Soutu Bankin alue Lontoo?
Hei
Onko joku asunut Lontoossa? Olen muuttamassa sinne vähäksi aikaa, ja minulle on tarjolla asunto South Bankin alueelta, läheltä Waterloon asemaa, ilmeisesti ihan Thamesin rannan läheltä.
Onko millainen asuinalue? Yritin googlata, mutta löysin vain sitä tyypillistä turisti Bull shittiä.
Onko rauhallinen/ levoton? Millaista porukkaa asuu? Millaiset palvelut? Menomestat? Onko ulkoilumaastoja lähellä? Hyviä ravintoloita?
Josjollain on tietoa, niin kaipaisin tietoa sellaiselta, joka tietää.
Kommentit (16)
Siellä on se Florence Nightingalen sairaala, St. Thomas, siellä olen käynyt. En muista, minkälainen alue oli, kunsi8tä on aikaa.
Waterloon asema taitaa olla siellä. Että ainakin juna- asema löytyy.
Nyt ei ole aika matkustaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on se Florence Nightingalen sairaala, St. Thomas, siellä olen käynyt. En muista, minkälainen alue oli, kunsi8tä on aikaa.
Olin töissä ko. sairaalassa Vapaa- ajat tuli pyörittyä muualla, lähinnä biletettyä.pubeissa ja baareissa. Asuin asuntolassa lähellä sairaalaa. Ei ainakaan mitään huonoja mielikuvia ko. paikasta ole minulla.
Hyvää ja varmaankin kallista aluetta. Paljon hyviä hotelleja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole aika matkustaa mihinkään.
Työasioissa on pakko, ei voi mitään. Onneksi on rokotukset ja turvavälit ja maskisuosotukset minulla käytössä. En meinaa missään väkijoukoissa pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ja varmaankin kallista aluetta. Paljon hyviä hotelleja.
Okei. Onko tarkemmin tietoa?
Kiva alue Thamesin eteläpuolella lähellä keskustaa. Tosin tykkään monista eri alueista Lontoossa muutenkin.
Elisabeth asuu melko lähellä, sillan toisella puolella, jos siis asut Waterloon aseman lähellä. Että naapurit on ainakin tunnettuja.
Expatti kirjoitti:
Kiva alue Thamesin eteläpuolella lähellä keskustaa. Tosin tykkään monista eri alueista Lontoossa muutenkin.
Ok. Osaatko tarkemmin kertoa? Onko rauhallinen alue? Onko mummoista palvelut? Ravintoloita? Mitä erityistä?
Vierailija kirjoitti:
Expatti kirjoitti:
Ok. Osaatko tarkemmin kertoa? Onko rauhallinen alue? Onko mummoista palvelut? Ravintoloita? Mitä erityistä?
Kumma kun amerikankielella loytyy vaikka mita tietoa, onko kielitaidossa vikaa?
Jos kovasti tilastot kiinnostavat niin netistä (esim. https://www.adt.co.uk/crime-in-my-area) voi käydä tutkimassa onko seutu kovin rauhatonta. Toki keskustassa ja palvelujen lähellä aina enemmän väkeä ja siksi vilskettä ja mahdollisia häiriöitä.
Pieniä ruokakauppoja löytyy alueelta useammalta eri ketjulta, samoin ketjuravintoloita (Nandos, Wagamama) ja monia muita ruokapaikkoja. Muutamia pieniä puistoalueita löytyy läheltä jos välillä kaipaa muuta kuin asvalttia.
Vierailija kirjoitti:
Expatti kirjoitti:
Lontoon keskusta on loppujen lopuksi aika pieni ja metro kulkee joutuisasti. Minusta ei ollut suurta eroa asua kummallakaan puolella jokea. Enkä minä ainakaan pysynyt vain kotikorttelissani.
Rauhallista on siinä missä muuallakin keskustassa. Ikinä en ole mihinkään hämminkiin joutunut, en edes Sohossa yökerhojen sulkeuduttua. Tosin tästä on jo aikaa, vaikka olen sen jälkeen varmaan toistakymmentä kertaa Lontoossa käynyt.
Siis South Bankin alue Lontoossa, ei Soutu Bankin:).