Naapuri kutsuu miestään aina sukunimellä
Holkkinen.
Vähän outoa. Onko kylmät välit vai mistä moinen voi johtua?
Kommentit (12)
Siinäpähän kutsuu. Se ei maailmankaikkeudessa paljoa asioita muuta
Mä kutsun myös. Sukunimi on Romanov enkä osaa lausua hänen etunimeään yhtä luontevasti.
Ei ole. Joillain vain sellainen tapa. Tätini kutsui miestään aina sukunimellä, itsekin ensimmäistä avomiestä. En tiedä mistä oikein tuli.
Mutta siis pojat/miehethän kutsuvat toisiaan usein sukunimeltä, saattaa tapa siitäkin tarttua.
80-luvulla eräs opettaja kutsui myös miestään sukunimellä. Kertoi hänestä juttuja tunnilla. Jännä tapa. En ole tainnut sen jälkeen vastaavaan törmätä.
Hauska tapa, mikäs siinä. Englannissa olen kuullut, miten Mr. Smith puhuu naapurilleen vaimostaan nimittäen vaimoaan Mrs. Shmithiksi. Kuulostaa oikein hyvältä, paljon paljon paremmalta kuin se, että sanotaan "meiän mies" tai vain "mies".
Minä kutsun lapsiani. Kaikkien kymmenen etunimi on Jarno niin eivät erotu kun sukunimistään.
Meidän naapurin mies ei meinannut muistaa edes vaimonsa nimeä. Vaimo taas säikähti kun kertoi miehestään lempi nimellä. Epäröiden ja hätäisesti sanoi sitten ristimänimen. Vaimolla taas oli oikeasti ihan eri nimi. Valehtelivat vain jostain ihmeen syystä naapureille eri nimen. Jota mies ei meinannut muistaa. Hieman erikoista. Mutta ymmärrettävää jos kertoisin koko tarinan.
Mene töihin, saat elämääsi muutakin ajateltavaa.