Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki työsuhteet on nykyään lyhyitä määräaikaisia?

Ammattilainen - tinkimättä
17.08.2021 |

Miksi siis työtä ensisijaisesti tarjotaan vain 6kk -12kk ajalle?? Entisajan vakkaritöitä ei ole olemassakaan.
Kaikki mùut on sitten proviisiopalkalla, tai jotain lyhyitä sijaisuuksia/kesätyötä.

Pitääkö näistä oikeasti valita, jos on työtä hakemassa?? on useampi tutkinto taskussa, sekä työkokemusta kertynyt yli 20-vuotta.

Ei voi käsittää?? Järkyttävä tilanne Suomessa nykyään työmarkkinoiden suhteen, huohh..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmoista pitkitettyä koeaikaa. Kun olet toisen 6 kk ja ärsytät olemuksellasi pomoa, sopimustasi ei uusita.

Vierailija
22/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nykyaikana? Itse vetelin 90- luvun lopussa valmistuttani 6 vuotta pelkkää pätkätyötä. Ainoa mitä oli tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tällä hetkellä tiedä ketään, joka olisi määräaikaisessa työsuhteessa. Kaikilla tutuilla vakityö. Minulla myös. 

Enää ei käytetä sanaa: Vakituinen työ.

Työsopimuksissa lukee että toistaiseksi voimassa olevan työsuhde.

Mutta samaahan se tarkoittaa, tavallaan.

Se kuitenkaan takaa sitä, että työpaikka on vuoren varmasti täysin pysyvä ja elinikäinen.

Todellakin käytetään. Kaikki puhuvat vakituisesta työstä. Vain työsopimuksessa se on nimellä "toistaiseksi voimassaoleva". Jokaisen olisi pitänyt viimeistään 1990-luvulla oppia, että edes se vakituinen virkasuhde ei välttämättä ole täysin pysyvä ja elinikäinen. 

Vierailija
24/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17-vuotias lapsenikin sai vakituisen työpaikan. Eikä mikään nollasopimus vaan ihan ammattiaan vastaavaa työtä 40h viikkotyöajalla.

Vierailija
25/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala sanoa. Kaikki vuoden aikana työpaikan saaneet tuttuni on saaneet nimenomaan sen vakityön, joten ehkä kyse on ammattialastasi.

Hyvä ajatus...kiitos.

Vaihtoon kai menee, mutta alat alkaa loppua kohta, kun kolme alanvaihtoa takana...

Uuden opiskelu ei sinänsä haittaa, mutta työvoimapoliittinen ymmärtämättömyys on tosi kurjaa - hallitus ei tätä lue, mutta vaikka lukisikin, niin ei ei niitä kiinnosta.

Juristit, lääkärit, psykologit, monenlaiset insinöörit ja koodaajat työllistyvät samantien eli jos takanasi on jo kolme alanvaihtoa, niin miten ihmeessä kykenet valitsemaan toistuvasti väärin?

Vierailija
26/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyötä ja asiallisella palkalla, jatkuvaa.... mistä sitä saa??

Ap

Vierailija
27/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatyötä ja asiallisella palkalla, jatkuvaa.... mistä sitä saa??

Ap

Hyvin monesta paikasta. Sadat tuhannet suomalaiset ovat palkkatyössä asiallisella palkalla toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa.  

Vierailija
28/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää työläiset nöyrinä. T. Työnantajat

Itse olen ollut sekä määräaikaisissa että toistaiseksi voimassa olevissa työsuhteissa. Kummassakin on etunsa, myös työntekijän kantilta katsottuna. YT:ssä määräaikaisten potkiminen pois on vaikeampaa kuin vakituisen henkilöstön.

Vierailija
29/30 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tällä hetkellä tiedä ketään, joka olisi määräaikaisessa työsuhteessa. Kaikilla tutuilla vakityö. Minulla myös. 

Enää ei käytetä sanaa: Vakituinen työ.

Työsopimuksissa lukee että toistaiseksi voimassa olevan työsuhde.

Mutta samaahan se tarkoittaa, tavallaan.

Se kuitenkaan takaa sitä, että työpaikka on vuoren varmasti täysin pysyvä ja elinikäinen.

Todellakin käytetään. Kaikki puhuvat vakituisesta työstä. Vain työsopimuksessa se on nimellä "toistaiseksi voimassaoleva". Jokaisen olisi pitänyt viimeistään 1990-luvulla oppia, että edes se vakituinen virkasuhde ei välttämättä ole täysin pysyvä ja elinikäinen. 

No sehän se kamalaa olisikin, jos vakituinen virkasuhde olisi koko eliniäksi! Ei eläkettä, vaan suoraan töistä hautaan.

Vierailija
30/30 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^