Mitä mieltä sellaisesta, että jotkut briljeeraavat KOULUSSA oppimillaan asioilla
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Oppimiskyvystä, ahkeruusta, älystä?
Tarkoitettiin siis peruskoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitettiin siis peruskoulua.
Ovatko peruskoulussa opitut asiat mielestäsi jotenkin vähäarvoisia?
Ei se erityisemmin kerro mistään. Ehkä hyvästä muistista, ja siitä että jotkut asiat kiinnostavat. Itse olen esim. unohtanut tarkoituksella montako munaa harakka munii, kuinka usein ja minä näköisiä ne munat ovat. Peruskoulun biologian kirjat tuntuivat olevan pelkästään tarkkaa nippelitietoutta lintujen munimisesta ja munien täplikkyydestä. Opettelin ne aina kokeeseen ja sitten unohdin.
Mutta sen sijaan muistan mm. kreikkalaisia ja roomalaisia jumalia ja taruja, koska ne kiinnostivat minua ja luen niitä vieläkin kun vastaan tulee.
Joten ehkäpä vastaus on: kiinnostuksesta johonkin asiaan. Ei se tarkoita, että "briljeeraava" luulee olevansa parempi, hän vain tietää joten miksi hän ei sitä kertoisi?
Tykkään tuosta briljeeraus-verbistä. Sitä näkee harvoin.
Missä opituilla asioilla voi sitten briljeerata? Vai onko tämä briljeeraaminen nyt se pointti, ei pidä briljeerata oppimillaan asioilla? Ainakin sinä olet oppinut jostain (mistä?) hienon sanan.
Itsekin briljeeraan koulussa oppimieni asioiden avulla. Tämä kirjoitustaito esim opetettiin siellä.
Tietenkin on vähän hassua jos joku luettelee keskustelussa Pohjanmaan jokia tai muuta sellasta. Kerran yksissä bileissä kisattiin friends-henkisesti sillä osaako kirjoittaa kaikki USA:n osavaltiot paperille.