Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako kotivakuutus, jos lapsi rikkonut välitunnilla koulun ikkunan?

Vierailija
11.09.2014 |

Lasku ikkunasta tulee kotiin. Tietäisikö joku, korvaako kotivakuutus tällaiset vahingot...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ehdoista. Onko ollut tahallaan vai vahinko? Meillä korvaa alle 12-vuotiaan tahallisetkin törttöilyt. Ei ole merkitystä missä ja kenen ikkuna, vaan ikä ja tahallisuus ovat merkitseviä.

Vierailija
2/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on koululla pokkaa tuollaisesta veloittaa! Kuuluu lapsuuteen pienet mokailut. Itse sanoisin pari valittua sanaa opettajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:47"]Jo on koululla pokkaa tuollaisesta veloittaa! Kuuluu lapsuuteen pienet mokailut. Itse sanoisin pari valittua sanaa opettajalle.
[/quote]
Mä en ainakaan halua verorahoillani maksaa muiden kersojen rikkomia ikkunoita, kun en halua omienkaan tuollaisia törttöilyjä joutua maksamaan.

Vierailija
4/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:47"]

Jo on koululla pokkaa tuollaisesta veloittaa! Kuuluu lapsuuteen pienet mokailut. Itse sanoisin pari valittua sanaa opettajalle.

[/quote]

Kyllä rehtoriakin pitää tuosta ripittää. Taitavat olla epäpäteviä molemmat.

Vierailija
5/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, curling-vanhemmat taas vauhdissa...

Vierailija
6/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli tunnustanut vahingon välituntivalvojalle sekä käynyt heti kertomassa asian myös rehtorille. Molemmat totesivat, että vahinkohan se oli, mutta kiviä ei saa heitellä, joten lasku ikkunasta tulee kotiin.

ap

Vierailija
7/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kaikista rikkomistaan jutuista on korvausvelvollinen, on sitten tahallinen tai vahinko, aikuinen tai lapsi.

Kun on tuollainen kivenheittojuttu, niin saattaa nyt merkitsevää olla lapsen ikä. En oikein osaa sanoa meneekö vahingon piikkiin kivien heittely, vaikka kohde olikin vahinko.

Vierailija
8/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiven heittäminen sinällään tietenkään ei, tarkoituksellahan oli kiven käteen ottanut ja sen heittänyt... Kohde lienee vahinko, oli seinään yrittänyt ja osui ikkunaan. Ja en kyllä henk. koht. kiistä ollenkaan sitä, etteikö lasku ikkunasta kuuluisikin itse maksaa, mitäs päätti siihen kiveen ylipäänsä tarttua.

Pojalla ikää 11v.

ap

Vierailija
9/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään maksa mitään. Lapset on välitunnilla koulun vastuulla! Välituntia valvova opettaja ei ole hoitanut tehtäviään, joten pyydä rehtoria lähettämään lasku hänelle.

Vierailija
10/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkkä kannattaisi ottaa vakuutusyhtiöön yhteyttä ja kysässä sieltä ? Se riippuu vakuutusehdoista että korvaako vaiko ei, ja niitähän kukaan meistä muista ei tiedä.

Vierailija
11/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:00"]No kiven heittäminen sinällään tietenkään ei, tarkoituksellahan oli kiven käteen ottanut ja sen heittänyt... Kohde lienee vahinko, oli seinään yrittänyt ja osui ikkunaan. Ja en kyllä henk. koht. kiistä ollenkaan sitä, etteikö lasku ikkunasta kuuluisikin itse maksaa, mitäs päätti siihen kiveen ylipäänsä tarttua.

Pojalla ikää 11v.

ap
[/quote]
Yleensä alle 12-vuotiaalla korvaa tahallisuudenkin. Eli luulen että kotivakuutus korvaa ikkunan. Sitä juuri meinasin, että kivenheitto on tahallista, niin miten vakuutusyhtiö tulkitsee kun teko oli tahallinen, mutta kohde vahinko. Mutta tuon ikäisellä sillä ei tod.näk. ole merkitystä. Eli vahinkoilmoitusta täyttämään :)

Vierailija
12/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas! Eihän se tahallaan kiveä ikkunaan heittänyt! Miten siitä voidaan laskuttaa? Minä kyllä laittaisin laskun takaisin painokkain sanankääntein varustettuna. Maksakoon se epäpätevä opettaja sen.

Vierailija
13/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:02"]Et tietenkään maksa mitään. Lapset on välitunnilla koulun vastuulla! Välituntia valvova opettaja ei ole hoitanut tehtäviään, joten pyydä rehtoria lähettämään lasku hänelle.
[/quote]
Mitä jos lapsi vaikka ihan tunnilla heittää kaverin puhelimen lattialle? Opelle lasku kun on lapsista vastuussa? Ei se kuule ihan niin mene.

Vierailija
14/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:04"]Ei herranjestas! Eihän se tahallaan kiveä ikkunaan heittänyt! Miten siitä voidaan laskuttaa? Minä kyllä laittaisin laskun takaisin painokkain sanankääntein varustettuna. Maksakoon se epäpätevä opettaja sen.
[/quote]
Koska lain mukaan kaikilla on kaikesta rikkomastaan korvausvastuu, oli se tahallinen tai vahinko.

Vierailija
15/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tahallaan ikkunaan, mutta tahallaan ylipäänsä heitti. Huono säkä, että osui siihen ikkunaan tokikin... Vaan jos sinä vahingossa törmäät toisen autoon, jouduthan sinä siitäkin korvaamaan aiheuttamasi vauriot...?

Vierailija
16/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksen vastuuvakuutus saattaa korvata,ei siis mikään peruskotivakuutus, joka korvaa oman kodin irtaimiston.

Vierailija
17/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti verkkopalvelun kautta katsottuna kotivakuutuksen tiedoissa lukee, että korvaa myös kodin ulkopuolisia omaisuusvahinkoja tiettyyn euromäärään asti vuodessa. Laitoin verkkoviestiä vakuutusyhtiöön, että kuuluukohan koulun ikkuna näihin korvattaviin vahinkoihin...

ap

Vierailija
18/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksen vastuuvakuutus ?

Vierailija
19/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muut vakuutuksenmaksajat korvaisivat  huonon vanhemmuuden, av-mamman välillisesti aiheuttamat tuhot?

Vierailija
20/28 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulun vakuutus myös tuon maksaisi, jos ei ole tahallinen teko? (Ja vaikka olisikin?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi