Oletko kärsinyt unettomuudesta 40 vuotta täytettyäsi?
Kommentit (13)
Olen, lääkettä ei ole vielä löytynyt.
Äskettäin täytyin 40, mutta vähäuninen olen ollut aina. Se on geneettistä. Melatoniini auttaa, mutta aina nukun noin 5, max 6 tuntia. Ei voi mitään. Unilääkkeillä en ala pelaamaan.
En piittaa, menen nukkumaan kun nukuttaa ja herään kun on pakko. Kerran viikkoon ehkä pitää ihan tunnin parin unilla pärjätä, keskimäärin nukun kuutisen tuntia tai hyvänä jaksona ylikin.
Täytän marraskuussa 40, toivottavasti ei silloin ala :/
Olen, tosin asiaa edesauttoi masennus. Masennus on onneksi poissa, mutta satunnainen unettomuus vaivaa. Onneksi ei sentään joka yö.
Jos on yhtään pidempi unettomuuden jakso, niin otan nukahtamislääkkeen illalla nukkumaan mennessäni, ja nukun kuin tukki aamuun asti.
Vasta lähempänä viittäkymppiä. Hormonikorvaushoito auttaa jonkin verran.
No en ole kärsinyt enkä ole edes kuullut moisesta. Nukun mainiosti ja jos en joskus nuku, niin nukun sitten seuraavana yönä.
Olen kärsinyt aamulla liian aikaisin heräämisestä satunnaisesti jo 20 vuotta. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 15:35"]
Täytän marraskuussa 40, toivottavasti ei silloin ala :/
[/quote]
Minäkin täytän marraskuussa 40 vuotta :) Joo, minulla on ollut aiemmin monien vuosien masennusjakso ja siitä jäi unettomuus päälle. Lääke on Levozin, tosin hyvin pienellä annostuksella. Näin saan nukuttua edes 7-8 tuntia hyvin. Olen kyllä aina ollut vaikea uninen, jo lapsesta saakka on pitänyt olla säkkipimeää ja erittäin hiljaista, jotta saan unenpäästä kiinni. Ja jos uni häiriintyy, niin ei se takaisin tule. Joskus yritän mennä nukkumaan ilman lääkitystä, kun oikein väsyttää, mutta se on pyörimistä levottomasti ja uni on koiranunta. Jatkan siis lääkkeellä.
Kyllä, iltatähten hoito oli helppoa.
Minä olen aina ollut herkkäuninen, myös lapsena. Stressi ja huolet valvottavat joskus.
Mulla alkoi alle 30- vuotiaana, stressi tekee heti unettomaksi:(
Mulla alkoi unettomuudet jo 30 jälkeen. Apuna on jokapäiväinen lääkitys Mirtazapin + Rivatril. Ei auta melatoniinit sun muut pehmeät keinot. Mutta mitäpä tuosta, kun kerran toimiva lääkitys on löytynyt.