Syy miksi jätin "hyvän miehen" oliettä ex ei hyväksynyt minun olevan iltavirkku ja koetti "opettaa" minut ilta-uniseksi
Ex siis meni sänkyyn klo 20.00 ja heräsi 6.00, sama oliko työpäivä vai ei. Illalla rutisi minut viereensä ja sitten kiukutteli kun katsoin kännykkää tai vain pyörin kun ei tullut uni. Menin, kun en jaksanut sitä marinaa että mikä parisuhde tämä on kun ei saa edes nukahtaa vaimon (avovaimon) kainaloon!
Ja aamulla keitti kahviaan semmoiselle kolinalla, että heräsin siihen. Aloin jossain vaiheessa epäillä että kolistelee tahallaan.
Kommentit (26)
Ymmärrän hyvin ratkaisusi. Joskus ei vain toimi asiat yhteen ja toinen oli vaativa, kontrolloivan oloinen.
Toisen puoliskon väkisin muuttaminen harvoin toimii missään suhteessa.
Että oikein kymmenen tunnin unoset tarvi tämän mieswihaprovon päähenkilö 🤣.
Vierailija kirjoitti:
samaan kiinnitin huomiota, vaikka en tätä miesvihaprovoksi laskisikaan. vain huonoksi mielikuvitusjutuksi.
Ymmärrän sinua. En ole koskaan jättänyt ketään (pelkästään) erilaisen unirytmin takia, mutta nyt, kun minulla on samanlainen rytmi kuin nykyisellä miehelläni, niin tämä on kyllä aivan ihanaa.
Opiskeluaikojen etäsuhde meni niin, että matkustin viikonloppuna kumppanini luokse ja menin puolilta öin nukkumaan, kun taas kumppani meni nukkumaan neljän-viiden aikaan viihdyttyään videopelien maailmassa koko illan ja yön. Hän heräsi sitten iltapäivällä eikä tässä ollut sitten kovinkaan monta tuntia yhteistä aikaa plus minulla meni puoli päivää, kun odotin hänen heräämistään. Jätin hänet lopulta, koska minä sain aina matkustaa, eikä hän koskaan lähtenyt minun luokseni viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Joo o. Että Karilta nukkumaanja kuudelta ylös.....great
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ilmeisesti nukahtanut vielä kahdeksalta, vaan valvoi, kun uni ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin nukun luonnostaan 9-10h jos vaan ehdin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mie ainakin tarviaisin, tai pitemmätkin. Harvoin siihen on kyllä mahdollisuutta, enkä nyt nuin aikasiin tokikaan.
M43
Perussuomalainen Setämies kirjoitti:
Mitä se sellainen uniseksi on. Onko se sellaista, että laittaa Gamma-huumetta iltateehen, jotta nukahtaa?
Vitsailetko sinä saatana tuollaisesta asiasta missä voi ihminen kuolla ja saada elinikäiset sielunvammat?
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalainen Setämies kirjoitti:
Mitä se sellainen uniseksi on. Onko se sellaista, että laittaa Gamma-huumetta iltateehen, jotta nukahtaa?
Vitsailetko sinä saatana tuollaisesta asiasta missä voi ihminen kuolla ja saada elinikäiset sielunvammat?
Sitä on laitettu liikaa jos siitä nukahtaa!
Mikset narissut hänelle, että mikä parisuhde tämä on, kun ei saa nukkua pitkään tai ei voi puolison kanssa katsoa myöhäisillan elokuvaa sylikkäin sohvalla?
Koen aamu- ja iltaihmiset erilaisiksi, joko persoona ja unirytmi kulkevat käsikädessä tai vallitsevan unirytmin mukaan elävien kokemusmaailma, joka eroaa meidän muissa rytmeissä elävien kokemusmaailmasta, muovaa heistä erilaisia.
Exästä erottuani päädyin samaan päätökseen, että jos jonkun kanssa alan vielä seurustella, niin rytmin olisi hyvä olla sama.
Mikä hyvä mies se tuollainen on? Ihme kontrollointia.
Nyt vähän yritystä näihin provoihin!
Minulla tuli myös ero eksän kanssa koska yritti pakottaa itseni aamuihmiseksi. Heti herättyään halusi lähteä johonkin aktiviteettiin kanssani mutta herään luonnostani myöhemmin ja minulla menee pari tuntia että olen tolkuissani heräämisen jälkeen. Aktiivisimmillani olin silloin kun hän halusi jo nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaan kiinnitin huomiota, vaikka en tätä miesvihaprovoksi laskisikaan. vain huonoksi mielikuvitusjutuksi.
Kyllä se ihan miesv ihaa on.
toi on vaikea asia,pitää antaa toisen nukkua sillon ku nukuttaa tiedän pariskunnan jossa toinen aamu toinen iltavirkku.
asia ratkaistu niin et aamuvirkku herää klo 4 ja menee aamu huoneeseen(hänen oma aamu paikkansa) jossa hänellä työpöytä ja onpelu tarvikkeet. tekee siellä pirteenä omia työjuttuja ja harrastelee.
iltavirkku kumppani nukkuu tämän ajan.
iltavirkku herää töihin noin 8 mais jollon aamu ja iltavirkku syö kimpas aamiaista. toiminut hyvin.
eli voi toimia jos molemmat saa rauhas nukkua ja herätä.
Oukkidoukki