Kukaan ei huomannut kun olin raskaana
Aikanaan kun olin viimeisilläni raskaana, kukaan ei huomannut raskautta. Onko kenelläkään muulla käynyt näin?
Kommentit (17)
Mulla, olin niin jäätävän lihava muutenkin siihen aikaan :(
Duunissa aikoinaa joku kysy oonko raskaa. Juu, ensviikolla jään äitiyslomalle. Oon hoikka ihminen ja löysät vaatteet.
Kyllähän raskauden huomaa. Vatsan kohdalle ilmestyy iso pallo.
Tai sitten ihmiset eivät vaan kovin helposti sano mitään josseivät ole 100% varmoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla, olin niin jäätävän lihava muutenkin siihen aikaan :(
Joo, painoin silloin 108kg.ap
Ei kehtaa huomata jos olet yhäriks tulossa säälistä vaietaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kehtaa huomata jos olet yhäriks tulossa säälistä vaietaan.
Ihan olin avioliitossa.
Minulta on kysytty laskettua aikaa, vaikka en ole ollut raskaana. Että onko se sitten parempi. On hienotunteista olla kommentoimatta ulkonäön perusteella yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kysytty laskettua aikaa, vaikka en ole ollut raskaana. Että onko se sitten parempi. On hienotunteista olla kommentoimatta ulkonäön perusteella yhtään mitään!
Sama. Olipahan syy laihduttaa. 😁
Ei munkaan viimeistä eli viidettä raskautta huomannut kukaan. Päivää ennen vauvan syntymää olin sukujuhlissa eikä kukaan huomannut. Maha oli ihan olematon, painoa tullut lisää kuusi kiloa, vauva perätilassa, kohtu taaksepäin kallellaan. Lisäksi mulla on pitkä selkä ja leveä lantio, joten raskaus peittyi hyvin, vaikken tarkoituksella peitellyt. Hyvin pieni oli maha kaikissa raskauksissa, mutta viimeisessä kaikkein pienin. Normaalipainoinen olin viimeisillänikin.
Ei minullakaan huomannut, vaikka olin hoikka. Vauva oli rakenneultran mukaan viikkoihin nähden pienikokoinen, niin todennäköisesti johtui siitä. Suunnilleen seitsemännellä kuulla mahani alkoi näyttämään vähän pyöreämmältä, mutta vauva ehti syntyi jo ennen rv 32, joten ei sitä kauaa kestänyt.
Emme kertoneet mieheni kanssa juuri kellekään raskaudestani, koska olimme menettäneet kaksi aiempaa vauvaamme ja pelkäsimme saman käyvän uudestaan. Oli sekä tutuille että sukulaisille aikamoinen yllätys.
Terveestä normaslipainoisesta naisesta kyllä raskaus näkyy. Kaikki muu on pötyä. Naapurin teinityttö odotti vauvaa mutta kun kielsi sen, vanhempansakin uskoivat häntä, ja sitten hirvittävän yllättyneinä kertoivat uutisen kun vauva oli syntynyt. Itsesuggestio on kova juttu!
En myöskään huomannut yhden hyvä päivä tutun raskautta edes viimeisellä viikolla. Seuraavalla viikolla se käveli vauvan kanssa vastaan aivan samannäköisenä kuin viikkoa aiemmin. Onneksi en kysynyt kenen vauva se oli!
Mulla alkoi näkyä ensimmäinen raskaus jo rv 14-16 (vielä sitä enne pieni möhö oli ehkä turvotusta, mutta rv 14 näkyi selvästi ja ultrassakin sanoi, että kohtu näkyy jo. Oli kuin olisi tennispallo alavatsassa nahan alla, melko tyhmä vertaus tosin... olen 160 cm ja "pitkäsäärinen" pituisekseni. Ei nyt aivan valtavaksi kasvanut maha kertaakaan, mutta ei kyllä olisi voinut esim. töissä piilottaa pitkälle. Kaverini taas on 180 cm, tosi hoikka ja kapea, mutta vatsa oli raskaudessa aivan litteä jonnekin viikolle 30 asti. Ei tullut selvää raskausmahaa ollenkaan vaan semmoinen "keskivaiheen" maha lopussakin. Ei tarvinnut vaatteiden kanssa kriiseillä tavallista enempää. Eikö esimiehelle kuulu kertoa töissä pari kuukautta ennen la:ta (vai äitiyslomalle jäämistä)? Kaveri olisi varmaan voinut ilmoittaa vasta kuukautta ennen ja sanoa, että ei voinut tietää, tämmönen nyt tulee... Ei olisi välttämättä kukaan epäillyt mitään, oli niin normaali näköinen, toki nyt aika pinkeä
Ulkoilin vauvan kanssa, niin yksi varttuneempi naapurin nainen onnitteli ja sanoi ettei ollut huomannut mun olleen raskaana.
Siitä on joitakin vuosia, loppuraskaudessa painoin ehkä 60kg.
Joo on