Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijaelämä ilman alkoholia

Vierailija
17.08.2021 |

Kertokaa jos on omakohtaista kokemusta tai muuten että miten näette onko mahdollista pysyä mukana opiskeluporukoissa ja pitää hauskaa tapahtumissa ilman alkoholin kittaamista? Itselle ei ole koskaan maistunut ja olisi kyllä totta kai opinnot aloitettaessa kiva löytää kavereita ja käydä muiden mukana härdelleissä mutta ovatko ne kaikki vain yhtä kännäämistä jossa ei itse lopulta viihdy tai pääse porukkaan jos ei juo? Jonkin verran jännittää tämä kun kuitenkin tietää ne stereotypiat millaista se elämä yleensä tässä elämänvaiheessa on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippa tapa, ja ämpäriin ei huku…

Vierailija
2/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin malttaa odottaa RaitistaWappuRiehaa

😶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko sitä vähän juoda vaikka 2-3. Kun bileet etenee ei kukaan kiinnitä huomiota kuinka paljon muut juo ja mitä.

Myyntiedustaja

Vierailija
4/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tajunnut mitään vaikka join jatkuvasti vichyä drinkkilasista. Luultiin kossuvissyn juomiseksi. Join ihan alkoholitonta salmiakkivodkaa jne.

Vierailija
5/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisko sitä vähän juoda vaikka 2-3. Kun bileet etenee ei kukaan kiinnitä huomiota kuinka paljon muut juo ja mitä.

Myyntiedustaja

Ei onnistu migreenistä kärsivällä tuo strategia. Kohtaus iskee jo ensimmäisestä alkoholiannoksesta jos nyt ei välttämättä raakaa vodkaa jäillä halua juoda. Ja siitäkin tulee kohtaus parissa tunnissa.

Vierailija
6/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla mukana ja juoda ykkösolutta tai alkoholitonta.

Ja lähtee kotiin ajoissa, ennen kuin muut alkaa oleen niin kännissä, ettei ole enää mitään yhteistä, ymmärrettävää tekemistä, tai ennen kuin joku alkaa simahtelemaan.

Vierailija
7/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tajunnut mitään vaikka join jatkuvasti vichyä drinkkilasista. Luultiin kossuvissyn juomiseksi. Join ihan alkoholitonta salmiakkivodkaa jne.

Juuri näin. Samat kokemukset ja mun opinnot alkoi sentään vuonna -92 kun maailma oli toisenlainen ja ’kaikki’ joivat. Nythän on olemassa termi streittari, sinulle on valmiina identiteetti. Hyvin se menee. Jos ystävyys on kännäämisestä kiinni, se ei ole sinun arvoisesi ystävyys.

Vierailija
8/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivaa voisi tehdä koronaturvallisesti ja tutustua muihin? Frisbeegolfia? Ei olisi se opiskelijoiden juominen heti otsikoissa.

Vierailija
9/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyntiedustaja

Ei onnistu migreenistä kärsivällä tuo strategia. Kohtaus iskee jo ensimmäisestä alkoholiannoksesta jos nyt ei välttämättä raakaa vodkaa jäillä halua juoda. Ja siitäkin tulee kohtaus parissa tunnissa.

No  vodka-cola jäillä ilman vodkaa tai appelsiinimehu vodkalla ja jäillä ilman vodkaa. 

Vierailija
10/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lähtee kotiin ajoissa, ennen kuin muut alkaa oleen niin kännissä, ettei ole enää mitään yhteistä, ymmärrettävää tekemistä, tai ennen kuin joku alkaa simahtelemaan.

Ja se vielä, että ajoissa lähteminen on aina viisasta. Ei häviä mitään. Voi voittaa kyllä. Ei joudu osalliseksi mihinkään ikävyyksiin, riitoihin, itkuihin, örvellyksiin, noloihin tilanteisiin.

Kannattaa lähteä, kun juhlat ovat vielä parhaimmillaan. Kaikille jää sinusta mukava mielikuva siinä vielä vaiheessa.

Vierailija
11/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa voisi tehdä koronaturvallisesti ja tutustua muihin? Frisbeegolfia? Ei olisi se opiskelijoiden juominen heti otsikoissa.

Minigolfia.

Saunailta pelejä pelaten, ei ryypäten.

Elokuvailta.

Vierailija
12/15 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se vielä, että ajoissa lähteminen on aina viisasta. Ei häviä mitään. Voi voittaa kyllä. Ei joudu osalliseksi mihinkään ikävyyksiin, riitoihin, itkuihin, örvellyksiin, noloihin tilanteisiin.

Kannattaa lähteä, kun juhlat ovat vielä parhaimmillaan. Kaikille jää sinusta mukava mielikuva siinä vielä vaiheessa.

Vielä siinä vaiheessa. :)

Vierailija
13/15 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä selvinpäin riitoihin, itkuihin ja örvellyksiin ja noloihin tilanteisiin joutuminen vaatii jo yrittämistä. Ei ole siis mitään tarvetta poistua liian aikaisin.

Vierailija
14/15 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omasta raittiudestaan ei tee numeroa, niin ketään ei oikeasti kiinnosta. Mä oon monta kertaa ollut juhlissa sama lasi kädessä koko illan. Ei kukaan ole kiinnittänyt huomiota, ettei mun lasi tyhjene. Oon myös juonut jotain pommacia lasista ilman että kukaan on huomannut sen olevan limsaa.

Vierailija
15/15 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omasta raittiudestaan ei tee numeroa, niin ketään ei oikeasti kiinnosta. Mä oon monta kertaa ollut juhlissa sama lasi kädessä koko illan. Ei kukaan ole kiinnittänyt huomiota, ettei mun lasi tyhjene. Oon myös juonut jotain pommacia lasista ilman että kukaan on huomannut sen olevan limsaa.

Niin no oliko se sitte wörttiä kuitenkin heilua pommacilla vaikka muilla haipakka vain menee koko ajan syvemmälle?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan