Miten kauan veikkaatte, että kestää Kelan ovelta siihen, kun asia on hoidettu?
Kommentit (18)
Mistä kelan ovelta? Onko jossain sellaisia?
nimimerkillä kelan toimistossa viimeksi 2005 asioinut.
Mikset hoida asiaa netissä? Itse viimeksi opiskellessa käynyt paikan päällä Kelassa kun piti todistuksia toimittaa.
Riippuu ihan jonottajien määrästä ja asiasta. Vaikka ei olisi jonoa, niin asian käsittelyssä voi mennä jopa 40 päivää. Jos on yksinkertaisempi juttu, niin esim. 7 päivää. Harvon asiaa ratkaistaan samalla istumalla. Neuvot voivat tietysti ratkaista jonkun ongelman heti.
Tarkoitin ihan neuvojen hakemista. Sitä jonottamista ja asioimista. Puhelimella ei pääse läpi. ap
Netissä on keskimääräiset käsittelyajat.
Jos viet hakemukset paperisina, ne lähetetään Helsinkiin skannattaviksi. Kuluu lisää aikaa.
Varaa kirjastosta kone ja tee siellä netissä. Kuvatiedostot lähetät puhelimella perään. Säästyy ainakin viikko ellei kaksi, postin tuntien.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin ihan neuvojen hakemista. Sitä jonottamista ja asioimista. Puhelimella ei pääse läpi. ap
Miksi et käytä nettiä?
Riippuu asiastasi ja kyvystäsi hakea etuutta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin siitä, paljonko siellä on väkeä jonottamassa. Puhelimella pääsee kyllä, kun jaksaa tarpeeksi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytä nettiä...
OmaKela ja sieltä viestit.
Miksi jonotella puhelimessa tai konttorilla?
Ja puhelinpalveluunkin saa netin kautta varattua ajan kuten konttoriinkin....
Noin yksi vuosi meni ja aina joku todistus muka puuttui. olivat itse sössineet.
Jumala armahtaa kela ei koskaan
Riippuu miten paljon löytyy pullaa taukohuoneen pöydältä.
Jos pääsit vauvalle ihmettelemään, mikset pääse Kelan nettipalveluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä nettiä...
OmaKela ja sieltä viestit.
Miksi jonotella puhelimessa tai konttorilla?Ja puhelinpalveluunkin saa netin kautta varattua ajan kuten konttoriinkin....
Mulla on ainakin toi viestipalvelu toiminut hyvin, lähiaikoina olen kaksi kertaa kysynyt sieltä jotain ja vuorokaudessa tuli molemmilla kerroilla vastaus.
On ilmeisesti joukko ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää hakukoneita ja internetiä. Joku on laittanut niille piruuttaan kotisivuksi vauva.fi, joten sieltä sitten kysellään kaikki.
Kelan ovi on hiukan huono hoitamaan monimutkaisia asioita. Vastaavasti siihen mihin on tarkoitettu niin sen homman ovi hoitaa sekunneissa.
Neljä viikkoa veikkaan