Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tuota minun pässinpääpoikaani!!!

Vierailija
17.08.2021 |

Hän on nyt lukion 2. vuosikurssilla ja haluaa vaihtaa pitkän matematiikan lyhyeen, koska ei jaksa eikä kestä olla enää laajemman oppimäärän kursseilla, koska ei omasta mielestään saa tarpeeksi hyviä arvosanoja (1. lukuvuoden arvosanat: 8, 8, 8, 7, 7). Ihan on isäänsä tullut: luovuttaa heti, kun on vähänkään vaikeampaa tulossa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hänellä on sentään kannustava äiti

Vierailija
2/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkästä matikasta saa kasin, niin ei ole mitenkään taattua että numerot nousisi lyhyessä. Siis noinkin kohtalaisesti pärjänneelle voisi motivaation lasku, kiinnostuksen kohdistuminen muuanne jne. vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin aikoinaan (1993) laajasta matikasta yleiseen. Numerot lähti heti nousuun. Ysejä ja kymppejä tuli MAB4:sta etiäpäin MAB7:aan saakka. Yo-kirjoituksissa (1995) tuli L. Ei valittamista.

Vierailija
4/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tyhmää sulkea se ovi kun noin hyvin pärjännyt! Nuoret usein tekee tyhmuuksiä. Lahjo hänet. Itse lahjoisin jatkamaan pitkässä. Voi olla että kiitoksen saat kuulla vuosien päästä tai jo lähivuosina kun opiskelupaikka löytyy...

Vierailija
5/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Vierailija
6/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain pitkästä matikasta aika seiskoja ja kaseja. Vaihdoin lyhyeen isäni kommentin jälkeen. "Onko 7 sun mielestä hyvä numero?" Lyhyessä sain aina kymppejä ja isänikin oli tyytyväinen.

Opettaja sanoi että pitkän matikan 7 vastaa lyhyen kiitettävää ja niin se taitaa olla.

Vierailija
7/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tietysti pitkän 7 vastaa lyhyen 10:ä!! Kirjoitin äsken väärin. :D

Vierailija
8/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika opiskelee ja poika pänttää, jos haluaa, poika päättää, äiti ei!

Vierailija
9/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä, 'mama', tiukka linja: älä päästä sitä poikaasi vaihtamaan mihinkään aivottomien palikkamatikkaan, hän ei ansaitse sitä! Ja sano sama puolisollesi! Ei mitään nimiä mihinkään vaihtopapereihin! Lyhyellä matematiikalla ei tee mitään, olipa päättöarvosana siinä mikä hyvänsä!

Vierailija
10/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko matematiikka-oppiaineella EI tee yhtään mitään. Valinnaiseksi, kiitos!

Vierailija
11/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti sanottu. Halit!

Vierailija
12/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin väkisin pitkän matematiikan, koska lähipiiri painosti jatkamaan. Tuloksena helvetin moinen stressi ja arvosana B. Mitään hyötyä yhtään missään ei tuosta pakkosuorittamisesta ole ollut. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa suoritettuna. 

Vierailija
13/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa ajoissa, koska numerot huononevat, mitä pidemmälle mennään.

Vierailija
14/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat numerot, rivin pitää olla tuossa vaiheessa 10, 10, 10, 10 ja 10.