Mistä tieto synnytyssairaalaan sairastetusta masennuksesta
Ilmoittaako neuvola synnytyssairaalaan, jos äiti on sairastanut masennusta?
Mitään muita tietojahan synnytyssairaalaan ei mene neuvolasta, kuin neuvolakortissa lukevat tiedot mikä itse ojennetaan heille käteen kun mennään synnyttämään.
Soittaako ne neuvolasta synnytyssairaalaan ja kertoo asiasta vai?
Ihmettelen vaan kun olen sairastanut masennusta vuosia sitten ja synnytyssairaalalla oli tämä tieto kun menin synnyttämään.
Mietin vaan kenelle voin asiasta valittaa kun jäi tämän takia huono fiilis synnytyksestä/sairaalassa olosta.
Kommentit (5)
Ööö... Mä olen joka kerta synnärillä ollessani allekirjoittanut lapun jossa annan sairaalalle luvan saada tietoni...
Jos sua on kohdeltu mielestäsi huonosti synnäril ym niin voit täyttää palautelomakkeen tai vaikkapa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.
Jos oot ollut aiemmin samassa sairaanhoitopiirissä hoidossa millä vaan osastolla, niin kyllä ne sun vanhat "esitiedot" näkyy.
Juu, ilman muuta neuvolasta soitetaan aina etukäteen synnäreille varoitussoitto tällaisissa tapauksissa. Eiku hetkinen...
Komppaan kakkosta. Jos on sama potilastietojärjestelmä, siellä ne kaikki tiedot näkyy lähetteineen ja diagnooseineen päivineen.
No vali, vali, oiskohan se diagnoosi ihan ollut siellä sun sairaalatiedoissas?