Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa tätä syksyä. Ei ensimmäistäkään arkipyhää.

Vierailija
09.09.2014 |

Jouluun asti koko ajan töitä, ei mitään pitkää viikonloppua, ei arkivapaata, ei mitään. Keväällä oli sentään vappua, helatorstaita, loppiaista ja pääsiäistä. Nyt syksyllä on jouluaattoon asti töitä, aatonaattonakin. 

Säännöllinen työ, joka päivä 8-16. En jaksa. 3,5kk pelkkää arkipuurtamista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:23"]

AP, LÄÄKÄRIIN.

[/quote]

Kävin jo. On ilmiselvää, että olen masentunut. Sairaslomaa en voi ottaa, ei ole varaa. Sain Triptyl-nimistä lääkettä. Olen syönyt sitä viikon, en ole huomannut mitään vaikutusta. Päinvastoin. Tänään heräsin kolmelta yöllä. Mietin tosissaan, että ottaisin auton ja ajaisin yhdeltä sillalta alas.

Olen sama, joka aloitti tämän viestiketjun: http://www.vauva.fi/keskustelu/4262036/ketju/yrittajalla_ei_ole_mahdollisuutta_masentumiseen

ap

Vierailija
22/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvä masennus. Lääkäri on tässä tilanteessa ainut, joka sua voi auttaa. Jos olet saanut kaksi vapaata viikonloppua, ja käyttänyt ne itkemiseen, eihän ne arkipyhät sen kummemmin tilannetta edes helpottaisi? Ei kannata oikeasti pelätä mielialalääkkeitä, tiedän lukemattomia, joiden itkuisuus on vaihtunut ihan toisenlaiseen meininkiin, kun lääkitys on saatu kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei kuulu itkeä joka päivä. Hopihopi lääkäriin!

Vierailija
24/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noihin töihin tulee niin ei se tässä kotonakaan ole herkkua harmaiden syyspäivien aikana. Olen ollut paljon työttömänä ja kyllä syksy ja talvi ovat ankeimmat ajat olla kotona. Silloin kun olen saanut töitä syksyksi niin se on mennyt paljon sujuvammin ja pirteämpänä. Joten kotona olo tuskin auttaisi noihin vaivoihin. Ap:n ongelmaa kyllä pitäisi lähteä purkamaan ihan muusta päästä. Edellä tulikin jo monia hyviä vinkkejä joten en niihin puutu. Yksikertainen vinkki kaamosmasennukseen. Unohda kynttilät ja hämyisät koti-illat. Värikkäät kivanväriset verhot ikkunoihin ja täyden valot päälle ja jotain kivaa pikku tekemistä mistä tykkää. Tepsii ainakin minulla.

25/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap, jatkan vielä.

Hyvä, että olet käynyt lääkärillä ja aloittanut mielialalääkkeen. Se ei kuitenkaan yksin riitä, jos työtilanteesi on noin ylivoimainen. Tarvitset muutosta. Yksikään työ ei ole sen arvoinen, että harkitset itsetuhoa. Ei sen työn hyöty tai merkitys tule siitä, että olet täysin loppuunpalanut. Noin uupuneena et voi työssäsikään olla innovatiivinen. Mieluummin voi elää vaikka toimeentulotuella tai täysin ei-omalla-alalla kuin työpaikassa, joka tuhoaa sinut.  Masentuneena ei usein näe asioita, koska on niin siellä kuopassa sisällä, kaikki näyttäytyy vain mustana.

Keskustele lääkärin kanssa sairauslomasta. JOKAISELLA on mahdollisuus sairauslomaan, vaikka se tuntuisi mahdottomalta. Mahdottomuuden tunne on masennuksen aiheuttama ajatuspakko, ei totuus. Mikä olisi pahinta mitä sinulle voisi käydä? Työttömyys? Konkurssi? Häpeä? Mieti näitä ja kyseenalaista worst case scenariosi. Elämänhalu on kaikkein tärkeintä.

Vierailija
26/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkitys, esim. Cipramil. Pitäisi saada ihan työterveyslääkäriltä.

Vierailija
27/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä et nyt voi järkeillä tätä juttua omassa päässä, koska masennus on vääristänyt sun ajatuksia.

Mielestäni sun kannattaa nyt ajaa tuo yrityksesi alas ja yhdessä perheesi kanssa mietitte jatkosuunnitelman. Terveys on arvokkaampi asia kuin materia, jos teidän täytyy muuttaa yksiöön perheesi kanssa jotta rahat riittää, niin sitten muutatte. Jos siten saadaan sut taas terveeksi, niin se on todellakin sen arvoista.

Sä et ole taakka muille, toiset ei ajattele niin, vaikka todennäköisesti masennus saa sinut niin ajattelemaan. 

Eniten sä nyt tarvitset jonkun ammattilaisen kanssa juttuhetken, saatte hiukan selvitettyä sun pääkoppaa, koska pelkkä lääkitys ei apua tuo,

Vierailija
28/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy viestit mobiilissa.

Vierailija
29/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kaks viikkoa sairaslomaa ja alota säännöllinen terapeutilla käyminen. Triptyl on huono lääke. Pyydä jotain muuta. Yleensäki noissa lääkkeissä menee se pari viikkoa ennen kuin alkaa toimiin.

Kahden viikon sairasloma ei sun talouttas kaada, saat enemmän rahaa, ku sairaspalkka lasketaan keskituntiansion mukaan.

Ite tuli oltua osastolla kolme viikkoa, kun yritin vain jaksaa ja jaksaa, vaikka kauhea väsymys päällä. Lopulta se romahdus tuli.

Vierailija
30/30 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:23"]

AP, LÄÄKÄRIIN.

[/quote]

Kävin jo. On ilmiselvää, että olen masentunut. Sairaslomaa en voi ottaa, ei ole varaa. Sain Triptyl-nimistä lääkettä. Olen syönyt sitä viikon, en ole huomannut mitään vaikutusta. Päinvastoin. Tänään heräsin kolmelta yöllä. Mietin tosissaan, että ottaisin auton ja ajaisin yhdeltä sillalta alas.

Olen sama, joka aloitti tämän viestiketjun: http://www.vauva.fi/keskustelu/4262036/ketju/yrittajalla_ei_ole_mahdollisuutta_masentumiseen

ap

[/quote]

En lukenut tuota uudestaan, luin aikanaan ja sait paljon hyviä neuvoja. Ei ne ongelmat täällä palstalla parane. Sun täytyy tehdä ratkaisuja, valintoja. Itsemurha ei ole kovinkaan hieno valinta, siinä siirrät vastuun omista ongelmistasi lastesi kannettavaksi. Ainoa joka voi muuttaa elämääsi olet SINÄ. SINÄ. SINÄ. Jos sinä et sitä tee, se ei muutu. Ja usko pois, ihmiset ovat selvitteen paljon pahemmistakin tilanteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme