Miks mua v*ttaa koko ajan?
Olen peruspositiivinen ihminen. Mulla on lepposa työ, ihana mies, kolme isoa omatoimista lasta, mielekkäitä harrastuksia. Kaiken pitäis siis olla hyvin.
Nyt mulla on jo pari viikkoa, ehkä kuukaudenkin ollu tosi ärtyny olo. Tekis mieli mennä vaan sänkyyn peiton alle ja nukkua jouluun asti. Tuntuu että koti on ihan läävä, jota kukaan (muu kuin minä) siivoa ikinä, pyykkivuori kasvaa, rahaa ei ole tarpeeks (tilillä on neljä tonnia, kun ajateltiin mennä reissuun ensi kesänä)...
Mikä mulla on?!? Kaikki on hyvin ja silti mikään ei ole!
Kommentit (18)
Voihan tuo olla ihan fyysinenkin syy: kilpirauhanen, jotain ihme heittelyä hormooneissa tms. Mutta niin ärsyttävältä kun tää kuullostaakin, niin koitappa: syö terveellisesti (myös niitä hiilareita ja hyviä rasvoja) ja säännöllisesti, käy pikkulenkillä joka ilta, lopeta kahvin (ja tietty alkoholin) juonti ja lähtekä äperheen kanssa tekemään jotain yhdessä: teatteri, leffa, keilailu mikä nyt teisät on kivaa. Siitä se (voi ) lähteä etenemään. Itseä kun oikein v****aa, niin nyt jo osaan ekaksi ryhtyä miettimään mitä ja milloin olen viimeeksi syönyt. Ja jos viikko on mennyt voileivillä ja kahvilla, yhtään en enää ihmettele.
Liikun päivittäin, olen hyvässä kunnossa ja syön terveellisesti.
Ehkä pitäis toi kilpirauhanen tarkistuttaa.
Suomessa olen asunut jo 37v, miten tämä on alkanut vaivata vasta nyt?
Mites toi vedenjuonti, tuleeko se kolmisen litraa täyteen? Sokerirasituskin voisi olla yksi, missä kannattaa käydä.
Voisko se oikeesti johtua vaan siitä, että mulla on jano? Helteillä/ kesällä tuli kyllä juotua vettä, mut nyt se on jääny. Usein kotiin mennessä mulla on kamala jano ja kulautan sellasen puolen litran tuopin kerralla, mut siihen se sitten jääkin. En varmaan juo vettä ihan kahtakaan litraa vuorokaudessa.
Susta on tulossa keski-ikäinen nainen. Jokainen asiakaspalvelija tietää että keski-ikäiset naiset ovat ikävin ja hankala porukka, aina kärttyisiä.
Ethän vain ole vaihtanut ehkäisyä? Itse siirryttyäni minipillereihin (vaikka olikin joku hiton uudenaikainen merkki olevinaan) olin lähes tappamassa jokaista vastaantulijaa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:19"]
Voisko se oikeesti johtua vaan siitä, että mulla on jano? Helteillä/ kesällä tuli kyllä juotua vettä, mut nyt se on jääny. Usein kotiin mennessä mulla on kamala jano ja kulautan sellasen puolen litran tuopin kerralla, mut siihen se sitten jääkin. En varmaan juo vettä ihan kahtakaan litraa vuorokaudessa.
[/quote]Kyllä voi. Usein pienikin nestehukka väsyttää ja vituttaa. Että kannattaa koittaa. Ja sitten tasaisesti pitkin päivää pitää juoda, kerralla ei kannata sitä puolta litraa ehkä hökäistä.
Stressi, ahdistus ja masennus... olin itse tuollainen muutama vuosi sitten.
No mulle kyllä riittää vitutuksen syyksi ihan tää meidän epätasaisesti jakautunut taloudenpito. Ei siis se, mitä minä teen, koska meillä ei ole niin paljoa kotitöitä, vaan se, mitä mies ei tee. Esimerkiksi eilen kun laitoin lapsia nukkumaan, kastike jäi hellalle. Ja kun nukahdin lasten viereen ja yöllä heräsin, niin se kastike on edelleen siinä hellalla. Mies on siinä syönyt iltapalaa ja touhunnut, eikä ole laittanut sitä kastiketta pois ja pessyt pannua, vaikka jokainen normaalijärkinen tekisi niin. Varsinkin, kun puoliso on käynyt kaupassa, laittanut sen ruuan ja laittanut vielä sit lapsetkin nukkumaan, että toinen pääsisi helpommalla. Tuollainen välinpitämättömyys korpeaa mua pitkään, koska tuntuu että toiselta vaan on jäänyt hiffaamatta jotain tosi tärkeää yhdessä elämisestä. Ja tänään, kun siivosin lastenhuonetta, tajusin että mies päästää koiran lastenhuoneeseen, vaikka olen kieltänyt. Eli kaikki pehmolelut oli koirankarvoissa, samoin matto, ja hiekkaa joka paikassa. Siis mun mies on monessa asiassa ahkera ja hyvä, mut sitten joskus laiska tosi röyhkeällä tavalla. Tuntuu niin hullulta taas sanoa, sadannen kerran, että koiran paikka ei ole lastenhuoneessa, ja jos hellalla on kastike lämpeämässä niin laittaisitko sen jääkaappiin ettei se mene pilalle ja pesisitkö pannun...ei tällaisia asioita pitäisi aikuiselle tarvita sanoa.
Se joka päästää koiran lastenhuoneeseen siivoaa jäljet sitten. Ei ole mahdollista oppia jos ei näe toimintansa tuloksia.