklamoitavaa ei ole ilmaantunut, on minulla sellainen olo, että myyjä on epäluotettava, eikä ole kertonut kaikkea. Hän on siis kauppojen jälkeen antanut itsestään tällaisen kuvan ja sekoillut joissakin asioissa ihan olan takaa. Pelkään siis, että jotakin vielä ilmaantuu joskus...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin kerrostalo-osakkeen. Ostaja olikin joku sekopää ja alkoi soitella ja valittaa aivan ihmeellisistä asioista. Oli kuulemma likaista ( ööh neuvoin että alkaa sit siivota?), parketissa naarmuja ( joo ei se 10v parketti uudenveroinen ole, ihan olisi voinut katsoa asuntonäytössä lattian). Asunnossa kuulemma haisi myös oudolta ja seiniäkin piti maalata. Pari vuotta soitteli mulle vaikka mistä ja uhkaili lakimiehillä tms. Tämä oli tän sekopään ensiasunto. Kaverini asuu edelleen samassa yhtiössä ja kuulemma hankala on tämä tyyppi esim. yhtiökokouksissa.
Joo, oli tämäkin asunto likanen ja lattiassa (ja muuallakin) kulumaa. Siitä ei tullut mieleenkään valittaa :D En tiedä, ehkä pohdin omalla kohdallani voiko olla jotakin piilevää ja vakavaa vikaa. Mutta totta tietty, että joku kosteusvaurio tms. menisi taloyhtiön vastuulle. Vaikka eipä sekään mukava olisi, koska taloyhtiöhän olemme me kaikki omistajat...
ap
Tässä mun myymässä kämpässä oli vielä yhtiö remontoinut kaikki kylppärit ja silti oli tämä sekopää "mun piikkiin" tilaamassa jotain homekoiria ja asiantuntijoita, kun niin haisee ahdisti häntä. Onneksi tuon yhtiön isännöitsijä ja hallitus pisti stopin nopeasti tolle homesekoilulle. Jotain mittauksia siellä tehtiin ja kaikki normaalia. En tiedä enempää, eikä tietty sen yhtiön asiat enää mulle kuuluneetkaan.
T. Se kämpän sekopäälle myynyt
Huh huh... luulisi, että olisi ennen kauppoja varmistanut tuollaiset jos kerran oli asiasta tarkka. Harvoin kai kerrostalossa kuitenkaan hometta on, ellei juuri ole ollut joku tosi huonosti hoidettu vesivahinko. Ja sehän olisi ostajalla ja yhtiöllä tiedossakin, niin ei voisi edes tulla yllätyksenä. Tai no, kait jotain kerrostaloja on rakennettu kosteilla eristeillä tms. mutta sehän on rakennuttajan moka.
Minä kiinteistönvälittäjänä skannaan asiakkaat läpi. Kerron rehellisesti myyjille omituisista havainnoistani sekä fiiliksistäni heidän suhteensa. Toisinaan jopa suosittelen myyjille sitä, ettei hyvään hintaankaan myy mikäli ostaja vaikuttaa liian sekopäiseltä. Eikä suositteluni liity nyt mihinkään huono-osaisuuteen, habitukseen, heteronormatiivisuuteen yms. Esimerkkinä eräs lakimiespariskunta, jotka syynäsivät lähes uutta, silti kuntotarkastettua omakotitaloa kuin mikroskoopilla. Saivartelivat kysymyksissään jne. Suositukseni johdosta myyjät vetäytyivät kaupasta ja myöhemmin selväjärkinen pariskunta osti samalla rahalla kiinteistön.
Ap kuulostaa juuri sellaiselta mielenvikaiselta hyypiöltä, joita on olemassa mutta onneksi verrattain harvassa. Myyjän onni on se, että ap ostanut osakkeen ja riitatapauksessa ap saa vastaansa todennäköisesti taloyhtiön.
Suosittelin jo aiemmin aloittajalle kamomillateetä sekä meditatiivista musiikkia. Suosittelen uudestaan.
t. LKV
Vierailija kirjoitti:
Myin kerrostalo-osakkeen. Ostaja olikin joku sekopää ja alkoi soitella ja valittaa aivan ihmeellisistä asioista. Oli kuulemma likaista ( ööh neuvoin että alkaa sit siivota?), parketissa naarmuja ( joo ei se 10v parketti uudenveroinen ole, ihan olisi voinut katsoa asuntonäytössä lattian). Asunnossa kuulemma haisi myös oudolta ja seiniäkin piti maalata. Pari vuotta soitteli mulle vaikka mistä ja uhkaili lakimiehillä tms. Tämä oli tän sekopään ensiasunto. Kaverini asuu edelleen samassa yhtiössä ja kuulemma hankala on tämä tyyppi esim. yhtiökokouksissa.
Oli ilmeisesti asunut vuokra-asunnoissa aikaisemmin ja niissähän tulee olla ns. muuttosiivous tehtynä, kun muuttaa sisään. Se ehto taitaa olla jonnekin kirjattukin. Vaikka harvemmin on hyvin siivottu.
En tiedä päteekö asuntokaupoissa, vai lukeeko sopimusehdoissa, että asunto luovutetaan siinä kunnossa kun se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oli tämäkin asunto likanen ja lattiassa (ja muuallakin) kulumaa. Siitä ei tullut mieleenkään valittaa :D En tiedä, ehkä pohdin omalla kohdallani voiko olla jotakin piilevää ja vakavaa vikaa. Mutta totta tietty, että joku kosteusvaurio tms. menisi taloyhtiön vastuulle. Vaikka eipä sekään mukava olisi, koska taloyhtiöhän olemme me kaikki omistajat...
ap
Tässä mun myymässä kämpässä oli vielä yhtiö remontoinut kaikki kylppärit ja silti oli tämä sekopää "mun piikkiin" tilaamassa jotain homekoiria ja asiantuntijoita, kun niin haisee ahdisti häntä. Onneksi tuon yhtiön isännöitsijä ja hallitus pisti stopin nopeasti tolle homesekoilulle. Jotain mittauksia siellä tehtiin ja kaikki normaalia. En tiedä enempää, eikä tietty sen yhtiön asiat enää mulle kuuluneetkaan.
T. Se kämpän sekopäälle myynyt
Taidankin tunnistaa sinut. Jätit vanhat romusi uuden omistajan riesaksi ja asunnon paskaiseksi, vastoin sovittua. Pakastimen täyteen vanhaa kissanruokaa ja kommunikoit työnantajasi lakimiehen kautta. Myös vastikkeen maksun kanssa oli ongelmia, kieltäydyit maksamasta sinulle kuuluvaa osuutta.
Terveisin kolikon toinen puoli (joka uskoo karman lakiin 😊)
Toki on, mutta asiasta reklamoitiin viime tingassa ja iäkkäät vanhempani mieluummin pulittivat aggressiivisille ostajille kuin lähtivät kokeilemaan onneaan oikeusteitse.