Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on tosi hyvä iho, miten hoidatte sitä?

Vierailija
18.08.2021 |

Mitä ruokavaliota noudatatte, mitä tuotteita käytätte? Peseydyttekö kylmässä vedessä vai lämpimässä vedessä? Juotteko paljon vettä päivässä?

Mitähän tapahtuisi, jos ihoa ei hoitaisi lainkaan millään kaupan rasvoilla vaan antaisi sen enemmän itse hoitaa itseänsä? Eikö näissä kasvovoiteissa ole osittain se ongelma, että kasvot tottuvat liikaa niiden antamaan kosteuteen ja iho ei välttämättä tuota samalla tavalla itse sitä kosteutta? Eli sen luontainen kosteustasapaino heikentyy. Muistelen kuulleeni tuollaista, mutta onkohan se huuhaata?

Mun iho-ongelma: Mulla oli teininä tosi hyvä ja mielestäni tasainen iho. Tuossa iässä vaan kaikki toiset alkoi "harjoittelemaan" jo kaikilla meikeillä ja muilla kasvonaamioilla ja kasvorasvoilla niin itsekin jotenkin ajautui sellaisia käyttämään vaikka ei varmaan olisi ollut tarvis. Nykyisin iho on tosi epätasainen ja sekalainen, en sitten tiedä mikä rooli tällä "ylihoitamisella" tässä oli. Otsa on yhtä aikaa rasvoittuva ja silti kiristää kuivuutta (mitenköhän tämä on mahdollista), posket ovat tasaisemmat ja yhtäkkiä taas nenässä on samanlaista isoa ihohuokoista kuin otsassakin. Erilaisia voiteita ja kasvonpuhdistusjuttuja olen kokeillut ja nyt alkaa väsyttää niiden lätkiminen niin paljon, että kuinkahan radikaalia ois antaa ihon antaa jonkin aikaa olla kokonaan ilman? Eli kävisi vaan kertaalleen päivässä suihkussa niin kuin tähänkin mennessä ja ei laita tuon suihkun jälkeen mitään, eikä muutenkaan koko päivänä? Onkohan hullu idea. Nyt olen alkanut tykätä hieman viileämmistä suihkuista ja se ehkä auttaa edes vähän siihen kiristävään tunteeseen iholla. Juon vettä mielestäni tarpeeksi päivässä. Mikähän muu avuksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide (halpa) yöksi, auringonsuoja (kallis) päiväksi.

Vierailija
2/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Silvo kertoi hierovansa ihoonsa Heikin siemennestettä.

Vierailija
4/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu Silvo kertoi hierovansa ihoonsa Heikin siemennestettä.

Muistan! :D

Vierailija
5/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Laitan jotain peruskosteusvoidetta joskus jos muistan. Ollut aina hyvä iho. 

Vierailija
6/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon paljon vettä ja syön kasvispainoitteisesti. Mereneläviä syön enemmän kuin lihaa. En palvo aurinkoa kun rusketus tarttuu muutenkin helposti. Välillä elintavat oli pahasti hunningolla ja tipakkaakin olen poltellut jo kohta 15 vuotta, mutta silti iho on erinomaisessa kunnossa ja minua luullaan aina kymmenkunta vuotta nuoremmaksi.

Vierailija
7/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvin, pesen pelkällä vedellä, kosteusvoidetta joudun joskus talvella käyttämään. Liikun ulkona.

Vierailija
8/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä iho ja luulisin että suurin syy on se, etten meikkaa. En myöskään käytä mitään erityisiä tuotteita, apteekin putsaria ja kosteusvoidetta vain. Toki geeneillä on varmasti osuutta asiaan, sillä en edes teininä kärsinyt aknesta.

Ruokavalio on ihan perusterveellinen. Eli syön kunnon ruokaa, mutta en syö sokeriherkkuja.

Vierailija
9/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida ihoani mitenkään, eikä elintavoissanikaan ole mitään järkevää. Uskon ihon olevan geeneistä kiinni.

Vierailija
10/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta pesen iltaisin hyvällä puhdistusgeelillä ja käytän hajusteetonta voidetta, ja aamulla suihkaisen alkoholittomalla kasvovedellä. Joskus kuorin. Hyvänä on pysynyt.

Vierailija
11/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä juon paljon ja en koskaan kuivaa kasvoja vaan annan veden imeytyä ihoon pesun jälkeen. Mulla on ollut iho aina tosi hyvässä kunnossa. 

Vierailija
12/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihon liikarasvoittumista tulee vain silloin, kun pesen ihoani. Muutaman päivän kun olen ollut täysin peseytymättä (korona-aikana helppoa), niin iho näyttää hyvältä eikä kiillä yhtään (tukka toki näyttää sitäkin rasvaisemmalta). Mutta aina ihmisten ilmoille kun menen peseytyneenä niin jopas vain alkaa naama kiillellä. Peseytyminen aiheuttaa toisinaan minulle myös pintakuivuutta niin, että pinnalta kiristää, mutta syvemmältä kuitenkin kiiltelee.

Muita asioita, joiden olen huomannut väistämättä saavan ihoni kiiltelemään kuin peili ovat kosteusvoiteen käyttö sekä meikkivoiteen käyttö. Onneksi harvoin on tarvetta käyttää niitä.

Vierailija
13/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut aina hyvä iho. En tiedä mistä johtuu. Se on vaan ominaisuus. Molemmilla vanhemmillani oli aknea nuorempana ja myös pikkusiskolla oli teinistä kolmekymppiseksi.

Syön välillä terveellisesti ja välillä en. Peseydyn aina lämpimällä vedellä ja jos on kylmää, lotraan niin kuumalla vedellä kuin vain nahka kestää. Puhdistustuotteita käytän lähinnä sen mukaan mikä purkki on kaupassa miellyttänyt silmää. Nuorempana nukuin vähintään pari yötä viikossa meikit naamalla. Nykyisin etätöissä ei tule meikkailtua, enkä muutenkaan koko kesänä hoitanut kasvojen ihoa mitenkään kun oli niin kuumat säät.

Vierailija
14/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, aamulla pesu ja tuoksuton koskteusvoide. Illalla pesu öljy/ vaahto ja sama voide. Syön norm. Ruokaa. Ravintolisä minisun vahva ja lusikallinen oliiviöljyä päivässä sisäisesti.

Vierailija
15/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Joskus kovalla pakkasella voi joutua laittamaan perusrasvaa jos kuivuu. En pese kasvoja pelkästään koskaan, suihkussa ne huuhtoutuu. Meikkaan pari kertaa kuussa ja suorassa auringossa en viihdy.

Vierailija
16/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä se johtuu. Jotkut nukkuvat meikit naamallaan, pesevät ja rasvaavat jos muistavat, tupakoivat, käyttävät reippaasti alkoholia ja sokeria yms. epäterveellistä ravintoa, mutta silti iho on lähes virheetön. Sitten on meitä, joita vaivaa aikuisiän akne, ruusufinni, psoriasis, atopia jne., ja on ihan sama kuinka ihoaan hoitaa tai ei hoida, mutta millään ei ole oikeasti vaikutusta.

Vierailija
17/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän hiilareita ja sokeria. Lihaa ja vähähiilarisia maitotuotteita suosin.

Vierailija
18/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen naamani aineilla vain, jos naamassa on jotain erityistä likaa. Rasvaan vain, jos on tarvetta. Pesen naamani vain suihkussa vain vedellä ja vain silloin, kun jaksan sinne raahautua. Elintavat varmaan aika normaalit. Ihoni on normaali.

Vierailija
19/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan disclaimerilla: Ihoani on sekä kosmetologit ja tuttavat kehuneet hyväksi, mutta itse en ole koskaan ajatellut tai vertaillut, enkä muista koskaan ajatelleeni jonkun huonoa ihoa. Olen kyllä suht rypytön ollakseni yli nelikymppinen ja iho suht tasainen. 

Mutta se on täysin geenien ansiota, en todellakaan ole sitä mitenkään kovalla työllä ja huolenpidolla aikaansaanut. Vähän sama kuin "syntymälaihoilla", geenit vain ovat suotuisat.

Oikeastaan vasta viime vuosina ja varsinkin koronavuoden ankeudessa olen innostunut ihonhoidosta ja ostanut parempia ammattituotteita kasvojen hoitoon. Ei ne ainakaan huonommaksi ole ihoa ole tehneet ja kiva läträtä niillä. Aiemmin käytin jotain apteekin merkkejä, Lumenea ja kaiken maailman edullisia tai kalliita impulssiostoksia. Ja kävin jonkun kerran kasvohoidossa. 

En kyllä ole elänyt mitenkään kuluttavaa elämää, ehkä naama voisi näyttää erilaiselta jos olisin vetänyt röökiä, pysytellyt sisätiloissa, liikkunut vähän, valvonut öitä ja vetänyt rasvaisia ja sokerisia herkkuja päivittäin. Nyt elän ihan normaalia aktiivista elämää ja syön perusterveellisesti. 

Vierailija
20/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut hyvä iho. Nyt olen 55-vuotias ja ei ole ollenkaan ryppyjä. Moni on kysysyt minulta samaa. En hoida ihoani mitenkään, syön ja juon normaalisti. Laitan joskus halvinta mahdollista marketin vartalovoidetta kasvoihin, jos siltä tuntuu. Käytän ohuesti puuteria, meikkivoiteita tms. en ole koskaan käyttänyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan